ורק עכשיו אני קולטת ש"ספרים על אמנויות לחימה" משתייכת לרשימה ההולכת וגדלה של "קטגוריות ספרים שמהן יש לי יותר מדי". אני חושבת שבמיוחד מטרידה אותי קטגוריית "ספרי בישול צמחוני", שאני עדיין לא מצליחה להבין מאיפה היא הגיעה.
גם אני, למרבה הפלא, ידעתי מה זה
Creepingב-04/05/2009 15:27
גם אני, למרבה הפלא, ידעתי מה זה
Creeping
פורסם מאי 4, 2009 ב 15:27
ראיתי פרק על זה בדיסקברי, בתכנית עם שני האמריקאים שטסים ברחבי העולם ולומדים בכל פעם אמנות לחימה אחרת (באחד הפרקים הם היו במתקן אימונים של צה"ל ולמדו קרב מגע).
נראה שכמו באמנויות לחימה אחרות, גם בסילאט (עושים את זה מתמרים, לא?) הרעים בעיקר תוקפים אחד אחד. עבודת פעלולנות מרשימה, בהחלט מעורר תאבון, למרות שאין לי מושג איך ומתי יצא לי לצפות בסרט.
בהקשר ליומית הקודמת, אני נזכר בכל אותם סרטי נינג'ה/קראטה/למבדה משנות השמונים שמנחם גולן חתום עליהם. אני לא מצליח לחשוב על שום סרט מבוסס אמנות לחימה שלא היה גרוע עד קאמפי. יש סרטים שמשלבים אמנויות לחימה ומהנים בזכות זה, אבל כזה ששם למטרה להכיר לצופים טכניקת קרב כזו או אחרת? גורנישט.
אני בטוח שצבא רוסיה היה שמח ללמד את חייליו אמנות לחימה כזו. מוזר שוא לא פיתח אותה עדיין.
אגב, בגרסה שמשדרים ביס יש משהו דפוק: רוב הסרט בסינית, אבל לפעמים הסינית מתחלפת לכמה דקות לדיבוב אנגלי מחורבן כמו ברוב הסרטים הסיניים הישנים שמשודרים ביס.
רגע, רק עכשיו שמתי לב שהסרט שאתה מדבר עליו הוא המשכו של זה שאני מדבר עליו. התכוונתי ל?Drunken Master המקורי, לא לסרט מתשעים וארבע.
שני סרטי אקשן/אומניות מודרנים ומאוד מומלצים הם s.p.l וflash point. בשניהם מככב דוני ין, שגם אחראי לכריאוגרפיה, שמשלבת אומניות לחימה סיניות ולחימה ספורטיבית מהמערב (UFC,K1). לצופה המערבי דוני ין זכור בעיקר מגיבור ומבלייד 2 (שם הוא גם היה אחראי על הכריאוגרפיה).
קישור לדפים של הסרטים בימד"ב: http://www.imdb.com/title/tt0478024/ http://www.imdb.com/title/tt0992911/
אא"לט s.p.l משודר מידי פעם בהוט תחת השם אבות ובנים.
משהו מאוד... לא בסדר בתזמון של הקרבות.
MuchRejoicingב-04/05/2009 16:37
משהו מאוד... לא בסדר בתזמון של הקרבות.
MuchRejoicing
פורסם מאי 4, 2009 ב 16:37
לא יודעת מה, אבל זה נורא צורם. לא עשה לי חשק בכלל.
גם לא לגמרי הבנתי מה העלילה. אם זה אמור להיות אומן לחימה מהכפר מגיע לעיר הגדולה ומסתבך עם מאפיונרים בניסיון להציל עלמה חסודה, אז, נו, נראה לי שכבר עשו את זה טוב יותר בסרט התאילנדי ההוא ששמו פרח מזיכרוני.
זה מה שיציג לעולם את סילאט?
אלפקהב-04/05/2009 21:35
זה מה שיציג לעולם את סילאט?
אלפקה
פורסם מאי 4, 2009 ב 21:35
אוי וי. הרבה יותר כיף לצפות ביו טיוב בח'ברה מרביצים זה לזה במקלות במהירות שתבייש החלפת זוויות צילום בסרט של מייקל ביי, להגיד אאוץ' מדי פעם ולזכור שהסיבה היחידה למקלות היא שכשהם עושים את זה עם סכינים אנשים מתים מהר מדי.
הטריילר לא טוב. קשה להבין ממנו מה הייחוד של הסילאט (והארניס) לעומת אמנויות לחימה אחרות, ועם כל כמה שהמשתתפים פחות או יותר נלחמים בסילאט, התנועות שלהם גדולות מדי. באמנויות הפיליפיניות והאינדונזיות – אולי למעט לייטנינג ארניס – לא עוברים את קו המרכז של הגוף. נותר רק לקוות שקראמביט שהופיע במערכה הראשונה יחזור למערכה השלישית.
הסרט לא מבטיח סתם מכות, הוא כותב בגדול, כבר בטריילר, שמדובר בסילאט.
זה כמו שטריילר לסרט שקוראים לו 'נחשים על המטוס' יראה הרבה אקשן, אבל בלי מטוס, או בלי נחשים, או עם מעט מאד מהשילוב בין שניהם.
לא, באמת – זה כמו לשאול במה 'צפון דה וינצ'י' שונה מכל ספר מתח/קונספירציה אחר. בכלום, אבל למי שאוהב את הז'אנר, הוא מהנה ועשוי היטב.
אני מסכים איתך שאם הסרט לא באמת מציג סילאט – ואין לי שמץ של יכולת להבחין – אז יש כאן בעיה אתית. אבל טריילרים הם לא ז'אנר אתי, הם ז'אנר שיווקי – ובעיה שיווקית אין כאן (זו גם הסיבה שהם כותבים באדום על גבי שחור "סילאט", כי חובבי מכות יחשבו לעצמם שיהיה כאן משהו חדש ומיוחד).
שלום ע.
אני חושבת שזו הכללה עצומה מה שאמרת, שמבוססת על לא הרבה מקורות השוואה של סילאט ואמנויות לחימה פיליפיניות – היות ויש כל כך הרבה סגנונות שונים. את מגיעה למסקנה על סמך מידע לא שלם, יש הרבה סגנונות של סילאט השונים מארץ לארץ ומאזור לאזור, כגון: ברונאי סילאט, מלאי סילאט, בר סילאט, טאוסוג סילאט, סילאט אינדונזי וכו'…הסרט הזה רק מראה סוג אחד של סילאט, הוא מעולם לא טען להיות מייצג עולמי של סילאט.
לגבי אמנויות הלחימה הפיליפיניות – שוב, יש הרבה סגנונות. בפיליפינים, הרבה מהסגנונות נלחמים בטווח הלארגו או המדיו (רחוק ובינוני) ולכן יש צורך בתנועות גדולות, אך עם זאת, גודל התנועות אינו אינדיקטור לכל אמנויות הלחימה הפיליפיניות. אמנויות הלחימה הפיליפיניות מתמודדות עם כל הטווחים ויש הרבה צורות לייצור כח עבור הטכניקות. לכן להגיד שתנועות קטנות זו הצורה המאפיינת לאמנויות לחימה פיליפיניות זו הנחה לא מלומדת.
וכן, גם אני שמעתי על סילאט. אלו תמיד החבר'ה שמגיעים למפגן אומנויות הלחימה השנתי בפאריז ומראים לכולם שגם אינדונזים יודעים לקפוץ באוויר, לנחות בחצי שפגט ולשלוף להבים מעגליים בשביל להפחיד את המתחרים…
לפני שהוא פרץ לתודעה הבינלאומית עם להיט האקשן "הפשיטה", הבמאי הוולשי גארת' אוונס ביים, כתב וערך את סרט אומניות הלחימה הזה שמתרחש גם הוא באינדונזיה. בניגוד לפשיטה, לסרט הזה יש סיפור רציני יותר והעלילה שלו מורגשת, אך לפי דעתי במקרה הזה more is less. התסריט לא טוב במיוחד וגם רוב השחקנים בסרט בינוניים (לא נראה לי שזה סימן מקדים ל"הפשיטה 2", בשביל רוב השחקנים בסרט הזה מדובר בהופעה ראשונה\בין הראשונות בזמן שבפשיטה 2 הביאו שחקנים מנוסים יותר. לגבי התסריט, אנחנו יכולים רק לקוות שבפשיטה 2 הוא באמת טוב כמו שמבקרים מסויימים אומרים). כמו בסרטיו האחרים של הבמאי, הדבר הטוב ביותר בסרט הוא האקשן, סצנות הפעולה בסרט עשויות באופן מבריק והכוריאוגרפיה מדהימה. הבעיה היחידה היא שהגיבור כאן הוא לא שוטר SWAT ולכן הוא לא הורג אנשים אלא רק מפיל אותם. נכון שהוא עושה את זה באופן מרהיב, אבל אין ספק שהאלימות בסרטי הפשיטה יותר "מרגשת" מהסיבה שאנשים מתים. בסך הכל, אם אתם חובבי אקשן כמוני ומחפשים סרט להעביר איתו את הזמן עד שהבלו ריי שהזמנתם של "הפשיטה 2" יגיע מאמזון (וגם אם אתם סתם מחכים לטורנטים\דרך אחרת לצפות בסרט\לא רוצים לראות אותו בכלל, ובמקרה הזה תתביישו לכם) כדאי לכם לתת לסרט הזדמנות.
הקטע עם המוט בסוף הטריילר, זה לא נגמר כמו שזה נראה לכם. (הוא אפילו שורד!) אני התאכזבתי אבל זה יכול לשמח אנשים שלא אוהבים לראות דם בסרטים.
ועוד משהו, "הפשיטה" בכלל לא היה אמור להיעשות, גארת' אוונס רצה להתחיל עם "berandal" שבסופו של דבר הפך לפשיטה 2 אחרי שהוא גילה שמדובר בפרוייקט יקר ועדיף להתחיל עם סרט קטן יותר. הנה טיזר קונספט לberandal שנעשה לפני ש"הפשיטה" עוד היה בתכנון.
נראה כמו סרט חביב
לילה חסר מחשבה עם דויד
האמת, כן. ידעתי מה זה.
ורק עכשיו אני קולטת ש"ספרים על אמנויות לחימה" משתייכת לרשימה ההולכת וגדלה של "קטגוריות ספרים שמהן יש לי יותר מדי". אני חושבת שבמיוחד מטרידה אותי קטגוריית "ספרי בישול צמחוני", שאני עדיין לא מצליחה להבין מאיפה היא הגיעה.
מה זאת אומרת?
היקום שלח לך אותם, על מנת שתוכלי להכין לגולשי עין הדג הצמחונים (יש כמות מפתיעה מאיתנו) מטעמים בקון הבא. לא?
אבל האם
יש טבעונים בין קוראי עין הדג? (למעט עצמי כמובן)
גם אני, למרבה הפלא, ידעתי מה זה
ראיתי פרק על זה בדיסקברי, בתכנית עם שני האמריקאים שטסים ברחבי העולם ולומדים בכל פעם אמנות לחימה אחרת (באחד הפרקים הם היו במתקן אימונים של צה"ל ולמדו קרב מגע).
אתה מתכוון
(יש לבטא עם מבטא אמריקאי כבד)
קישור ישיר לטריילר HD ב-Vimeo:
http://www.vimeo.com/4439506
אוו... (זו התגובה שלי לסוף הטריילר)
נראה שכמו באמנויות לחימה אחרות, גם בסילאט (עושים את זה מתמרים, לא?) הרעים בעיקר תוקפים אחד אחד. עבודת פעלולנות מרשימה, בהחלט מעורר תאבון, למרות שאין לי מושג איך ומתי יצא לי לצפות בסרט.
נ.ב
בהקשר ליומית הקודמת, אני נזכר בכל אותם סרטי נינג'ה/קראטה/למבדה משנות השמונים שמנחם גולן חתום עליהם. אני לא מצליח לחשוב על שום סרט מבוסס אמנות לחימה שלא היה גרוע עד קאמפי. יש סרטים שמשלבים אמנויות לחימה ומהנים בזכות זה, אבל כזה ששם למטרה להכיר לצופים טכניקת קרב כזו או אחרת? גורנישט.
''חגורה אדומה''
סרט טוב, למרות שבאופן יחסי אין בו הרבה סצנות לחימה.
לי הטריילר הזכיר את ''Chocolate'' התאילנדי
אגב, יש שמועות על כוונות להקרין אותו בארץ? סרט חמוד למדי, בהחלט מתחשק לי לכתוב עליו ביקורת.
נ.ב
יש כמה כאלו. מומלץ:
ג'קי צ'אן במיטבו.
אני מת על הסרט הזה.
אני בטוח שצבא רוסיה היה שמח ללמד את חייליו אמנות לחימה כזו. מוזר שוא לא פיתח אותה עדיין.
אגב, בגרסה שמשדרים ביס יש משהו דפוק: רוב הסרט בסינית, אבל לפעמים הסינית מתחלפת לכמה דקות לדיבוב אנגלי מחורבן כמו ברוב הסרטים הסיניים הישנים שמשודרים ביס.
רגע, רק עכשיו שמתי לב שהסרט שאתה מדבר עליו הוא המשכו של זה שאני מדבר עליו. התכוונתי ל?Drunken Master המקורי, לא לסרט מתשעים וארבע.
נ.ב
שני סרטי אקשן/אומניות מודרנים ומאוד מומלצים הם s.p.l וflash point. בשניהם מככב דוני ין, שגם אחראי לכריאוגרפיה, שמשלבת אומניות לחימה סיניות ולחימה ספורטיבית מהמערב (UFC,K1). לצופה המערבי דוני ין זכור בעיקר מגיבור ומבלייד 2 (שם הוא גם היה אחראי על הכריאוגרפיה).
קישור לדפים של הסרטים בימד"ב:
http://www.imdb.com/title/tt0478024/
http://www.imdb.com/title/tt0992911/
אא"לט s.p.l משודר מידי פעם בהוט תחת השם אבות ובנים.
משהו מאוד... לא בסדר בתזמון של הקרבות.
לא יודעת מה, אבל זה נורא צורם. לא עשה לי חשק בכלל.
גם לא לגמרי הבנתי מה העלילה. אם זה אמור להיות אומן לחימה מהכפר מגיע לעיר הגדולה ומסתבך עם מאפיונרים בניסיון להציל עלמה חסודה, אז, נו, נראה לי שכבר עשו את זה טוב יותר בסרט התאילנדי ההוא ששמו פרח מזיכרוני.
'הלוחם התאילנדי'
ידוע גם כאונג באק, אבל בחייך, לזכור שזה סרט על לוחם מתאילנד ולא את השם?
אני זוכרת די הרבה מעלילת הסרט.
שמות, לעומת זאת, זה משהו שהמוח שלי מעולם לא היה טוב בו.
הא, זה כמו בסרט הזה על הזכרון, שקורה בו משהו גורלי, איך קראו לו?
עיר אפלה.
לא, נו, באמת. ממנטו.
אני בכלל חשבתי שהתכוונת לאפקט הפרפר.
הא, זה כמו בסרט הזה על הזכרון, שקורה בו משהו גורלי, איך קראו לו?
זכרון גורלי?
קצת מופרך, לא?
ובאותו הקשר (הסרט התאילנדי, לא זכרון שמות)
למישהו יצא לראות את אונג באק 2, בדרך חוקית או אחרת?
הנה הטריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=DLEneaH_XpY
ובאותו הקשר (הסרט התאילנדי, לא זכרון שמות)
לי יצא, וחבל על הזמן לכולכם.
פשוט אכזבה. משעמם מאוד.
נו באמת
סרט אומנויות לחימה בלי המילה "קיד" בסוף. לא משכנע.
נו באמת
"ג'יו-ג'יטסו ברזילאי קיד"?
נו באמת
נראה כמו חיקוי לאונג באק, אותו סגנון כמעט, כוריאוגרפיה דומה, יש גבול.
אוף טופיק רציני
מישהו יודע איך לסרט "New York I Love You" יש כ"כ הרבה במאים?? הזוי מאוד.
קישור: http://www.imdb.com/title/tt0808399/fullcredits#directors
מכיוון ש, אם לקשר ישירות מהלינק שלך,
http://www.imdb.com/title/tt0808399/plotsummary
זה מה שיציג לעולם את סילאט?
אוי וי. הרבה יותר כיף לצפות ביו טיוב בח'ברה מרביצים זה לזה במקלות במהירות שתבייש החלפת זוויות צילום בסרט של מייקל ביי, להגיד אאוץ' מדי פעם ולזכור שהסיבה היחידה למקלות היא שכשהם עושים את זה עם סכינים אנשים מתים מהר מדי.
יש סילאט גם בארץ
וגם בסגנון הבן-דוד ארניס מתאמנים קבוע.
נדמה לי שיש יותר ארניסדורים בארץ
ממתאמני סליאט.
אבל אולי אני משוחדת.
הטריילר לא טוב. קשה להבין ממנו מה הייחוד של הסילאט (והארניס) לעומת אמנויות לחימה אחרות, ועם כל כמה שהמשתתפים פחות או יותר נלחמים בסילאט, התנועות שלהם גדולות מדי. באמנויות הפיליפיניות והאינדונזיות – אולי למעט לייטנינג ארניס – לא עוברים את קו המרכז של הגוף. נותר רק לקוות שקראמביט שהופיע במערכה הראשונה יחזור למערכה השלישית.
את נשמעת כמו אנשי מחשבים שמדברים על 'מת לחיות 4.0'
כי הטריילר דווקא לא רע (אם כי יש בו בדיוק דמות אחת שמדברת) – הוא מבטיח ומקיים מכות עשויות היטב ומצולמות היטב, ויש לו עריכה יעילה עם מוזיקה מתאימה.
במה הוא שונה מכל סרט מכות אחר?
ועוד משהו:
הסרט לא מבטיח סתם מכות, הוא כותב בגדול, כבר בטריילר, שמדובר בסילאט.
זה כמו שטריילר לסרט שקוראים לו 'נחשים על המטוס' יראה הרבה אקשן, אבל בלי מטוס, או בלי נחשים, או עם מעט מאד מהשילוב בין שניהם.
באמת הגיע הזמן לסרט שפשוט יקרא ''מכות''.
עומד לצאת סרט בשם Kick ass.
באמת הגיע הזמן לסרט שפשוט יקרא ''מכות''.
http://www.imdb.com/title/tt1082601/
לא.
זה כמו שסרט שקוראים לו "שפיפונים על המטוס' יראה, בפועל, צפעים על המטוס. אנשים שמבינים בזוחלים יעקמו את האף, השאר לא ישימו לב.
שפיפונים הם צפעונים
גם צפעים הם צפעונים, אבל שפיפונים אינם צפעים.
מבחינתי, שלא יהיה שונה.
לא, באמת – זה כמו לשאול במה 'צפון דה וינצ'י' שונה מכל ספר מתח/קונספירציה אחר. בכלום, אבל למי שאוהב את הז'אנר, הוא מהנה ועשוי היטב.
אני מסכים איתך שאם הסרט לא באמת מציג סילאט – ואין לי שמץ של יכולת להבחין – אז יש כאן בעיה אתית. אבל טריילרים הם לא ז'אנר אתי, הם ז'אנר שיווקי – ובעיה שיווקית אין כאן (זו גם הסיבה שהם כותבים באדום על גבי שחור "סילאט", כי חובבי מכות יחשבו לעצמם שיהיה כאן משהו חדש ומיוחד).
אני די בטוחה שאכן יש יותר ארניס מסילאט בארץ.
ובהפרש די גדול.
ואני לא משוחדת, לאור העובדה שמעולם לא עסקתי באף אחד מהשניים.
נדמה לי שיש יותר ארניסדורים בארץ
שלום ע.
אני חושבת שזו הכללה עצומה מה שאמרת, שמבוססת על לא הרבה מקורות השוואה של סילאט ואמנויות לחימה פיליפיניות – היות ויש כל כך הרבה סגנונות שונים. את מגיעה למסקנה על סמך מידע לא שלם, יש הרבה סגנונות של סילאט השונים מארץ לארץ ומאזור לאזור, כגון: ברונאי סילאט, מלאי סילאט, בר סילאט, טאוסוג סילאט, סילאט אינדונזי וכו'…הסרט הזה רק מראה סוג אחד של סילאט, הוא מעולם לא טען להיות מייצג עולמי של סילאט.
לגבי אמנויות הלחימה הפיליפיניות – שוב, יש הרבה סגנונות. בפיליפינים, הרבה מהסגנונות נלחמים בטווח הלארגו או המדיו (רחוק ובינוני) ולכן יש צורך בתנועות גדולות, אך עם זאת, גודל התנועות אינו אינדיקטור לכל אמנויות הלחימה הפיליפיניות. אמנויות הלחימה הפיליפיניות מתמודדות עם כל הטווחים ויש הרבה צורות לייצור כח עבור הטכניקות. לכן להגיד שתנועות קטנות זו הצורה המאפיינת לאמנויות לחימה פיליפיניות זו הנחה לא מלומדת.
בברכה,
נטע
איפה בנצי ומומו?
שמתם לב שלגיבור קוראים יודה? (:
וכן, גם אני שמעתי על סילאט. אלו תמיד החבר'ה שמגיעים למפגן אומנויות הלחימה השנתי בפאריז ומראים לכולם שגם אינדונזים יודעים לקפוץ באוויר, לנחות בחצי שפגט ולשלוף להבים מעגליים בשביל להפחיד את המתחרים…
צפיתי בסרט אתמול
לפני שהוא פרץ לתודעה הבינלאומית עם להיט האקשן "הפשיטה", הבמאי הוולשי גארת' אוונס ביים, כתב וערך את סרט אומניות הלחימה הזה שמתרחש גם הוא באינדונזיה. בניגוד לפשיטה, לסרט הזה יש סיפור רציני יותר והעלילה שלו מורגשת, אך לפי דעתי במקרה הזה more is less. התסריט לא טוב במיוחד וגם רוב השחקנים בסרט בינוניים (לא נראה לי שזה סימן מקדים ל"הפשיטה 2", בשביל רוב השחקנים בסרט הזה מדובר בהופעה ראשונה\בין הראשונות בזמן שבפשיטה 2 הביאו שחקנים מנוסים יותר. לגבי התסריט, אנחנו יכולים רק לקוות שבפשיטה 2 הוא באמת טוב כמו שמבקרים מסויימים אומרים). כמו בסרטיו האחרים של הבמאי, הדבר הטוב ביותר בסרט הוא האקשן, סצנות הפעולה בסרט עשויות באופן מבריק והכוריאוגרפיה מדהימה. הבעיה היחידה היא שהגיבור כאן הוא לא שוטר SWAT ולכן הוא לא הורג אנשים אלא רק מפיל אותם. נכון שהוא עושה את זה באופן מרהיב, אבל אין ספק שהאלימות בסרטי הפשיטה יותר "מרגשת" מהסיבה שאנשים מתים. בסך הכל, אם אתם חובבי אקשן כמוני ומחפשים סרט להעביר איתו את הזמן עד שהבלו ריי שהזמנתם של "הפשיטה 2" יגיע מאמזון (וגם אם אתם סתם מחכים לטורנטים\דרך אחרת לצפות בסרט\לא רוצים לראות אותו בכלל, ובמקרה הזה תתביישו לכם) כדאי לכם לתת לסרט הזדמנות.