בשבועות האחרונים הרבה אנשים שאלו אותי אם כדאי לראות את 'קונג-פו פנדה' בתלת-מימד, ואם ה-VIP הדיגיטלי התלת-מימדי הזה הוא באמת כזה מהפכה כמו שאומרים. אנשים אחרים טענו שהאיימקס בסינמה-סיטי מאכזב, ושאם לא ראית את 'האביר האפל' בפורמט דיגיטלי לא ראית אותו בכלל. וזו לא אשמתם.
במהלך השנה האחרונה הגיעו לארץ כמה פורמטים חדשים וחדשניים של סרטים, כל אחד מהם זמין רק בבתי קולנוע מסוימים, לכל אחד התכונות הייחודיות לו, ואת כולם המפיצים מנסים למכור לנו בתור "הדבר הבא" ו"עתיד הקולנוע". לא פלא שאנשים מתבלבלים.
כדי לעשות סדר בדברים, החלטנו לפרסם רשימה מסודרת של כל הפורמטים השונים והאולמות המיוחדים, הישנים והחדשים, הקיימים בארץ, ומה בדיוק כל אחד מהם מציע. בפעם הבאה שבה מישהו לידכם יזכיר את גירסת התלת-מימד של 'האביר האפל' או יציע ללכת ל'איירון מן' באיימקס שלחו אותו לכאן.
הקרנה דיגיטלית
איפה: יס פלאנט רמת גן; יס פלאנט חיפה; סינמה סיטי; גלובוס מקס, מרכז עזריאלי.
מה זה: במקום להיות צרוב על גבי פילם, הסרט הוא קובץ המאוחסן על גבי דיסק קשיח ומוקרן מתוך מקרן דיגיטלי. ההקרנה הדיגיטלית לא דורשת אולם או מסך מיוחדים, והקומפלקסים מעבירים את המקרנות הדיגיטליות מאולם לאולם על פי הביקוש. לכן קשה לדעת מראש האם הסרט שאתם רוצים לראות מוקרן באופן דיגיטלי או לא.
מה זה לא: שונה בהרבה מהקרנה רגילה.
מה זה נותן לכם בתכלס: תמונה נקיה, חדה וממוקדת, ללא כל שריטות או רעידות.
מה אפשר לראות שם היום: 'אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח', 'וול-E'
ובעתיד: כמעט כל סרט הוליוודי.
כמה זה עולה: בגלובוס מקס עזריאלי – 40 ש"ח. בכל מקום אחר 35 ¤, מחירו של סרט רגיל.
איפה: יס פלאנט רמת גן; יס פלאנט חיפה
מה זה: סרטים המוקרנים מתוך מקרנות דיגיטליות (ולכן נהנים גם מיתרונות ההקרנה הדיגיטלית הרגילה) בטכנולוגיה המאפשרת הקרנת תמונה תלת-מימדית. כדי לצפות בסרטים יש צורך במשקפיים מיוחדים, שמחולקים לצופים בכניסה לאולם ואותם יש להחזיר ביציאה ממנו.
מה זה לא: טכנולוגית התלת-מימד הישנה והמעפנה שמבוססת על משקפי אדום-כחול.
מה זה נותן לכם בתכלס: תלת-מימד. לתמונה יש "עומק" ועצמים בה נראים כאילו הם בולטים מתוך המסך לקראת הצופים או נמשכים אחורה אל מאחורי המסך.
מה אפשר לראות שם היום: 'מסע אל בטן האדמה' (בבתי קולנוע אחרים הסרט מוקרן בגירסה לא תלת-מימדית).
ובעתיד: בהמשך השנה, 'טרמפ לירח' ו'בולט'; בשנת 2009 – 'עידן הקרח 3', 'קורליין', 'למעלה' של פיקסאר, 'אוואטאר' של ג'יימס קמרון, ועוד.
כמה זה עולה: 40 ש"ח.
סינמקס
איפה: סינמה סיטי
מה זה: "סינמקס" הוא השם שהמציאו בעלי הסינמה סיטי עבור האולם המיוחד שלהם, בעל המסך הגדול במיוחד (18×12 מטר) שהיה אמור להקרין סרטי איימקס (ראו בהמשך). בפועל, הוקרן באולם הזה סרט איימקס אחד ויחיד ('אוורסט') לפני שהוא עבר להקרין סרטים רגילים ממקרנת 35 מ"מ, בדיוק כמו בכל אולם אחר. הסרטים כאן אינם ממלאים את כל המסך.
מה זה לא: טכנולוגיה חדשנית כלשהי.
מה זה נותן לכם בתכלס: מסך מאוד גדול. מכל בחינה אחרת מדובר בהקרנה סטנדרטית לגמרי.
מה אפשר לראות שם היום: 'הנקוק'
ובעתיד: כל סרט שיתחשק לסינמה סיטי להקרין.
כמה זה עולה: 45 ¤
איפה: גלובוס מקס קיריון, קרית ביאליק
מה זה: איימקס הוא פורמט ותיק למדי (הומצא ב-1967) של סרטי ענק, שהגיע לארץ רק לאחרונה. הסרטים באיימקס לא רק מוקרנים על מסכי ענק (גודל המסך בקריון כ-20×30 מטר), אלא גם מוקרנים מפילם 70 מ"מ, שמאפשר תמונה חדה פי כמה וכמה מכפי שניתן לקבל בהקרנה באולם רגיל, בין אם היא אנלוגית או דיגיטלית.
מה זה לא: תלת-מימד. לא תמיד, כלומר. אמנם חלק מסרטי האיימקס מוקרנים בתלת-מימד (ראו בהמשך), אבל לא כולם.
מה זה נותן לכם בתכלס: מסך ענק באמת; מערכת סאונד אימתנית וייחודית; תמונה חדה ומרובת פרטים.
מה אפשר לראות שם היום: 'האביר האפל'.
ובעתיד: 'מדגסקר 2', 'Watchmen'.
כמה זה עולה: 49 ש"ח
איפה: גלובוס מקס קיריון, קרית ביאליק
מה זה: כאמור, חלק מסרטי האיימקס לא כולם מוקרנים בתלת-מימד. כמו באולמות ה-Dolby 3D, כדי לצפות בסרט צריך להרכיב משקפיים מיוחדים שמחולקים במקום.
מה זה לא: זול.
מה זה נותן לכם בתכלס: המסך הענק של האיימקס + תלת מימד.
מה אפשר לראות בפורמט הזה היום: שום דבר. בעבר הוקרן שם 'ביוולף'.
ובעתיד: 'הארי פוטר והנסיך חצוי הדם', בגירסה תלת-מימדית בחלקה (רק סצינות מסוימות מתוך הסרט מוקרנות בתלת-מימד).
כמה זה עולה: 57 ש"ח
הערה: קיים גם אולם איימקס 3D באילת. האולם לא מציג כלל סרטים באורך מלא, אלא רק מבחר קטן של סרטים באורך של כ-45 דקות, מדובבים לעברית, בינהם 'T-Rex' ו-'Cyberworld 3D'. מחירי הכרטיסים הם 79 ¤ למבוגר ו-69 ¤ לילד.
איפה: סינמה סיטי VIP; יס פלאנט חיפה VIP; גלובוס מקס נתניה; גלובוס מקס מודיעין; גלובוס מקס קריון, קרית ביאליק; קולנוע "רענן", רעננה
מה זה: אולמות ה-VIP הראשונים בארץ היו בסינמה סיטי. תמורת מחיר כרטיס שערורייתי הם העניקו פינוקים של "מחלקה ראשונה", כמו אוכל חופשי, כורסאות מפנקות והרגשה של מלך ליום אחד (או לפחות לשעתיים). האולמות היו הצלחה והפורמט שוחזר גם בבתי קולנוע רבים אחרים בארץ. ההיצע והתפריט המדויקים משתנים מקומפלקס לקומפלקס; בדרך כלל, ככל שמחיר הכרטיס גבוה יותר, כך תקבלו יותר פינוקים. כדאי לברר מראש בדיוק מה כולל ה-VIP בקולנוע שאליו אתם הולכים.
מה זה לא: משנה את הסרט עצמו, שמוקרן באופן סטנדרטי, עם אותה איכות תמונה ואותו סאונד שתקבלו בכל אולם סביר אחר.
מה זה נותן לכם בתכלס: כורסא רחבה ומתכווננת לשקוע בה בזמן הצפיה; מספר צופים קטן בכל אולם (כ-30 לכל היותר). מרבית אולמות ה-VIP כוללים גם מזנון חופשי עם שתיה (כולל אלכוהול), פופקורן ושאר נשנושים ללא הגבלה.
מה אפשר לראות שם היום: 'האביר האפל', 'מאמא מיה' ועוד.
ובעתיד: כמעט כל שובר קופות שמוקרן בארץ.
כמה זה עולה: בין 45 ש"ח (נתניה, מודיעין; לא כולל מזנון) דרך 99 ש"ח (יס פלאנט חיפה) ועד 119 ש"ח (סינמה סיטי).
- קונג-פו פנדה
- האביר האפל
- איירון מן
- וול-E
- אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח
- הנקוק
- יס פלאנט רמת גן
- יס פלאנט חיפה
- סינמה סיטי
- גלובוס מקס, מרכז עזריאלי
- גלובוס מקס קיריון
- סינמה סיטי
- גלובוס מקס נתניה
- גלובוס מקס מודיעין
- גלובוס מקס קריון, קרית ביאליק
- קולנוע "רענן", רעננה
- סינמה סיטי VIP
- יס פלאנט חיפה VIP
- איימקס 3D באילת
- מסע אל בטן האדמה
- אוורסט
כתבה שימושית ביותר
אף על פי שכחלק מהתלהבותי מהאביר האפל זכור לי שחיפשתי אותו בVIP היקרים יותר (יס פלאנט וסינמה סיטי) ולא מצאתי, אלא אם כן זה פשוט אתר הכרטיסים הגרוע של סינמה סיטי
מסיבה לא ברורה (בלעדיות לגלובוס?)
'האביר האפל' באמת לא מוקרן ב-VIP ביס פלאנט ובסינמה סיטי.
רד, שאלה שאולי פה מקומה:
באיזה אתר הכי נוח/כדאי לקנות כרטיסים?
אמרו לי שבטיקטנט, אבל ל"האביר האפל" באיימקס האתר הזה מסרב למכור כרטיסים לתאריך מאוחר יותר משבוע, הבעיה ידועה או לא?
כתבה מעולה כרגיל, אגב.
אני לא יודע.
אני לא קונה כרטיסים באינטרנט (אם כבר מדברים על בזבוז כסף: לא, אני לא חושב שקניה מראש שווה 4.5 ש"ח עמלה פר כרטיס).
אבל כן, זה נראה לי מקום טוב להעלות את השאלה הזאת, אז מי שיש לו תשובה מוזמן.
כשמדובר במבצע שלם:
בייביסיטרים, חופש מהעבודה, להשיג רכב, וסרט שמצדיק (הא"הא) את ההשקעה, וקולנוע יוצא דופן (ק"ב)- אז כן, קניה מראש היא חשובה מעין כמוה.
מה גם שברוב הקולנועים בטלפון אין עם מי לדבר או לשאול שאלות
או שהולכים לסרט שמציג כבר שבועיים שלושה
ואז בטוח יהיה מקום.
כשמדובר במבצע שלם:
מתי אין כרטיסים ?
אפילו לאביר האפל הגעתי ביום שהוא יצא, חמש דקות לפני תחילת הסרט לקופה והקופאית המשועממת לא הבינה למה אני בלחץ שלא יהיה כרטיסים….
בעזריאלי דרך אגב.
אולי רק בליל שישי אבל מה אני יודע מה קורה שם, אני דתי .
כשמדובר במבצע שלם:
היום – יום חמישי למי שלא בטוח – לא היו כרטיסים במקומות סבירים לא בקריון ולא בלב המפרץ כ40 דקות פני תחילת הסרט. (האביר האפל)
אתר הכרטיסים כמובן לא עבד.
-האשף הדגול
זה לא רק מתי, זה גם איפה
ביס פלאנט ובסינמה סיטי, למשל, רכישת כרטיסים לסרט שרצית ללא הזמנה מראש יכולה להתגלות כמשימה לא קלה לפעמים (לפחות בחמישי, שישי ושבת).
את האביר האפל לא יצא לי לראות ביום הבכורה, אבל בשעה 21:00 האופציה הזו עלתה ובדקתי את המצב ביס פלאנט. היו הצגות ב-22:00, 23:50 ו-1:00, וכולן היו סולד-אאוט.
אני תיכננתי על יום ראשון
שהיה מלא בשני הקולנועים האלו (באותו יום).
בסוף הזמנו כרטיסים מראש.
אני לא יודע.
החברה שלי גילתה שאם קונים כרטיסיה ביס-פלנט, אז לא משלמים עמלה ולא משנה איך מזמינים את הכרטיסים — אינטרנט, טלפון או בקופות.
אני לא יודע.
הזמנתי אתמול כרטיסים ליס פלנט (ר"ג).באינטרנט
יש עמלה.
אלא אם אתה מזמין בכרטיסיה, כמו שנאמר למעלה.
אלא אם אתה מזמין בכרטיסיה, כמו שנאמר למעלה.
אה.
טעות שלי
=)
בכל מקרה
בשום אתר לא תוכל לקנות כרטיסים יותר משבוע מראש, מלבד מקרים נדירים.
ההעדפות שלי:
ככלל אני אוהב לראות סרטים ביומיות של שישי אחה"צ או לפנות ערב, ולרוב אין שום בעיה בהקרנות הללו לרכוש כרטיס בקופה למקום טוב מבלי לשלם עמלה מיותרת ולא מוצדקת.
אבל… לפעמים אין ברירה, ואז האופציות המועדפות עלי הן כדלקמן:
1. טיקטנט – לכל בתי הקולנוע (ובמיוחד לסינמה סיטי), פרט לפלאנטים.
2. לסרטים ביס פלאנט אני מעדיף להשתמש באתר היעודי שלהם, שהוא מאד נוח לשימוש.
והנה שימוש נוסף לאתרים הללו, שימוש שאינו עולה אגורה שחוקה: שימוש חלקי במערכת ההזמנות (עד לשלב שבו צריך לשלם) יגלה לך באיזה אולם מוקרן כל סרט בכל הקרנה ספציפית. אם אתה מכיר את האולמות (או פשוט רואה את התרשים שלהם, בשני האתרים) אתה יכול לדעת אם מדובר באולם ראוי וגדול, או לא. שימושי במיוחד להולכים לגלובוס משום מה,
כדי לוודא שההקרנה שבחרתם ל"האביר האפל" לדוגמא, לא תיפול על אולם בזוי במיוחד. (אין אולמות ממש ראויים ברשת גלובוס, לפחות לא כאלה שאני זכיתי לבקר בהם).
אם האולם מתאים לך, וההרנה אינה מלאה )גם את זה רואים בתרשים האולם) פשוט גש לקופת הקולנוע וקנה כרטיס ללא עמלה.
ותודה מראש על הדגים
מסיבה לא ברורה (בלעדיות לגלובוס?)
האביר האפל כן מוקרן בסינמה סיטי ב VIP (אולם 1 הוא במשותף עם ה VIP)
ברשימת ההקרנות שנשלחה אלינו (ולשאר האתרים/עיתונים)
על ידי סינמה סיטי עצמם, הוא לא מופיע.
לפי האתר של סינמה סיטי...
…האביר האפל כן מוקרן (גם היום) בVIP בסינמה סיטי.
מסיבה לא ברורה (בלעדיות לגלובוס?)
יש אותו בvip בסינמה סיטי שם ראיתי אותו…. בלי קשר הסרט היה מעולה
רק תיקון קטן אחד:
באולם הסינמקס בסינמה סיטי הקרינו גם את "מלך האריות" בפורמט גדול, מפילם 70 מ"מ. אבל זהו. מאז ועד היום כל הסרטים המוקרנים באולם הזה הם סרטי 35 מ"מ סטנדרטיים, והעובדה שלוקחים על כך מחיר מופקע היא פשוט שערורייתית. לא פחות.
שימושי מאוד.
כתבה מצוינת.
מהיעילות יותר שקראתי.
ואכן, מחיר ה-VIP הוא לרוב דבר שערורייתי.
דרך אגב, הכתבה הייתה אובייקטיבית למדי. ציפיתי שתשתמש בניסוח אגרסיבי יותר כלפי הסינמקס. כמו למשל- בזבוז איום ונורא של עשרה שקלים.
יש תמורה ל-VIP.
בכתבה השתדלתי לא להביע דעה אלא רק להביא את הנתונים ולתת לכל אחד להחליט האם לדעתו כל אחד מהפורמטים שווה את הכסף או לא. סינמקס הוא אכן בזבוז כסף, לטעמי.
המחירים ב-VIP מאוד גבוהים, נכון, אבל לפחות אי אפשר לומר שלא מקבלים תמורה בעדם. והאמת – למי שנוהגים לנשנש הרבה בזמן הסרט, זה אפילו לא הבדל גדול. אם אתה קונה לעצמך כרטיס לסרט באולם רגיל (35 ש"ח) פלוס פופקורן גדול (24 ש"ח) פלוס קולה גדולה (19 ש"ח), הוצאת 78 ש"ח בסך הכל. תוסיף עוד 21 שקל ותוכל להחליף את כל זה בכרטיס ל-VIP בפלאנט חיפה, עם כמה פופקורן שתרצה, גלידה, שוקולד, יין, ווטאבר. מה רע?
מתנצל על אי-הדיוק, התכוונתי לסינמה סיטי,
שם הייתה צפיית ה-VIP האחרונה שלי.
למרות שמחיר ה-VIP בפלאנט עלה בשבוע שעבר, לפי הקופאית, 89 שקלים. היום הגעתי וראיתי מודעה ענקית שלפיה מחיר הסרטים אכן עלה ל-99.
מוזר מאוד.
למה מוזר? זה מה שנקרא ''מחיר היכרות''.
הרבה אנשים בצפון עדיין לא ידעו מה זה VIP, אבל היו נרתעים, ובצדק, מלקנות כרטיס קולנוע שעולה יותר מ-100 שקל. אז במשך כמה שבועות מהרגע שבו נפתח הקומפלקס המחיר היה נמוך יותר. עניין של שיווק.
יש תמורה ל-VIP.
אפשר לאסוף הררי מזון ולשים בנוחות על הכיסא, או שחייבים לקום וללכת למזנון באמצע הסרט כדי לנצל את היתר הזלילה במלואו?
לכסאות יש מגשים קטנים לצורך זה
(ראה את התמונה בראש הכתבה). אז אפשר ליצור שם מאגר צנוע.
ושוב, הירושלמים מקופחים.
כמעט בכל הזדמנות שיש לי, אני בוחר להתלונן על הנושא.
מתי "מהפכת הקולנוע" תגיע לעיר הבירה? כבר שנים שאני מסתגר בבית, פוחד להתקרב לבתי הקולנוע של העיר..הטראומות שעברתי שם…צלקות לכל החיים.
שבוע שעבר הלכתי בלת ברירה ל"אביר האפל", אשר מוקרן בגלובוס. למה בלת ברירה? כי בית הקולנוע גולבוס בירושלים הוא אחד המקומות הגרועים בארץ, אם לא הגרוע מכולם!
לא מספיק שהאולם הוא בגודל של מגרש טניס, הסראונד נשמע יותר כמו רמקולים 2.1 של מחשב ( וכדי שאנשים לא יבחינו, החליטו בהנהלה פשוט לכוון את הסאונד למקסימום..להחריש את התקלה), והזלזול בלקוחות מקומם!
בגלובוס ירושלים לא שחכו את ההפסקה, 10 דקות ממנה! כדי שההמון המסכן ימלא את בטנו בג'נק פוד השווה למחיר חבית נפט. אבל מה? בעוד שהקהל קיבל 10 דקות הפסקה, המקרין לקח יום חופש. בדיעבד, הגלגל המשיך לרוץ מאחורי המסך השחור, ובתום ההפסקה היתי צריך להשתמש בדימיון, ( באתי לראות סרט, לא לקרוא ספר) כדי להשלים את החסר.
למה! למה לנו בירושלים ( או לי, כי כנראה כל גולשי האתר גרים ליד אחד מבתי הקולנוע במרכז) אין זכות להנות מקולנוע ברמה? לא ביקשתי את המקסימום ( איימקס עם הקרנה תלת מימדית), פשוט תנו לי חווית צפייה סבירה!
ואחר כך מתפלאים למה אני מוריד סרטים באופן פיראטי.
השערה שלי: חרדים.
משפחת גרדינגר, גלובוס ואדרי לא ישקיעו מאות מיליוני שקלים בקומפקלס שיש סיכוי יותר מסביר שלא יקבל רשיון עסק לפעול בשישי-שבת (רוב ההכנסות הן בסופ"ש). תראה מה קרה עם פרוייקט הענק "ממילא" שנתקע למשך כמעט עשור שלם רק בגלל ויכוח על כן קולנוע/לא קולנוע.
מצד שני הם יכולים פשוט לשפץ אולם או שניים בבירה, מדוע הם לא עושים זאת? כנראה מספיק אנשים מוכנים להתפשר על תנאי צפייה לא-משהו. כל עוד אנשים באים אין להם טריגר לשנות שם משהו. וגם כי הם לא נחמדים.
בירושלים,
חלק גדול מקהל הצופים הוא דתי. היום הכי עמוס בגלובוס י-ם הוא מוצ"ש. נאמר ככה – מסכנים הם לא גם אם לא יאשרו להם לפעול בשבת.
בירושלים,
להיפך, דווקא בגלל שיש דתיים, באים לראות סרטים גם באמצע השבוע ולא רק שישישבת. (ע"ע קניון מלחה ביום חמישי או בבוקר)
אמממ, זה מה שכתבתי.
משתתף בצערך
אבל בשביל סרטים מיוחדים באמת, נסיעה חודשית או דו-חודשית לגוש דן היא לא דבר כ"כ נורא.
למי שיש לו כסף לזה.
לי, למשל, אין.
גם אני ראיתי את האביר האפל בגלובס.
לא קרה שום דבר ראוי לציון, חוץ מההפסקה, השיקופית של ההפסקה באה בבום מפתיע ומבהיל וכל, אבל -כל- האולם קפץ זה היה ממש ממש מצחיק.
לא רק אתה.
חיפוש מהיר באתר יעלה כמה וכמה תגובות כמו שלך, שנוגעות לקניון מלחה ולזוועה המתקרית קולנוע ששורצת בליבו.
ומודיעין זו אופציה לא רעה, אגב, אם המרכז פרופר רחוק מדי… הקולנועים שלהם נחמדים שם במודיעין (אם כי *לא* בתקופת החופש הגדול!)
האידיוטים של השורה אחרונה מאוד כיפיים, כל עוד אתה חלק מהם.
תנסו, זה יותר כיף מלהיות הלוחש הערות ציניות ליושב לידך. אני זכיתי לכבוד בצפייה השנייה שלי ב'אל תתעסק עם הזוהן' וזה כיף מאוד.
כפרעליך רד. פשוט !
כתבה מצוינת. בהחלט השכלתי.
שימושי ביותר, תודה!
ככה לפחות לא ינסו לעבוד עלינו בעיניים. זאת כתבה שמקומה במוסף כלכלי כלשהו [למרות שאף מוסף כלכלי לא ראוי לכם..]
מצטרף לאחרים, כל הכבוד על הכתבה.
ואם כבר – מישהו ראה את "Cyberworld 3-d"? כבר הרבה זמן אני שומע עליו דברים, בעיקר טובים.
אני ראיתי
מבחינת החוויה הויזואלית נטו, זה סרט התלת-מימד הכי מרשים שראיתי. מגניב בטירוף (וחסר עלילה או ערך מכל בחינה אחרת).
(אבל 79 ש"ח לסרט של 45 דקות?!)
ראיתי אותו בלונדון לפני כמה שנים, והוא מצוין!
מרשים, מגניב, עושה שימוש נבון באנימציית תלת מימד ויש לו גם יופי של פסקול מוסיקלי. ללא ספק סרטי האיימקס 3D הכי טוב שראיתי.
לרד פיש:
אני בתק' שאין לי זמן להיכנס לאתר אבל, כשראיתי את נושא המאמר נכנסתי. מעולה, תודה. וסחתיין על הבקיאות בחומר.
סדר בבלאגן. תודה רבה.
הכתבה טובה וכו' וכו'
אבל לא הסברתם את הדבר היחידיד שאני עדיין לא מבין, מהה ההבדל בין IMAX 3D לבין DOLBY 3D באיזה אחד מהם קופצים לך יצורים מהמסך ומה ההבדל ביניהם?
הכתבה טובה וכו' וכו'
בשניהם קופצים לך יצורים מהמסך, ההבדל הוא כמו שכתוב בכתבה – באיימקס 3D התלת מימד מוקרן על מסך איימקס ענק, ובדולבי מדובר באולם קולנוע רגיל.
תודה. בדיוק מה שרציתי לשמוע.
49 ש''ח להקרנה באיימקס???
ראיתי את "האביר האפל" לפני יומיים, באיימקס בקריון, כרטיס עלה לי 37 שקלים בדיוק. שאלתי את הקופאית P:
49 ש''ח להקרנה באיימקס???
37 ש"ח?! זה נשמע לי מאוד חשוד.
יש מצב שהם:
1) (אופציה שלילית) גבו מחיר זול יותר משום שהם שוב מקרינים סרט בפורמט רגיל על ממסך ה-IMAX?
2) (אופציה חיובית) החליטו להוזיל מחירים על מנת להתמודד עם המתחרים החדשים (פלאנט)?
מישהו יודע?
49 ש''ח להקרנה באיימקס???
37 ש"ח הפך להיות המחיר הקבוע שלהם להצגות ערב. אז או שזה לא איימקס, או שמי שמכרה את הכרטיס…………
אף אחד משניהם
'האביר האפל' מוקרן בפורמט איימקס, ולא מ-35 מ"מ. בדוק.
מחיר הכרטיס – לפחות לרובן הגדול של ההקרנות – הוא 49 ש"ח, כך על פי האתר של גלובוס וטיקטנט. באתר הזה כרטיסים לכל ההקרנות עולים 49 ש"ח, חוץ מהקרנת חצות ביום חמישי, שבה המחיר הוא 37 ש"ח משום מה. אולי איימקסיונר נפל במקרה על הקרנה מוזלת.
http://globustickets.co.il/ticketNet/jsp/Cinema/CinemaGeneralMainPage.jsp;jsessionid=1E411EB6EB503A1A44DFFAAFBAB27F3C?siteTypeId=5&CategoryID=1&eventsByHallType=3&customerId=GG&pHandler=0&externalSiteId=
אף אחד משניהם
תודה!
שאלה קטנה...
מה ההבדל באמת בין התלת מימד של היום לאותם משקפיים אדומות כחולות שהיו לפני 15-20 שנה? אני מניח שהיום האיכות טובה יותר, אבל אם למישהו יש הסבר קצת יותר מפורט אני אשמח…
שאלה קטנה...
תלת מימד עם משקפים מקוטבות זה לא טכנולוגיה של השנים האחרונות.
גם לפני 15-20 שנה היו הקרנות שאינן משתמשות באדום-כחול אלא בקיטוב. אני זוכר שמזמן מזמן (שנות ה-80 המוקדמות) ראיתי את הסרט "אוצר ארבעת הכתרים" בתלת מימד, באחד הקולנועים בחיפה.
ויקי על הסרט "אוצר ארבעת הכתרים" מ-1983:
http://en.wikipedia.org/wiki/Treasure_of_the_Four_Crowns
השימוש במשקפים מקוטבות הומצא בשנות ה-30 והיה שיגעון הוליוודי בארה"ב עוד בשנות ה-50. לאחר מספר שנים קטן השגעון לדבר דעך ודי נעלם מתעשיית הקולנוע.
במשקפי אדום-כחול השמתמשו בעיקר לתמונות המודפסות במגזינים ועיתונים. אני לא חושב שהשתמשו בו הרבה (אם בכלל) באולמות קולנוע. התמונה המתקבלת מסינון שונה עפ"י אורך גל, היא די מזעזעת ומחרפנת את המוח. אני לא הייתי מוכן לראות סרט קולנוע בשיטה הזאת.
שאלה קטנה...
נ.ב.
זוכרים את הפרחח מסרטי בחזרה לעתיד שמסתובב עם משקפים מקטבות העשויות מקרטון, בתקופת שנות ה-50? זו היתה מחווה בדיוק לשגעון הזה שעבר על הוליווד באותן שנים.
בקרוב אני אוכל לספק הסבר מפורט
(אם כי לא באתר הזה).
המשקפיים המקוטבות באמת הומצאו עוד מזמן, אבל ב-20 השנה האחרונות, אם ראית סרט תלת-מימד באולם קולנוע רגיל, רוב הסיכויים שזה היה עם משקפי אדום-כחול ('סיוט ברח' אלם 6', 'ספיי קידס 3' ועוד כמה כאלה).
אני תוהה האם יוצרי הסרטים בחרו לצלם דווקא בשיטה הזו
או שאולי היא נכפתה עליהם מלמעלה ע"י האולפנים מסיבה שיווקית פרקטית משקפיים כחול-אדום הם משקפי קרטון פשוטים וזולים, ואילו משקפיים מקוטבים הם לרוב משקפי פלסטיק רב פעמיים (ולכן יקרים יותר לייצור ולתחזוקה, אני משערת, וגם מצריכים השגחה על הקהל כדי שאכן יחזיר אותם בסוף ההקרנה).
השגחה מינימלית.
על המשקפיים בפלאנט בר"ג יש מדבקה שמבהירה שבמשקפיים הותקן איזשהו מתקן אנטי-גניבה. שכחתי לשאול איך זה עובד בדיוק ואם מי שמנסה לגנוב משקפיים מתפוצץ ביציאה מהקולנוע, או שעל המשקפיים יש מתקן איתור ובריונים באים אל ביתו של הגנב בלילה.
השגחה מינימלית.
אני מנחש שזה מהדברים האלה שמצפצפים כשעוברים ביציאה מהקולנוע, כמו בחנויות בגדים מסוימות.
בקולנוע אפילו יש שלט שמפציר בציבור לא לגנוב אותם.
בכל ניסוח אפשרי פרט לניסוח המפורש, כלומר. "למשקפיים אין ערך מחוץ לבית הקולנוע, אנא, עיזרו לנו לעזור גם לצופים הבאים ליהנות מהם" או משהו כזה.
ואו! ''אוצר ארבעת הכתרים'', שכחתי מזה לגמרי!
ראיתי אותו בילדותי (אם הוא הוקרן בארץ ב 83 אז הייתי בערך בן 6) ואני רק זוכר שהוא כל כך הפחיד אותי שבקטעים מסויימים הורדתי את משקפי ה 3D כדי לא לראות טוב את הסרט :)
זה ממש היה אחד מהטראומות הראשונות שלי בתור ילד, בגילאים שדברים שאולי בכלל לא אמורים להפחיד עוד מפחידים (דוגמאות נוספות לטראומות שלי הם thriller של מייקל ג'קסון, רובוקופ – בעיקר הקטע עם החומצה, והאובליסק מאודיסיאה בחלל)
אני די בטוח שאלו כן היו משקפי אדום כחול, אבל זה היה ממש מזמן,
אבל לגבי פרדי קרוגר 5, שנים רבות אחר כך, אני בטוח ב 100% שהיו משקפי אדום כחול, כי שמרתי אותם הרבה זמן.
ואו! ''אוצר ארבעת הכתרים'', שכחתי מזה לגמרי!
"זה ממש היה אחד מהטראומות הראשונות שלי בתור ילד… thriller…רובוקופ…"
שותפי לטראומות ילדות! :)
גם אני הייתי ילד וגם אני הסרתי את המשקפים מספר פעמים בגלל הפחד, אבל החזרתי בגלל הסקרנות. ככה ישבתי כל הסרט, נאבק בין הרצון לראות לבין הרצון לדחוף את הראש שלי באימה מאחורי המשענת של הכסא לפני.
אז מסתבר שלא הכרתי, ובהקרנות רבות היו משקפי אדום כחול, כפי שאתה ורד הסברתם. אבל, אני בטוח לגמרי שבהקרנה של ה"אוצר" בה הייתי, היה שימוש במשקפים מקוטבים. אני יודע זאת משום שאחי הגדול יצא עם שלל משקפים (כולם מקרטון) לא קטן מהסרט, שמר אותם לאורך זמן ואפילו שנינו פירקנו זוג בזמן שהוא מסביר ומדגים לי על הקיטוב ועל ההבדל ממשקפי אדום-כחול שהיו לו מאיזה מגזין.
סיוט ברחוב אלם 5...
אני שמרתי את המשקפיים עד היום…
והם עם עדשות כחולות/אדומות…
יחסית לסרט ש-10 דקות ממנו היו אז בתלת מימד, זה בכלל לא היה רע בהתחשב בטכנולוגייה…
אני ראיתי אותו בקריון בקרית ביאליק כשהייתי ילדה…
התלת מימד הרשים אותי מאוד…
במיוחד הקטע בסוף שרואים את השדים יוצאים מהראש של פרדי קרוגר כשהוא מת "ועפים" לכיוון הקהל…
קטע מרשים ומפחיד שכמעט הורדתי את המשקפיים מרוב בהלה…
6.
הייתי שם גם, בקריון קרית ביאליק. זאטוט.
אבל אבל...
הסרט היה מוגבל מגיל 16 ומעלה! לא נתנו לנו להכנס!
אבל אבל...
אולי כי לא היית עם מלווה?
הסרט יצא ב91, זה אומר שהייתי בן 6!
הלכתי עם אחותי, שהייתה בת 7, ועם אבי, שאם אני לא טועה היה מעל גיל 16.
נו בטח
מי היה לוקח ילדה בת 7 כמוני לראות את פרדי קרוגר? בטח שלא ההורים שלי!
אני מבינה שאבא שלך היה כמו ההורים שלוקחים את זאטוטיהם לראות את האביר האפל?
בהחלט.
למעשה, הוא לקח אותי לבאטמן חוזר של ברטון, אחת החווית המסעירות ביותר בילדות שלי. אני מניח שלא הייתה לי ילדות מסעירה במיוחד.
גם אני קיבלתי טראומה מהחומצה ברובוקופ
שמא נפתח קבוצת תמיכה?
האמת? זה באמת עושה טוב לשמוע על עוד אנשים שחולקים בטראומה
אבל אני מניח שבקטע של אודיסיאה בחלל נשארתי לבד.
כלומר, זה לא נועד להיות מפחיד, אבל המוזיקה הדרמטית (Also Sprach Zarathustra) כל פעם שהופיע האובליסק, הקופים שהתחרפנו, והסוף עם האיש הזקן שמסתכל על עצמו ואז התינוק שמרחף החלל, זה פשוט היה יותר מידי בשבילי…
אבא שלי עד היום מקניט אותי ומזמזם לי את המנגינה הזו…
האמת? זה באמת עושה טוב לשמוע על עוד אנשים שחולקים בטראומה
הזיכרון הראשון שלי בחיים הוא כוכב לכת שלם מתפוצץ על מסך קולנוע. גיל שנה. קריפטון. סופרמן 1.
איזה אבא לוקח ילד לראות את '2001'?
למה לא הגרסא השלמה של 'פאני ואלכסנדר' וזהו?
זה היה בטלוויזיה, אז ראינו
בכלל, נראה לי שהחינוך הקולנועי שלי התחיל בשלב מאוד מוקדם בחיי ואני שמח שכך היה, זה הרי לא באמת עשה לי שום נזק פסיכולוגי , וזה בטח תרם רבות לפיתוח אהבתי לקולנוע, וחסך ממני את הצורך לעשות השלמה של כל הקלסיקות לפני שהן אולי איבדו מעט מהרלוונטיות שלהן.
איזה אבא לוקח ילד לראות את '2001'?
אותי אבא לקח בגיל 13 בערך לראות 2001, זה היה מאוד מטריד באותה תקופה.
זה עדיין הרבה יותר טוב
מאשר אם הוא היה לוקח אותך בגיל 2001 לראות את '13'.
איזה אבא לוקח ילד לראות את '2001'?
בדיוק אותו אבא שיביא את ילד בן 10 ל'קחי אותי לגיהנום' ויישן חצי מהזמן(האבא, לא הילד). מה לעשות, יש דברים כאלה….
''וול-י'' מוקרן ביס פלאנט בהקרנה דיגיטלית?
בכל ההקרנות שלו או באולמות מסוימים? ראיתי אותו לפני כמה ימים באולם 5, מה הסיכוי שזו היתה הקרנה דיגיטלית?
את "האביר האפל" רואים בקריון בלי משקפיים? אז איך זה שכמה מגיבים כאן אמרו שהסרט נורא מגניב באימקס שם וכשהמצלמה מרחפת מרגישים כאילו אנו באוויר אם כל מה שיש זה מסך גדול ואיכות מצוינת?
די כבר! די! די!
"האביר האפל" הוא לא 3D, הוא רק איימקס!
תודה על המידע, אבל זה בדיוק מה שאמרתי.
השאלה שלי היתה 'אז אם זה לא 3D למה כולם מתלהבים?'
התשובה מתחבאת בשאלה המקורית:
כי זה ממש גדול ובאיכות ממש טובה.
''וול E'' מוקרן דיגיטלית רק בפלאנט של חיפה.
אני ראיתי אותו גם באולם 5 של הפלאנט הרמת-גני וההקרנה שם היתה משובחת מכל בחינה, אבל מ 35 מ"מ.
"האביר האפל", כפי שהסבירו כבר אינספור פעמים, אינו סרט 3D, אלא איימקס רגיל. אין צורך במשקפי תלת מימד.
''וול-י'' מוקרן ביס פלאנט בהקרנה דיגיטלית?
(אני מדבר על הפלאנט בחיפה)
כשראיתי באולם 6 ההקרנה היתה דיגיטאלית. כשראיתי שוב (אתמול) באולם 4, ההקרנה היתה רגילה. אני לא יודע אם מדובר במשהו קבוע.
שמעתי רבים שאומרים שאין הבדל בין הקרנה רגילה לדיגיטאלית. החוויה שלי היא מאוד שונה. אני מתקשה להבין איך אפשר לפספס את אינסוף הפסים הקטנים (הנובעים משריטות קלות או אבק על הפילם) שמופיעים כל הזמן או את אי יציבות התמונה הבלתי פוסקת, בהקרנות הרגילות. שלא לדבר על החיתוך הקופצני, שמתרחש מידי פעם בין סצינות (נכון, מדובר בחלקי שניות, אבל אני עדיין רואה ושומע את זה וזה די מפריע לי).
בשני הפלאנטים יש מקרנות דיגיטליות
אבל לא כל עותקי הסרט דיגיטלים. הם מקרינים את הסרטים פעם ככה ופעם ככה, ולא מודיעים מראש מה דיגיטלי ומה לא.
אין הבדל של ממש
בין הקרנה דיגיטלית לבין הקרנה אידיאלית מפילם. בפועל, אם אתה הולך לקולנוע בארץ סביר להניח שתקבל הקרנה הרבה פחות מאידיאלית. ובכל זאת, ביס פלאנט בדרך כלל ההקרנה היא טובה מאוד, גם אם היא לא דיגיטלית.
אין הבדל של ממש
אני מסכים שההקרנה בפלאנט היא טובה מאוד. אני הייתי אומר שאפילו מעולה. אני לא אומר שיש הבדל מספיק גדול על מנת לפגום ממש בהנאה מהסרט. אבל, אני בהחלט מרגיש בהבדל ושם לב (אפילו כשאני לא משתדל) בהבדלים ובפגמים המזעריים (אי יציבות תמונה + "לכלוכים" שמופיעים לחלקיקי שניה ואיבוד של חלקיקי שניה מתחילת/סוף סצינות מסוימות בסרט).
כנראה שמדובר באיזה דפקט שיש לי (הפרעת קשב?). פס קטן מופיע באיזו פינה של המסך לחלקיק שניה והוא מושך את תשומת ליבי בזמן שאחרים לא היו מודעים לקיומו.
אפרופו "לשים לב למשהו שמופיע על פריים בודד", בסרט "מועדון קרב" התחלתי להרגיש כמו חולה נפש כששאלתי אנשים סביבי אם "הם ראו את *זה*" והם לא הבינו על מה לעזעזל אני מדבר ובכלל שששששש תן לראות את הסרט. הייתי צריך להמתין לא מעט זמן ליציאת ה-DVD על מנת להדגים ולהוכיח לאנשים ולעשות הרבה "הא! אמרתי לכם".
זה פשוט:
רף הקליטה של אנשים שונים הוא שונה. מה שתת-סיפי (ידוע גם כסאבלימינלי, או מה שאנחנו קולטים אבל לא נכנס להכרה שלנו) עבור אדם אחד הוא ברור לחלוטין לאחר. נתקלתי באנשים שבשלושים מילישניות יכולים לקרוא מילה, ובאנשים שבחמישים מילישניות לא רואים שבכלל יש שם משהו…
לא תמיד, למרבה הצער
הסרט היחיד שראיתי עד כה ביס פלאנט החדש בחיפה הוא "אינדיאנה ג'ונס", וזה היה בסה"כ שבוע לאחר פתיחת הקומפלקס. בתחילת הסרט הייתה בעיה שהכתוביות הוצגו נמוך מדי במסך ולכן השורה התחתונה נחתכה ולא ניתן היה לקרוא אותה. יצאתי במיוחד לאחר תחילת הסרט כדי לעדכן את הסדרן, ולאחר דקות ספורות התקלה נפתרה (הייתי מצפה שיהיה מי שיעקוב וישים לב גם בלי שאצטרך לצאת מן האולם, אבל לפחות הנושא טופל).
חבל שזו לא הייתה הקרנה דיגיטלית (אני מניחה) כי לאורך רוב הסרט היו "רעשים" ויזואליים על המסך קווים שחורים דקים שהתמשכו למשך שניות ארוכות בכל פעם, ונבעו ככל הנראה מפילם שרוט.
לקראת סוף הסרט היו כמה בעיות בסאונד דווקא ברגעים המותחים ביותר הוא נעלם לחלוטין ולמשך 23 שניות שרר שקט מוחלט באולם שהופרע רק ע"י קריאות תסכול ומרמור של הקהל. לא ספרתי, אבל אני מעריכה שהתקלה חזרה על עצמה לפחות 34 פעמים. כיוון שזה היה בשלבים המותחים של הסרט, אף אחד לא רצה לצאת כדי להתריע על כך בזמן אמת.
כתבתי להם דואל בנושא והם שלחו מכתב התנצלות וגם זוג כרטיסים כפיצוי, ועל כך כל הכבוד. שמחתי לגלות שאכן יש להם תודעת שירות כפי שנכתב כאן בעבר. אני רוצה רק לקוות שהטיפול בבעיה לא הסתכם בפיצוי של מי שטרח להתלונן, אלא באמת בהקרנת עותקים במצב ראוי (אני יודעת שזה לא היה מקרה חד פעמי כי דיברתי על זה עם ידיד ומסתבר שהוא צפה שם באינדי כמה ימים לפניי, ואישר שגם בהקרנה שלו היו אותן תקלות של פילם שרוט וסאונד נעלם).
לא תמיד, למרבה הצער
לגבי "הסאונד הנעלם" באינדי 4: אני ראיתי את הסרט בקריון והיו בו בעיות סאונד הדומות לתאור הנ"ל. האמת היא שעוד מספר אנשים שדיברתי איתם על הסרט, ושראו אותו במקומות שונים בחיפה, הזכירו שגם בהקרנה שלהם היו בעיות סאונד.
האם יכול להיות שבארץ הופצו מספר עותקים פגומים של אינדי4?
למה לא רשמתם את IMAX אילת?
חוץ מהקטע שבו כן כתבנו עליו, אתה מתכוון?
לא
אתם רשמתם רק את IMAX קרית ביאליק
בוא ואתן לך טיפ:
אם מתקנים אותך, רצוי לבדוק לפני שאתה פוסל את התיקון.
הרשה לי לצטט מתוך הכתבה:
"הערה: קיים גם אולם איימקס 3D באילת. האולם לא מציג כלל סרטים באורך מלא, אלא רק מבחר קטן של סרטים באורך של כ-45 דקות, מדובבים לעברית, בינהם 'T-Rex' ו-'Cyberworld 3D'. מחירי הכרטיסים הם 79 ¤ למבוגר ו-69 ¤ לילד."
אני לא חושבת שהיית ברור מספיק
למה לצטט את הניסוחים המעורפלים של רד?
עד כמה שווה האביר האפל באיימקס
אני גר בדרום ובשבילי זה נסיעה ברכבת (מאשקלון) – שאני מבין שמגיעה עד הקריון (נכון?). אז זהלא כ"כ נורא – אבל זה זמן נסיעה וגם הכסף הלוך חזור. + מחיר הכרטיס. ואני מתכוון לנסוע עם אבא שלי, אז זה גם הנסיעה שלו.
מצד שני אני יכול לראות את זה ביס פלאנט ברמת גן וזהו.
השאלה האם ההבדל שווה את כל הטרחה – ושווה לנסוע לקריות בשביל האיימקס.
מלך האריות
אגב, ראיתי פעם אחת בסינימקס בסינימהסיטי את מלך האריות והיה נחמד אבל לדעתי לא שווה את הטרחה.
אז הבנתי שהמסך באיימקס יותר גדול והסרט שונה אבל לא ברור לי עד כמה זה עושה הבדל ממשי בצפיה. (אולי שווה לנסוע פעם לאיימקס כדי לראות באופן אישי על מה מדובר).
הגעה אל הקריון בתחבורה ציבורית, מדרום הארץ, זה כאב ראש לא נורמלי.
הרכבת מגיעה אל היס-פלאנט במפרץ חיפה (קניון סינמול – לב המפרץ לשעבר) אבל אין שום תחנת רכבת ליד הקריון (קריית ביאליק). התחנה הקרובה ביותר היא תחנת הרכבת בקריית מוצקין שהיא במרחק של כ-10 דקות נסיעה בתחבורה ציבורית (אוטובוס או מונית, שסביר להניח שתמתין להם כ-10 דקות נוספות, לפחות).
נראה לי שר"ג זו אופציה סבירה יותר עבורך (למרות שעם המצב רוח המתאים והאנשים המתאימים, תמיד אפשר להפוך את המסע המפרך לסוג של חוויה). אפשר לכנות את זה "האביר האפל – לשם ובחזרה".
האמת שתמיד אפשר להפוך את זה לטיול משפחתי
דווקא יכול להיות נחמד, טיול של כל המשפחה במהלכו האב והבן נכנסים לקולנוע ושאר המשתתפים מבלים בקריון. ובשאר היום עושים עוד דברים באיזור חיפה.
אם עד כדי כך חשוב לך (לאור נערב) לראות את הסרט דווקא באיימקס.
זו בדיוק השאלה
מי שראה ומבין את ההבדל – האם להערכתם זה שווה או לא. אני לא יכול לדעת כי לא הייתי באיימקס מימי…
נדמה לי שזאת הפעם השלישית שאני עונה על זה
לדעתי האישית, אם נמצאים בסביבה – שווה בהחלט לראות את 'האביר האפל' באיימקס. אבל זה לא שווה נסיעה במיוחד מהדרום. ובביקורת על 'האביר האפל' יש לא מעט תגובות על הנושא הזה בדיוק.
איך אתה יכול לכתוב דבר כזה?
הרי מי שלא ראה את הסרט הזה לא יכול לקרוא את התגובות לביקורת עליו!
כן, אני יודע, יש סימון ספויילרים, אבל אני אישית הצלחתי להרוס לעצמי את מועדון קרב רק כי שוטטתי לפני כן בתגובות עליו פה.
יש אנשים שקוראים מהר, לפעמים מהר מדי, בלי צחוק.
אכן התלבטתי
וזו בדיוק הסיבה ששאלתי כאן ולא שם. אני מבין שמדובר סרט שהספויילרים יכולים לקלקל ולא רציתי להסתכן…
אנו גולשים לעוף,
אבל דע לך, שגם אשתי ואני התלבטנו, והחלטנו לנסוע לאיימקס. בבוקר נחלק ילדים לסבתות, בצהרים נראה באטמן מתחיל, ואחה"צ נסע צפונה.
אשמח לשמוע איך היה
בשמחה, שבוע הבא.
איך היה?
תבדוק ת'תאריך.
הזמנתי ל11/8 באיימקס.
אגב, אשתי היתה בת 18 פחות חודש כשהתחתנו. אני הייתי בן 19.
"…היינו ילדים וזה היה מזמן…"
אתמול ראיתי את הסרט באיימקס.
ואין לי תשובה בשבילך.
מצד אחד, יש סצינות (הפעולה בעיקר) שמצדיקות את ההשקעה והנסיעה, מה זה מצדיקות? החוויה הכי מדהימה שחוויתי בקולנוע. זה לא שאתה מרגיש כאילו אתה בסרט – אתה באמת שם. עומד חצי מטר באמצע הרחוב או על גג בנין ליד הבחור הזה שיורה בשוט-גאן. ועם הבסים המצויינים – אתה גם מרגיש את ההדף.
אשתי אמרה לי באמצע: גם מסך גדול וגם כורסת מסג' באותו מחיר!
האבסורד הוא שהאקשן בסרט טוב יותר מהעלילה. (ההיפך מהראשון).
מצד שני, קטעי העלילה בסרט…
העלילה טובה. המשחק טוב. בפירוש לא רע. אבל לא מצדיק השקעה כזו.
שורה תחתונה: אני לא מתחרט שנסעתי, אבל זה בגלל האקשן בלבד.
IMAX, לדעתי, לא כדאי
אני מכרמיאל, כך שמאז שסגרו לנו את בתי הקולנוע המעולים שהיו לנו בעיר (&%##$ BIG ה_%$^&# עם ראש העיר ה_%^#@*^ שישרפו ו%^%%$#), אין הרבה ברירה חוץ מלנסוע לקריון או לפלנט החדש בצ'ק-פוסט.
לפני הצפיה באביר האפל היתה לי דילמה האם ללכת לIMAX (נהניתי מהתנסות טובה שם עם ביוולף), או לנסות בפעם הראשונה את הVIP. בסוף הלכתי לIMAX ודי התאכזבי. היו כמה נופים גרנדיוזים ו"מבט מעל" מרשים, אבל לרוב היתה הרגשה של טררם בפול-ווליום + זווית צפיה צדדית בעיתית במסך ענק כאשר הכתוביות קטנטנות בחלק התחתון. התנאים הכאילו מיוחדים דווקא שיבשו לי את ההנאה.
אני מתכוון ללכת שוב לסרט כי הוא שווה את הצפיה החוזרת וכי יצאתי ממנו בתחושת פיספוס שדורשת תיקון. בפעם הבא באולם רגיל, ללא ספק.
איך אתה יכול לכתוב דבר כזה?
בעיה מוקרת
הצעת תיקון – להוסיף כפתור שמעלים או סוגר ופותח בהתאם את כל ההודעות בדף שמסומנות כספויילרים.
-האשף הדגול
האמת שזה אחלה רעיון.
יאללה – עכשיו אתה רק צריך לתכנת אותו.
אני די בטוח שאפסאלון עשה משהו כזה פעם.
האמת שזה אחלה רעיון.
האמת אני יכול אם רד פיש ירצה (ברצינות). גם יש לי זמן עכשיו
.
-האשף הדגול
רעיון טוב.
כבר קרה לי פעמיים שקראתי כאן באתר ספוילרים *בטעות*. ועוד כמה פעמים שבהן התחלתי לקרוא תגובה המסומנת בספוילרים אך עצרתי טרם הספקתי להגיע לספוילרים עצמם. פשוט קורה לי שאני ממהר למקום כלשהו או פשוט לא מרוכז כי התעייפתי ומתחיל לקרוא תגובות מבלי לשים לב לאזהרות.
(אני לא מאמין שקראתי את הסוף של "כפרה" לפני שראיתי את הסרט! זה הרס את הסוף שהיה אמור להיות כמדומני הדבר המרכזי בכל הסרט!).
אתה מדבר,
גלשתי בפורום קולנוע לפני מספר חודשים ואיזה חראית אחת גילתה בלי שום בושה מי הרוצח בסרט מסוים לפני שראיתיו.
כמה קיללתי אותה.
יש אנשים שזה התחביב שלהם - לכתוב ספויילרים בולטים בכותרות
הם נקראים טרולים, מהסוג הגרוע ביותר. לכן אני נזהר מלבקר באתרים מועדים לפורענות (YNET, AINT IT COOL) כל פעם שיוצא משהו מספיק פופאלרי שגם הטרולים וגם אני נביע בו עניין.
-האשף הדגול
אני בעצם דיברתי על אתר עין הדג
אבל גם קרה לי הרבה פעמים שבהן קראתי ספוילרים ביוטיוב ובאתרים אחרים דומים.
דבר מצחיק היה שקראתי פעם ספוילר ל"הארי פוטר ואוצרות המוות", בספוילר היה כתוב שם של אחת הדמויות שהיו עתידות למות, זה די הפריע לי אבל אז גיליתי ששזה לא היה ספוילר אלא ניחוש של מישהו והוא היה לא נכון בכלל, כך שזה היה עבורי מין טוויסט, כי הדמות שרדה.
רובן הועברו לדוחקו
ראיתי אתמול
באיימקס בקריון. שווה כל שקל.
אם כבר מוזכרים פה מחירי כרטיסים
אני מניח שזה מקום מתאים לשאול:
האם המפיצים מרוויחים קופון כלשהו מהקרנת אח"מ? או שבעלי האולם מדווחים ומשלמים להם עליו כמו כרטיס רגיל (הרי ההפרש הוא לא בגלל הסרט עצמו)?
וזה מזכיר לי שאלה נוספת: ככל הידוע לי בארה"ב מחירי הכרטיסים לא אחידים גם בלי קשר לפורמטי הקרנה. יש בנמצא דוחק"ו במספרי צופים (במקום בדולרים – זה גם יכול לחסוך את הצורך של מוג'ו לפרסם רשימת inflation adjusted)?
אם כבר מוזכרים פה מחירי כרטיסים
טוב, מסתבר שלפחות על השאלה השנייה התשובה חמקה בתחילה מעייני, אך בעצם הייתה כל הזמן אצל מוג'ו בעצמו:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm?adjust_yr=1&p=.htm
(יש תיבה בצד ימין למעלה המאפשרת לשחק עם הגורם המתאם)
מחפשת המלצה על שורה באיימקס קריון
בהנחה שעצמת סאונד אינה שיקול, האם כדאי לשבת בשורות האחרונות של האולם (89 או אולי רחוק יותר) או שיש בעיה מסוימת מבחינת זווית הצפייה / משהו אחר? אני רוצה להזמין כרטיסים ואני הולכת עם מישהו שלא אוהב לשבת קרוב.
השורה האחרונה אחלה.
בחרי כסא צמוד (משמאל או מימין, לא כזה חשוב) למעבר הכניסה (הנמצא במרכז האולם).
תודה!
החלטתי לבחור בשורה 9 (מתוך 11) כי אני לא אוהבת לשבת ממש בשורה האחרונה. זה נראה לי מספיק אחורי אבל לא יותר מדי; פרט לכך, אם לסמוך על מפת האולם באתר טיקנט, שורה 9 חורגת במעט כלפי פנים, כך שהכסאות הצמודים למעבר הכניסה יוצאים יותר באמצע, מול המסך. מקווה שיהיה שווה, אדווח בעוד כמה ימים…
חצי הבנתי את ההבדל בין סוגי במשקפיים
אבל האם אני יכול לראות סרט 3d חדש (שמשתמש במשקפים הקטוביות) בעזרת משקפיי אדום כחול??
נ.ב – מסע אל בטן האדמה סרט מדליק ,אני ממחכה לביקורת אליו. הוא עשה לי חשק לקרוא את הספר.
לא.
תודה על התשובה
נ.ב v2 – עין הדג זה האתר ביקורת קולנוע היחיד שאני נכנס אליו. אולי חוץ מהפעם שמישהו נתן קישור בביקורת של "הג'וקר מתחיל" קישור לביקורת של שניצקליין (רק על ביקורת ההיא מגיע שיסקלו אותו באבנים.)
תודה!
חצי הבנתי את ההבדל בין סוגי במשקפיים
ג'ול וורן סופר מצויין, אבל הסרט הוא לא בדיוק עיבוד מדוייק…
האמת לפי הטריילרים נראה לי שהעלילה של הסרט דומה מאוד ל"העולם העבוד" של סיר ארטור קונאן דואל.
-האשף הדגול
הסרט הוא לא עיבוד בכלל.
נכון, בפוסטרים כתוב שהוא מבוסס על הספר. שקר.
כן, זה מאוד בילבל אותי.
בסרט הם התיחסו לספר כאל פריט שיש בעולם, זה היה בספר עצמו?
חוץ מזה לפי דעתי הסרט היה מצחיק פי כמה ממה שקוראים לו "וול-י" (או כל סרט פיקסאר כלשהו!).
האם בספר התייחסו לספר כאל פריט שקיים בעולם של הספר?
ובכן, לא. ז'ול ורן לא היה פוסט-מודרני עד כדי כך.
מצטרף לתודות.
החכמנו.
17 חודשים לפני צאתו לקולנוע
אוואטר, סרט ה-3D של ג'יימס קמרון, וכבר מתחיל הבאז (או שמא הפמפום הי"חצני?) בעיקר סביב הטכנולוגיות החדשות שפותחו עבור הסרט.
http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/film/news/e3i6ec60c14937dc20da6960fa2dd95937c?imw=Y
אולי, אבל
במה הראיון הזה שונה מראיונות על הטכנולוגיה של הסרט שקמרון נתן לפני חודשים/שנים?
השוני העיקרי שלו
את זה קראתי!
רק כדי לסבך את העניין עוד יותר
'טרמפ לירח' מוקרן החל מהסופ"ש הזה ברחבי הארץ, בתלת מימד. ביס-פלאנטים הוא מוקרן בתלת-מימד דיגיטלי, אבל בשאר הקולנועים הוא מוקרן בתלת-מימד כחול-אדום. (בניגוד ל'מסע אל בטן האדמה', שמוקרן בשאר הקולנועים בגירסה דו-מימדית).
לדעתי זאת טעות גדולה מצד המפיצים. דווקא עכשיו נזכרתם להחיות את הכחול-אדום?! אם לשפוט לפי מספר משקפי הקרטון שחולקו בקופות של הקולנוע שבו עמדתי בתור היום, 'טרמפ לירח' מוכר לא מעט כרטיסים. הרבה אנשים יראו בשבועות הקרובים את הסרט, יתבאסו מרמת התלת-מימד העלובה ויחשבו ש*זה* הסיפור הגדול שמנסים למכור לנו בתור עתיד הקולנוע. לסרט הבא שיוקרן בתלת מימד דיגיטלי הם כבר לא יילכו.
''יס פלאנטים'' לא כולל קולנועים אחרים של חן?
כלומר, ברב חן גבעתיים למשל, יהיה כחול-אדום?
אגב, למיטב ידיעתי אין קשר בין "דיגיטלי" לבין השיטה (קיטוב או חלוקה לצבעים). בעברי צפיתי בתלת-ממד מקוטב בפילם רגיל לחלוטין. מה שיותר מוזר לי הוא שלסרט אחד יש שני עותקי תלת-ממד שונים; חשבתי שהשיטה נקבעת כבר בעת הצילום.
לא, יס פלאנט כולל רק את יס פלאנט.
ולא, אין קשר הכרחי בין "דיגיטלי" לבין קיטוב, ולא טענתי שיש. הטכנולוגיה באיימקס מבוססת על קיטוב, וההקרנה שם היא מפילם. בדולבי דיגיטל 3D (בניגוד ל-Real-D, הטכנולוגיה המתחרה, שלא קיימת בארץ) השיטה *לא* מבוססת על קיטוב אלא על סוג מתקדם יותר של הפרדת צבעים.
איימקס אילת
באיימקס אילת הקרינו פעם סרט IMAX באורך מלא – "צ'ארלי והשוקולד" של ברטון. היה לי את הכבוד האישי לצפות בה בטיול אקראי לאילת לפני כמה שנים.
אז הם שמרו על זה בסוד כמוס.
מורה נבוכים ל-3D
כמה וכמה אנשים שאלו או אמרו דברים שמעידים בעיניי על בלבול בין טכנולוגיות תלת-המימד. בתור מישהו שרואה את עצמו כמבין קצת בסטריאוסקופיה, אני אנסה לעשות סדר. למי שאין כוח או זמן לקרוא הכל, אז הפואנטה העיקרית מסומנת ב-
יישור קו בסיסי (אבל תרגישו חופשי לערער על כך סעיף ואני אשמח להסביר):
1. כל עין כשלעצמה רואה את העולם כתמונה דו-מימדית
2. כל עין רואה תמונה מעט שונה
3. ראייה מרחבית (תחושת תלת-מימד) נוצרת משילוב שתי תמונות דו-מימד מהסעיף הקודם
4. כשאנו צופים בסרט "רגיל", שתי העיניים מקבלות את אותה תמונה ולכן אין תחושת תלת-מימד.
סוגי סטריאוסקופים – טכניקות המפרידות לכל עין תמונה שונה:
* אנאגליפ (anaglyph) – מן הסתם הידוע ביותר לציבור הרחב – צמד תצלומים מודפסים על נייר או מוקרנים על מסך זה על גבי זה אך בצבעים שונים (בדרכ אדום וירוק או אדום וכחול) ובעזרת משקפיים שהעדשות שלהן צבועות בהתאמה (כדי לסנן לכל עין את הספקטרום הרלוונטי מכל תצלום) ניתן לשחזר תחושת עומק. השיטה מגבילה מאוד את האפשרות להסתכל על תצלומים צבעוניים. במקרה של סרט קולנוע תלת-מימדי — ולמקרה שזה לא היה ברור עד כה הסרט (movie) מצולם בשתי מצלמות בו-זמנית — ב-99% מהמקרים ההקרנה מתבצעת במקרן רגיל כי הקטע של שני הצבעים כבר צרוב על הסרט (reel).
* עדשות – העיניים מונחות על מערכת אופטית המנתבת לכל עין את התצלום המיועד לה (דומה להתבוננות במיקרוסקופ). בקבוצה זו יש גם מכשירים ניידים שהמוכר ביותר הוא כנראה ה-viewmaster של פישר-פרייס. באופן מסורתי הכוונה היא לשימוש בתצלומים בעותק קשה אך לסוג זה של סטריאוסקופים ניתן לשייך גם תצלומים שמוקרנים על 2 מסכים קטנים שצמודים לעיניים (כמו במערכות מציאות מדומה) או אף בטכנולוגית לייזר (גירוי ישיר של רשתית העין). סוג זה נבדל מכל האחרים בכך שרק אדם אחד בכל פעם יכול להסתכל על התצלומים.
* ריצוד – שיטה העובדת רק בהקרנה (בניגוד לאנאגליפ שניתן להדפיס). על המסך מוקרנות לסירוגין ובקצב קבוע שני תצלומים ומשקפיים מיוחדות (הנקראות לעיתים משקפיים אקטיביות) חוסמות או מאפשרות מעבר אור לפי אותו תזמון (כביכול קורצות במהירות. והקצב אגב הוא בד"כ 100 הרץ).
* קיטוב – גם שיטה זו עובדת רק בהקרנה. דומה לאנאגליפ אך במקום לסנן גוונים, מסננים קיטובים שונים של האור (אנכי ואופקי). היתרון לעומת ריצוד הוא שכאן המשקפיים פסיביות (ולכן זולות יותר ומכאן הפופלריות של שיטה זו בהקרנות המוניות). במקרה של מחשב מדובר במסך מיוחד עם סבכה המקטבת לסירוגין – כלומר פריים אחד מקוטב בצורה אופקית, פריים שני בצורה אנכית וחוזר חלילה.
במקרה של הקרנה על מסך קולנוע ישנן מספר אפשרויות ביצוע (ונא לזכור שבניגוד לצבעים הצרובים ממקודם, במקרה הזה הפילם עצמו ניטרלי. זה האור העובר דרכו בזמן ההקרנה שצריך להיות מקוטב!):
• פילם 1: סרט (reel) בודד מכיל לסירוגין את כל הפריימים. מצד אחד בשיטה זו מספיק מקרן אחד, אך מצד שני הוא צריך לעבוד במהירות כפולה. כמו-כן יש להרכיב עליה סבכה מיוחדת כמו במקרה של מחשב. למיטב ידיעתי זו שיטה תיאורטית בלבד (זה גם חתיכת בלגן לייצר סרט כזה שמורכב בעצם משני סרטים שונים).
• פילם 2: יש סרטים נפרדים עבור עין שמאל ועבור עין ימין ולכן יש צורך בשני מקרנים (ייתכן שקיים מקרן מיוחד ייעודי לעניין זה). על כל מקרן מולבש פילטר מקטב (על מקרן אחד הוא מונח ישר ועל השני ב-90 מעלות) והמשקפיים שחובש הצופה משלימות את העבודה.
• דיגיטלי: בעצם אותו עקרון כמו פילם – או מקרן אחד עם סבכה המקטבת לסירוגין (אבל פחות בלגן מפילם כי למחשב אין בעיה לספק פרימיים לסירוגין משני סרטים שונים), או שני מקרנים עם הפילטרים הפשוטים. מעניין לשים לב שברגע שהסרט מוקרן משני מקרנים אז אפשר בעקרון גם לשים פילטרים אדום-כחול במקום הפילטרים המקטבים ובעצם לחזור לשיטת האנאגליפ (זה ה-1% שהשארתי מקודם – "צביעה" בזמן אמת במקום סרט צרוב).
ש.ב. (למי שיש ברשותו משקפיים מקטבות):
# הסתכלו על מחשבון (או כל מכשיר אחר עם תצוגת LCD).
# הסתכלו על עצמכם במראה.
יש לי בנושא מצגת פאוארפוינט שומטת לסתות. אם מישהו יכול להמליץ על שרת שיתוף קבצים אולי אקח את הזמן להלבין אותה ואעלה לשם את 5 המגה-בייטים שלה. (ואולי כבונוס גם את מערך השיעור המפורט ובנק השאלות לדוגמה שלמיטב ידיעתי משתמשים בהם עד היום, יותר מעשור מאז כתבתי אותם לראשונה!)
אה, לא בדיוק קשור אבל אם יש לזה ביקוש אשמח גם לתת שיעור של 30 שניות כיצד לראות את התמונות עם הציורים החבויים (אלו הידועות כסטריאוגרמות או תמונות magic-eye).
מורה נבוכים ל-3D
הסבר מצוין. רק תוספת קטנה, עוד ייתרון של המשקפיים המקטבים על פני עמיתיהם המרצדים הוא כמות פחותה בהרבה של כאבי ראש ובחילות בקרב משתמשים לא מנוסים.
אתה בטוח שהקיטוב לא מעגלי?
אתה בטוח שהקיטוב לא מעגלי?
בתיאוריות פיזיקליות של גל-חלקיקים אני פחות בקיא.
בערך על קיטוב בויקיפדיה האנגלית (http://en.wikipedia.org/wiki/Polarize) מופיעים מצד אחד שרטוטים של קיטוב מעגלי וקיטוב אליפטי, אך מצד שני מצוין גם המשפט הבא:
כשמדובר באמצעי תצוגה בוודאות מדברים על אופקי ואנכי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display
הקיטוב בחלק מטכניקות התלת-מימד הוא אכן מעגלי
(וכן, גם לי זה נשמע כמו משפט מתוך סטאר-טרק).
הסבר פחות מקיף משלך, שעוסק רק בטכנולוגיות הנפוצות היום:
http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=571802&sid=127
הקיטוב בחלק מטכניקות התלת-מימד הוא אכן מעגלי
אני מקווה שזה בסדר שאני שואל פה ולא שם – איך הגעת לכך שהתמונה מתחלפת 144 פעמים בשנייה?
הקיטוב בחלק מטכניקות התלת-מימד הוא אכן מעגלי
קבל ביטול. הבנתי.
אפשר עוד הסבר על שיטת העדשות?
כלומר, איך בדיוק זה עובד, כמה עולות משקפיים, האם זה באמת טוב (זו נראית לי השיטה הכי טובה)? וכו…
אפשר עוד הסבר על שיטת העדשות?
• אוקי, קודם כל הבהרה קטנה – אמנם בהסבר לעיל התייחסתי להקרנה בקולנוע, אך רוב המלל הוא למעשה "העתק-הדבק" מתוך הרצאה ישנה שלי. כשהחומר הזה הוא בכלל הקדמה לפוטוגרמטריה – תורה שלצורך העניין מאפשרת לך לא רק לשחזר תחושת עומק אלא גם לבצע מדידות על העצמים המצולמים. למרות שהעקרון מתאים גם לסרטים (או אפילו צילום בזמן אמת) הטקסט המקורי מדבר בעיקר על צילומים סטטיים.
לשאלתך בכל אופן, לגבי שיטת העדשות, הכוונה המקורית היא בעיקר לציוד מיושן כפי שמופיע במקורות הבאים:
http://images.google.com/images?q=stereoplotter (מכונות עם משטח שמניחים עליו שני תצלומים ומערכת של מראות ואביזרי אופטיקה אחרים מכוונת אותם אל עדשות הצפייה הממוקמות אי שם באמצע) כיום עמדות העבודה הן ממוחשבות לגמרי: http://www.metrica.ee/eng/firma_riistvara.php
• לגבי "משקפי וידאו" (http://images.google.com/images?q=Video-Glasses) הנה סקירה של דגם הקיים בארץ ותומך במצב תלת-מימד (רוב הזמן משקפיים כאלו פשוט משמשות לצפייה אישית בסרטים רגילים): http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3579148,00.html
• אגב, כדי לקשר את הנושא לענייני קולנוע – זוכר את סצינת הכניסה של שוורצנגר בשליחות קטלנית 2 (כ-50 שניות לתוך הסרטון הזה: http://www.youtube.com/watch?v=etKq1nvJz3g ) כאשר הוא נכנס לבר ומגלה את מידות הבגדים של האנשים רק מתוך הסתכלות? זו בעצם הדגמה של פוטוגרמטריה בזמן אמת.
אני מרגיש כמו בסוף סרט של שיימאלאן מוחלט
תוך חמש דקות התחילו להתחבר לי כל מני דברים בראש ועכשיו אני יודע מי אתה. מצטער על חוסר התוכן, פשוט נורא הופתעתי.
מורה נבוכים ל-3D
לגבי המצגת, אתה יכול להעלות אותה ל-http://www.slideshare.net
אשמח לקרוא אותה :-)
הלכתי לראות את ''המסע אל בטן האדמה'' וקצת הופתעתי
לגלות שהסרט לא מוקרן ברוב המסך כמו סרטים רגילים והוא לא משתמש בכל המסך ולכן זה קצת לא יפה ומרגיש כאילו אנחנו עדיין בפרסומות.
זה אמור להיות ככה תמיד? כי אם כן, אז איכסה.
אפשר בבקשה לקבל עידכון פרטים?
מישהו יכול בבקשה לעדכן אילו אולמות קולנוע מקרינים בצורה דיגיטלית?
בבקשה:
באזור ת"א אלו שידוע לי עליהם הם:
גת
לב1-2
גלובוס 1 (בקרוב ז"ל)
רב-חן דיזנגוף 3
יס פלאנט (3-4 אולמות מתוך ה 15)
סינמה סיטי 7, 10 (אולי גם אולם 1, לא בטוח)
רב-חן שבעת הכוכבים (כנראה אולם מספר 1)
חוץ מאלה יש גם בפלאנט החיפאי ובעוד כמה גלובוס מקסים ברחבי הארץ.
אחלה. תודה.
אני דיי מופתע.
המספר גדול משחשבתי.
אתה יודע אם כל הקרנה באולמות הנ"ל היא בהכרח הקרנה דיגיטלית?
לפני ששאלתי לגבי האולמות ניסיתי לחפש קצת ואין שום מקום שזה מצוין בו.
גם באתרים הרשמיים של הקולנועים (טיקטנט, יס פלאנט, סינמה סיטי) וגם חיפוש בגוגל לא הניבו תוצאות.
זה פשוט
אם האולם מקרין סרט תלת-מימד, הוא מקרין אותו דיגיטלית.
זה לא בהכרח אומר שכל הקרנה של סרט לא תלת-מימדי באולם הזה תהיה דיגיטלית.
זה פשוט
אז בעצם אין דרך לדעת בוודאות.
רק לשבת באולם ולחכות..
חבל. זה יכול להיות שיקול מצידי אם ללכת לראות סרט בקולנוע זה או אחר.