כותרות הסיום החביבות עליך:
זהירות: הקישורים לקטעי הוידאו כוללים בחלק מהמקרים ספוילרים לסרטים.
16 ![]() |
סרטי צוקר/צוקר/אברמס (האקדח מת מצחוק) |
59 ![]() |
הפספוסים בסרטי ג'קי צ'אן |
132 ![]() |
הפספוסים בסרטי פיקסאר |
30 ![]() |
מעודדות צמודות |
37 ![]() |
סדרה של צרות |
12 ![]() |
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן |
13 ![]() |
משפחת סופר-על |
45 ![]() |
סופרבאד |
62 ![]() |
וול-E |
52 ![]() |
נער החידות ממומבאי |
מספר מצביעים: 458
הערות לסדר היום
א. התנצלות, כמובן, בפני כל הסרטים בעלי הקרדיטים המצוינים שלא נכנסו לסקר, ואתם מוזמנים לציין אותם כאן.
ב. הלינק הופיע כבר בהודעה של גושפנקא בסקר הקודם, אבל שווה לתת לו עוד חשיפה: האתר לכותרות פתיחה/סיום מרהיבות.
http://www.watchthetitles.com/
ג. כן, פיקסאר הם הדייויד פינצ'ר של כותרות הסיום.
בהיעדר ''כרוניקה של אקדח''
בחרתי ב"נער החידות ממומבאי"
ג'אי הו!
לא ממש התרשמתי מ'כרוניקה של אקדח'
הסגנון מזכיר את 'סדרה של צרות' והביצוע הרבה פחות מוצלח.
אישית 300
הכתוביות סיום היו יותר יפות מהסרט
אישית 300
הוצאת לי את המילים מהפה….
אני יודע שטכנית לא מדובר בכתוביות
אלא סתם בשירים בסוף הסרט, אבל אני הכי אהבתי את השירה הספונטנית בסוף "בתול בן 40" ו- "אוון הגדול מכולם"
בתול בן 40 דווקא כן נחשב,
כי כן רצו כתוביות בקטע של השירה.
והאמת שזו גם אפשרות מצוינת.
כנ''ל וגם משתגעים על מרי
מת על הכותרות סיום האלה
בשבוע הבא: כתוביות האמצע הטובות ביותר
למרות שכל המועמדים משובחים, בחרתי בסדרה של צרות. האמת היא שאחרי הפעם הראשונה שצפיתי בסרט, שכחתי מכתוביות הסיום שלו. ראיתי אותו פעם שניה בקון והתאהבתי מחדש.
shoot em up, הוא הסרט עם כותרות הסיום (והסיום) הכי מגניבות בעיני
http://www.youtube.com/watch?v=3ywuLFtMlK8
אבל מכוון שהוא לא מופיע, אלך על סדרה של צרות המעולה לא פחות.
אם יורשה לי להיות מגניב ברמות על לרגע
הביטוי הנכון הוא צוקר-אברהמס-צוקר, או ZAZ אם אתם רוצים להיות ממש קולים.
ותמיד חשבתי שהם לא מקבלים מספיק קרדיט. אני מת עליהם.
החלק הבאמת מדהים בכתוביות של וולי
זה שהן ממשיכות להיות מגניבות עד הסוף. בדר"כ באיזשהו שלב עוברים לקרדיטים סטנדרטיים, וכאן זה לכל האורך (ועוד בסוף ההברקה עם הלוגו של B&L). ישבנו ולא רצינו לקום עד שזה נגמר באמת.
סדרה של צרות!
פעם ראשונה בחיי שבאמת התלהבתי ואמרתי לעצמי "כאלה כתוביות לא נעשו מעולם! איזו מקוריות!" הייתה עם הארי פוטר והאסיר מאזקבאן.
ואחרי חודשים ספורים יצא לי לראות בדויד את סדרה של צרות ואז פשוט נשארנו אני יחד עם שותף לצפייה פשוט מהופנטים! ומילא שאלו הן כותרות סיום מופתיות, אבל הן גם מתאימות בול לאווירת הסרט ששם דגש על אומנות, תפאורה וכו'. כותרות סיום מושלמות עם הקשר מעולה לסרט.
עוד דברים כאלה (שהם לא חיקויים) עדיין לא ראיתי עד היום.
אה, וגם מוזיקה נהדרת של תומס ניומן.
שגם היה מועמד על הפסקול של הסרט הזה וגם על השיר שאפשר לשמוע בכותרות הסיום (הגם טובות) של "וול-אי"
אה, וגם מוזיקה נהדרת של תומס ניומן.
הוא גם היה מועמד על הפסקול של "וול-E". אבל המוזיקה בכותרות הסיום של "סדרה של צירות" די הזכירו את "אמירקן ביוטי" ופחות את 'לימוני סניקטס'.
אוי, עכשיו ממש בא לי לראות את מעודדות צמודות שוב.
קשה מאוד.
בעיקר מאחר ולאף אחד מהם אין כותרות סיום טובות במיוחד.
סרטי צוקר – לא ראיתי. ואין לכם לינק.
הפספוסים בסרטי ג'קי צ'אן – הלינק שנתתם לא עוזר למצוא קטעים טובים, אני זוכר לטובה את הפספוסים בסוף "שעת שיא 3", אבל הם לא מספיק טובים.
הפספוסים בסרטי פיקסאר – פיקסאר אף פעם לא באמת הצחיקו יותר מדי, ודווקא בשני הסרטים הכי מצחיקים שלהם ('נמו' ו'סופר על') אין פספוסים (אם כי חבל שהתעלמתם מהקרדטים המעולים של 'נמו' ו"רטטוי" ושמתם דווקא את 'סופר על'). אבל רגע, הרגע נזכרתי בסצינה האחרונה בקרדטים של "מפלצות בע"מ", סצינת המחזמר, היא הייתה מעולה והרגע בו רואים את אמו של מייק הייתה קורעת, אז זה קצת מקשה על הבחירה שלי. או שאלי הם לא נחשבים? כי לא ראיתי את הסצינה הזו בלינקים, אז תשובה מהעורכים עלולה לעזור.
"מעודדות צמודות" – בחורות יפות ושיר טוב לא מספיקים.
"סדרה של צרות" – הקרדטים מתחילים טוב, עם פניו של קאונט אולאף והגלים, אבל אחרי הגלים הכל נראה מיותר ומהר מאוד השתעממתי והפסקתי בצפיה.
"הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" – לא זוכר את הקרדיטים טוב במיוחד, אבל אני זוכר שהם היו די טובים, לא יותר מדי, אבל נחמדים.
"משפחת סופר-על" – הייתי מעדיף "רטטוי". או 'נמו'.
"סופרבאד" – מאוד מצחיק, מאוד אהבתי, אני מתפתה להצביע לו.
"וול-E" – מאוד אובר-רייטד, אנימציה מעצבנת, פוטנציאל לא ממומש ושיר (כן, אני יודע שאני היחיד שיגיד את זה), שהוא, לא משהו. הדבר היחיד שאהבתי היה העץ והנעל בסוף.
"נער החידות ממומביי" – הריקוד נחמד, לא טוב במיוחד, אבל השיר הוצג בגירסה שונה במקצת ופחות טובה מזו שאני מכיר, מה שהרס לי קצת.
אני בדילמה, סרטי פיקסאר, או "סופרבאד"?
וכשאתם אומרים 'פספוסים' זה לא כולל את שאר הקרדטים?
קשה מאוד.
דרך אגב, סרט שחסר לי הוא "אחי הדוב", קרדיטים מצחיקים יותר מכל הסרטים של דיסני ביחד.
איזו התרגשות
כלומר, בטח חשבתם מראש על הסקר הזה כמענה לסקר של שבוע שעבר, אבל אני עדיין יכולה לדמיין שהשפעתי בתגובה שלי אפילו באורח מינורי על קיומו של סקר זה.
ובכל מקרה, מבחינתי "סדרה של צרות" לוקח. פשוט מקסים.
חביבות ולא מגניבות
היות והסקר הוא לא איזה הכי מגניבות (שם היו לוקחים הפיספוסים של פיקסר, בהיעדר "לירות כדי להרוג") אני חייב לבחור בצוקר ושות'.
הם היחידים שעדיין כשאני רואה את אחד הסרטים שלהם בYES אני יושב כל הכתוביות ומגלה דברים שלא שמתי לב להם בפעמים הקודמות (אני בכוונה לא רואה בהילוך איטי כדי שיהיה לי משהו חדש כל פעם)
השאר אולי יותר מגניבים, אבל הם תמיד מצחיקים ולכן הם החביבים עליי
לא סתם מסורתית - מחווה לדורות של ציירים.
כל השאר קצת שבלוני בעיני בכתוביות הללו, אבל החלפת הסגנונות לפי התפתחות הציביליזציה? מבריק.
וואו, יש כאן כמה כתוביות מעולות.
אני התלבטתי בין סדרה של צרות ולבין וולאי. לסדרה של צרות יש קרדיטים מוזרים, יוצאי דופן, מרתקים, וגם יפים מאוד. הם גם מאוד מזכירים את האווירה של הסרט.
לוולאי יש כתוביות יפיפיות באמת, כמו סרט קטן משל עצמו, וזה מה שאהבתי בהן – הם מספרות עלילה כלשהי. והן גם ממש ממש יפות. אז בחרתי בהן.
וול-אי, בלי שמץ של ספק
אכן התלבטות.
מצד אחד – הכתוביות של "סדרה של צרות" מדהימות. הבעיה היא שהמוזיקה החוזרת על עצמה ברקע גורמת להן להיראות ארוכות יתר על המידה. ובכל זאת, ככל הנראה הבחירה שלי. ברגע שאצליח להחליט לגבי:
סופרבאד – לא ראיתי את הסרט (טוב, התחלתי את הסרט ונמאס לי באמצע והייתי עסוקה), אבל אלה נראות כתוביות שפשוט היה כיף *אדיר* לעבוד עליהן.
נער החידות – כי סיקוונס הכתוביות מוצלח יותר מכל הסרט ביחד (ובמיוחד מסצנת הסיום האיומה), וגואל את הסרט מתחושת הבלע שאיתה סיימתי אותו. וגם – מדהים להעלות כזו סצנה מורכבת, עם כל כך הרבה ניצבים ורקדנים וכל זה, בשביל הכתוביות. השקעה כזו בפרטים מאוד קונה אותי.
פיקסאר – כבר אמרו לפני: המחזמר של מפלצות בע"מ. נפלא! חוץ מזה, לכתוב סצנה נוספת, ככה סתם, לבדר את הקהל כשהכתוביות רצות…
ופתאום אני לא זוכרת – מה קורה בכתוביות של הצוקרים?
הכתוביות בסרטים של הצוקרים תמיד מלאות בבדיחות קטנות
שצריך לקרוא בעיון כדי למצוא אותן. ייתכן שהם היו הראשונים שהכניסו בדיחות לקרדיטים, אבל את זה צריך לבדוק. בפינת Crazy Credits בימד"ב יש ריכוז של רובן. למשל:
http://www.imdb.com/title/tt0080339/crazycredits
http://www.imdb.com/title/tt0102510/crazycredits
http://www.imdb.com/title/tt0088286/crazycredits
אני אוהבת פרטים קטנים ונחבאים.
אני לא יודעת למה, זה נותן לי הרגשה חמימה ונעימה שאנשים משקיעים במשהו שאולי אף אחד לא יבחין בו.
אכן התלבטות.
"
נער החידות – כי סיקוונס הכתוביות מוצלח יותר מכל הסרט ביחד (ובמיוחד מסצנת הסיום האיומה), וגואל את הסרט מתחושת הבלע שאיתה סיימתי אותו. וגם – מדהים להעלות כזו סצנה מורכבת, עם כל כך הרבה ניצבים ורקדנים וכל זה, בשביל הכתוביות. השקעה כזו בפרטים מאוד קונה אותי.
"
לא יודעת, זה דווקא הרגיש כאילו שהם פשוט לקחו את כל האנשים שהשתתפו בהפקה וגרמו להם לתזז בספונטניות רנדומאלית בתחנת הרכבת הנטושה.
ואכן, גם אותי הכתוביות שימחו הרבה יותר משאר הסרט. נדמה לי שהבעיה בסרט ההוא הייתה שהוא לקח את עצמו יותר מדיי ברצינות, והקרדיטים שיפרו את ההרגשה הזו.
הו לא, זו סצנה מורכבת להפליא.
שימי לב שהניצבים לא סתם מתזזים, הם רוקדים ריקוד מורכב למדי, כולל בדים צבעוניים שמותאמים למה שהיא לובשת, ומתפזרים בתיאום מושלם לשתי רכבות שיוצאות בכיוונים מנוגדים, ודברים. וחוץ מזה היא צולמה בכמה גרסאות (עם ניצבים, בלי ניצבים) והתזמון שלהן נראה כמו משהו שדרש לא מעט עבודת עריכה. היא ממש לא נראית מאולתרת.
הו לא, זו סצנה מורכבת להפליא.
עדיין לא שוכנעתי. זה נראה כמו תזמון של קייטנת הודים, לא של קבוצת שחקנים.
אבל אולי אני סתם נהנית מהתחושה החביבה שנוצרה אצלי לגבי הסרט בעקבות עניין הפיזוז הספונטני למראה, ובעצם הבמאי הצליח בזממו. :)
הריקוד מורכב מכדי להיות ספונטני
מה גם, שהסבירות שכמה עשרות אנשים ידעו כולם את התנועות לריקוד של ארבע דקות, בלי שום חזרה, נמוך משהו.
הארי פוטר?
הלכתי במיוחד לDVD של הארי פוטר 3 בניסיון להבין איך פספסתי משהו בסוף הכותרות סיום ולא מצאתי כלום.
השאלה הנשאלת היא האם התכוונתם לזה שכל הכתוביות היו בצורה של המפה שנתנו התאומים להארי או האם יש סצינה כלשהי בסוף שאכשהו נחתכה מהDVD שברשותי?
אחד מבכירי פיקסאר (לא זוכר איזה בדיוק)
סיפר בשיחה עם קהל שעובדי החברה די שונאים את הפספוסים בקרדיטים משתי סיבות:
א. את הפספוסים הם תמיד עושים בסוף, אחרי שהסרט נגמר והם כבר סחוטים ותשושים לגמרי.
ב. כשפספוסים מוקרנים בזמן הכתוביות, אפילו המשפחה שלהם לא שמה לב שהשם שלהם מופיע.
אולי בגלל זה הם הפסיקו לעשות את זה.
זה אלי בעצם תלוי בבמאי.
היחידים שלא יצרו פספוסים הם אנדרו אדמסון ובראד בירד כל אחד לשני הסרטים שלו, כך, שאלי, מכיוון שפיט דוקטור מביים (הרי היו פספוסים ב"מפלצות בע"מ), דווקא כן נקבל פספוסים בסוף "למעלה".
אתה מתכוון לאנדרו סטנטון, נכון?
שביים גם (ביחד עם ג'ון לסיטר) את ''באג לייף'' שבו כן היו פספוסים
בסוף.
הנה הלכה עוד תיאוריה.
אנדרו אדמסון זה ההוא מ''שרק'' ומ''נרניה''.
סטנטון הוא אחד הכוכבים של פיקסאר, והוא אנדרו אחר.
ב"באג" השתתף סטנטון כבמאי משני, וקשה לי להאמין שהוא קיבל את ההחלטה בנוגע לקרדיטים בסיום. כך שזה לא מבטל את התיאוריה של "הבמאי קובע בקשר לפספוסים".
מה שכן, ב"מכוניות" לא היו פספוסים בסוף. במקום זה היה אוסף קטעי מחווה לסרטי פיקסאר קודמים. ו"מכוניות" הוא של לאסיטר חובב הפספוסים, כך שדווקא זה מה שאולי מבטל את התיאוריה.
לדעתי הם ירדו מהפספוסים כי זה מיצה את עצמו.
בלי קשר, שימו לב להודעה שלי למטה, עם הכותרת "יש כאן בעמוד הרבה נוכחות של פיקסאר".
תודה.
באותיות ''אריאל''
נראית המילה א נ ד ר ו כמו "אנדח". מה לעשות.
גם לקטעים שבסוף ''מכוניות'' אפשר לקרוא פספוסים.
לא בדיוק פספוסים, אבל גם לא שום-דבר.
גם למכוניות עצמו אפשר לקרוא פספוסים.
אבל אנשים אחרים, אני מצאתי אותו די סימפטי.
אם כי הם עדיין בקטע של הסחת דעת הקהל,
אם לא בפספוסים אז בדמויות בסגנון 8-bit שמשחזרות את עלילת הסרט.
התלבטתי בין כמה
אבל פיקסאר רולז.
יש כאן בעמוד הרבה נוכחות של פיקסאר,
אז ההודעה שלי היא לא ממש אוף טופיק.
בעמוד של פיקסאר בימד"ב לא מפורטים פיצ'רים באנימציה אחרי "צעצוע 3". מה שכן, מפורטים שם שני סרטים לא מצוירים, שמבוימים בידי שניים מהבמאים המרכזיים של פיקסאר: סטנטון ובירד. מה זה אומר? הרי זה לא אומר שפיקסאר יורדים מאנימציה, נכון?
בטח שלא!
בינתיים ידוע לנו שב-2011 ייצאו "מכוניות 2" ו"The Bear and the Bow" וב-2012 ייצא "newt". אני בטוחה שיהיו עוד אחרי זה.
עלבון לעכברוש.
למה לא להכניס לסקר את כל סרטי פיקסאר כחבילה? הרי גם ככה נמצאים כולם בסקר, מלבד "נמו" (שצריך להיות) ו"רטטוי (שעוד יותר צריך להיות). את מכוניות לא חובה להכניס ("חובה", עלק…) וב"צעצוע 1" אין, ככל הזכור לי, גימיק כותרות סיום מיוחד.
סתם מחשבה שעלתה לי בעקבות הסקרים האחרונים..
רד, אולי תוסיף השנה לדג הזהב שתי קטגוריות חדשות: כותרות הפתיחה הטובות וכותרות הסיום של השנה?
הקטגוריות בדג הזהב הן לא קבועות
אם יש משהו ראוי לציון אני מציין אותו. אני די בטוח שהיה פרס "כותרות הסיום הטוב ביותר" באחת השנים הקודמות לפחות.
איך שכחתם את ''בתול בן 40''??
הייתי מצביע לו. אבל מקום שני – פיקסאר (לא חוכמה, יש להם הרבה סרטים = הרבה כתוביות).
וואל E
אני ממש התרגשתי. גאוני.