הסרט הטוב ביותר על פיטר פן:
100 | פיטר פן (גרסת דיסני) |
175 | הוק |
23 | פיטר פן 2: בחזרה לארץ לעולם לא (דיסני) |
69 | פיטר פן (גרסת 2004) |
72 | למצוא את ארץ לעולם לא |
30 | פיטר פן (גרסת עופר שכטר) |
מספר מצביעים: 469
100 | פיטר פן (גרסת דיסני) |
175 | הוק |
23 | פיטר פן 2: בחזרה לארץ לעולם לא (דיסני) |
69 | פיטר פן (גרסת 2004) |
72 | למצוא את ארץ לעולם לא |
30 | פיטר פן (גרסת עופר שכטר) |
ברירת-המחדל
ראיתי רק את "הוק", כך שנאלצתי להצביע עבורו (אני מקווה רק שהסרטים האחרים ברשימה טובים יותר. "הוק" הוא סרט לא-משהו).
מסכים.
הוק
נורא נהניתי מהסרט הזה בפעם הראשונה שראיתי אותו – אבל הייתי קטן. לצערי, הוא לא שורד את מבחן הזמן וצפייה שנייה כשהוא שודר בכבלים התחילה אצלי איזה כיב קיבה קטן.
חבל.
ככה שהבחירה הייתה בין שני מועמדים בעצם, דיסני (הראשון) מול ארץ לעולם לא. ג'וני דפ לקח, אבל לא בפער גדול. הנוסטלגיה למצויר לא מספיק חזקה, כך שהוא כנראה לא השאיר מי יודע מה של רושם.
הוק
גם אני אהבתי את הסרט וראיתי אותו לפני הרבה זמן בערך שנתיים בהשוואה ללמצוא את… שאותו ראיתי לפני חודש..
אבל את הסוף של הוק לא סבלתי! שפילברג הרס אותו לגמרי!!
אז בחרתי בלמצוא את ארץ לעולם לא. אולי בגלל אפקט שרק או אולי בגלל סוף הרוס (עוד צריכה ללבן את זה עם עצמי)
הייתי מצביע ללמצוא את ארץ לעולם לא
רק שהוא לא ממש על פיטר פן אלא על ג.מ. ברי…
הוק נחמד, אבל גם, לא הפיטר פן המקורי.. לכן הצבעתי לפיטר פן גרסת 2004..
בשבילי יש רק פיטר פן אחד, חנוך רוזן
ראיתי שלושה מהסרטים (פיטר פן של דיסני, הוק ולמצוא את ארץ לעולם לא) ואת שלושתם אהבתי. בחרתי בלאאל"ל, יתכן שתוך כניעה לא מודעת לאפקט שרק, מכיוון שראיתי אותו לפני פחות משבועיים והוא הכי טרי בזכרון. מצד שני, ראיתי גם את הוק בפעם המי יודע כמה שבוע לפני כן, מה שמעניק להצבעה שלי מעט לגיטימיות.
בשבילי יש רק פיטר פן אחד, חנוך רוזן
אם יש לך את הקלטת וידאו של המחזמר של פיטר פן ששוחק ע"י חנוך רוזן או כל מידע על זה בבקשה בבקשה תכתוב לי אני מחפשת את זה כבר מלא זמן
לדעתי
הוק הוא לא רק הסרט הטוב ביותר על פיטר פן אלא אחד הסרטים הטובים בהסטוריה.
גם למצוא את ארץ לעולם לא היה מעולה אבל לא מגיע לקרסוליים של הוק.
מסכים בחום
אין כמו 'הוק' נוגע ישר ולעומק בתופעה המכונה "תסמונת פיטר פן", על כל היבטיה, ועושה את זה טוב ו"אמיתי" (אם יש דבר כזה). בלי לצמצם את תחושת ההרפתקה, המתח וההתרגשות.
אצלנו בבית זו הסכמה מקיר לקיר (מצעיר לזקן). לטעמי, הוא גם הס/שפילברג המועדף.
ג.
ראיתי את 'פיטר פן 2'.
לא מזועזעים? חכו שתשמעו את זה: ראיתי אותו *בקולנוע*.
משחקים אותה קשוחים, הא? כנראה שאני אאלץ להשתמש בנשק יום הדין: 'פיטר פן 2' הוא סרט מלבב. מצטער, לא רציתי לנקוט באמצעים אכזריים כאלו, אבל לא השארתם לי בררה אחרת.
נכון שלהמשכוני דיסני יצא שם של פציעה מוגלתית, אבל יש גם יוצאים מן הכלל. ההמשכון ל'פיטר פן' הוא אחד מהם. היחיד, בעצם. קודם כל, הוא לא יצא ישר לוידאו, מה שמראה שהושקעה בו מחשבה מינימלית. שנית, הוא סרט מלבב. רגע, זה בכלל לא טיעון. ננסה שוב:
אני לא זוכר הרבה מהסרט, אבל אני כן זוכר שהיו בו לא מעט בדיחות עשויות היטב. האנימציה חביבה עד מאוד, בייחוד כאשר משווים אותה ל'אחי הדוב' ו'מרד החיות' העתידים לבוא. אפילו הסיפור לא היה סתם מיחזור של עלילת הסרט המקורי, והדמות שבמרכזו הייתה דמות הרבה יותר מעניינת מוונדי. הדבר היחיד שהפריע לי, למעשה, הוא היצור הכתמתם שהציק לקפטן הוק. העתק מרתיח של התנין המתקתק? לא בבית סיפרנו!
אני מוחה!
"שובו של ג'עפר" (ההמשך ל"אלדין") יצא אומנם רק לוידאו אבל אני חושב שהוא טוב יותר מ"פיטר פן 2". הן מבחינת עלילה והן מבחינת אנימציה.
והבהרה חשובה:
הכותב הנ"ל עבר כבר את 6 לפני כמה וכמה שנים.
גם אני מוחה!
"שובו של ג'עפאר" היה סרט נוראי! שלא לדבר על הבעיות הרציניות שיש שם בעלילה ובעיצוב של הדמויות (כמו למה, למשל, לג'יני חזרו פתאום להיות אזיקים על הידיים אחרי שראינו בבירור שבסוף "אלאדין" שהוא השתחרר מהם???).
בוש והיכלם מי שעשה את הסרט הזה והכפיש כה קשות את מעמדו של "אלאדין".
ההמשכון הכי מזעזע...
פוקהונטס 2 בסרט הראשון הראו איך ג'ון ופוקהונטס התאהבו וגרמו לשלום פתאום בפוקהונטס 2 פוקוהונטס זורקת את ג'ון סמית בשביל מישהו אחר! שמישהו יגרום להם להפסיק עם זה!
איך היא זורקת אותו?
"זה לא אתה, זה אני…" או "אנחנו שונים מדי אחת מהשני…"?
סקר חביב
הגרסה של 2004 הכי נאמנה לסיפור ולכן קיבלה את קולי, אבל הדירוג שלי הוא כזה:
פיטר פן (2003).
הוק.
למצוא את ארץ לעולם לא (לא ממש פיטר פן, בסקר אחר הוא היה בטח במקום הראשון).
פיטר פן (דיסני).
פיטר פן של עופר שכטר אולי היה זוכה בנקודות, אבל לא בגלל עופר אלא בגלל הדמיון של אפרת בוימולד כטינקרבל ל-Ludivine Sagnier הטינקרבל של גרסת 2003.
אגב היה פיטר פן גם ב-1924 וגם ב-1955 (ברזילאי).
פיטר פן גרסת 2004 (2003 ליתר דיוק)
ראיתי את רוב הסרטים הנ"ל, והגרסה הטובה ביותר היא גרסת 2004. כפי שכבר אמרתי בתגובות לביקורת על הסרט ההוא, האדפטציה פשוט מעולה ומצליחה להמנע מהקלישאות המקובלות בז'נר סרטי הילדים ולהיות סרט מצויין לכל גיל. (כך גם אני וגם אחייני בן החמש דאז נהיננו מאוד, למרות שדעותינו על משפחת סופר-על לדוגמא הינן חלוקות)
-האשף הדגול
נ.ב.
להבהיר כמה אי-הבנות פוטנציאליות הוא עדיין אחייני רק שהיום הוא בן שש, ואת משפחת סופר-על אני מאוד אהבתי, והוא קצת השתעמם.
פיטר פן- גרסת 2004
הוא הגרסה הכי טובה לפיטר פן, והוא סרט מדהים.
למרות שאני חושבת שהסרט הכי יפה מבין כל הרשימה הוא למצוא את ארץ לעולם לא, הוא לא גרסה לפיטר פן, הוא מספר על החיים של ג'יימס בארי…
ועכשיוו כולם לדקלם i do believe in fairy ! i do! i do!
פיטר פן- גרסת 2004
…. אופס… עכשיוו שמתי לב שטעיתי… השאלה הייתה מה הסרט הטוב ביותר *על* פיטר פן, לא *הגרסה* הכי טובה לפיטר פן. לא חכם מצידי. איך מתקנים הצבעה?
למה רק 6 אופציות?
ראיתי את כולם כמעט, חוץ מגרסת עופר שכטר ופיטר פן 2. יכול להיות שזה באמת אפקט שרק, אבל הלכתי על למצוא את.. פשוט אם יש משו שאני יותר אוהב מסרטי דיסני מקוריים זה את ג'וני. ואני באמת מת על פיטר פן דיסני- אחלה סרט, אבל ג'וני פשוט מדהים. הוק גם מעולה, אבל לא ראיתי המון זמן אז אני לאו דווקא זוכר הכי טוב. הגירסה המבויימת החדשה באמת הכי נאמנה למקור אבל היא כל כך.. סתם.
למה אתם עושים לי את זה?
זה לא בסדר, אתם יודעים?
לגרום לי לבחור בין שני אלו – האחד – אהבה ישנה עוד מילדות (אין כמו הנאמנות ל"מקור"). השני – אהבה חדשה שהתחילה לא מזמן (ולפיכך – גם יותר מרגשת).
מה עושים כשיש שני סרטים שאני אוהבת מאוד אבל לא בטוחה איזה מהם יותר?
זה אף פעם לא קרה לי לפני כן. ולכן, בפעם הראשונה בהיסטוריה שלי בפישאיי – אני לא הולכת להצביע.
אני אשאיר את הבחירה לשאר האנשים. שהם יסתבכו עם עצמם בנסיון לבחור בין "הוק" ל"למצוא את ארץ לעולם לא". אני לא מסוגלת.
למה אתם עושים לי את זה?
johnny. מצטערת, זה קרץ לי לעין ולא יוכלתי להתעלם….
אני בחרתי בלמצוא את ארץ לעולם לא, לא מעשית, רוחנית…(התבלבתי בשאלה… עזבי.. מסובך.) יש משהו בג'וני בסרט הזה, גם כשהוא שותק אפשר להרגיש בנוכחות הקסומה שלו. ואם אתם שואלים אותי, (למרות שלא שאלתם, לא נורא) לפי דעתי, ג'וני התלבש על התפקיד הזה בצורה מושלמת, הוא פשוט אוטומטית מיצג את הילד שאף פעם לא התבגר, וגם כנראה שאף פעם לא יטרח לעשות זאת.
למה אתם עושים לי את זה?
אני מסכימה איתך בקשר לג'וני.
אבל החלטתי שאני לא הולכת ליפול קורבן לגבר הזה. הוא אולי מקסים, חמוד, מתוק, מוכשר, מיוחד ו… עוד הרבה דברים, אבל הפעם, לפחות, אני לא הולכת לגרום לכל העובדות האלו לסנוור אותי. "הוק" הוא סרט מעולה. והעובדה שגם "למצוא את…" הוא סרט מצויין וגם יש בו ג'וני דפ, לא יגרמו לי לשכוח את כמה ש"הוק" טוב.
(רק, בבקשה…, שמישהו יתפוס אותי אם הוא רואה שהסמן של העבר נודד קצת יותר מדי לכיוון של "למצוא את…", כי אני לא יודעת עוד כמה זמן אני אוכל להחזיק את עצמי ככה…)
אני כבר נפלתי קורבן לבן אדם המקסים הזה. לא יעזור. ותחשיבי את העובדה שאת "הוק" לא ראיתי, (לא לסקול אותי בבקשה) אז אני לא יודעת ממה כולם מתלהבים ממנו…
אז ככה שנשארתי עם הג'וני.
ועצה: אולי עם תעלמי את העכבר בדרך יצירתית (זריקה על הרצפה, למשל) יש מצב שתחזיקי מעמד ב*לא* לבחור ב"למצוא את"..
בהצלחה!
לנשון עמוק ואז לקרוא
גם אני לא ראיתי את "הוק" (סליחה על הבורות) ולכן אני התלבטתי בין כמה סרטים אחרים: פיטר פן-דיסני, פיטר פן 2003 (שעין הדג כתבו שהוא 2004) ולאאל"ל.
הבחירה הייתה קשה ובסופו של דבר (לכל מי שקורא:לנשום ולנשוף, לנשום ולנשוף) הצבעתי פעמיים ללאאל"ל (עם ג'וני המתוק, קייט ווינסלט והילד החמוד ששכחתי איך קוראים לו) ולפיטר פן 2003!
מה לעשות- שנייהם סרטים מדהימים ואני שלא כמו מתילדה לא יכולתי לא להצביע לאחד מהסרטים שקשורים לאחד הסיפורים הכי יפים שגדלתי עליהם (למרות שלא בדיוק קראתי את הספר, יותר נכון לומר שראיתי הרבה גירסאות לסיפור).
אז בבקשה בבקשה אל תסקלו/תרצחו/תדקרו/תחנקו/או תרצחו אותי בכל דרך אחרת למרות החטא הנורא שעשיתי-להצביע פעמיים.
אני באמת מעדיפה להאמין שאני לא היחידה שעושה את זה….
אז קצת בשביל האווירה הניצחית של פיטר פן – כולם ביחד בפעם השנייה (פיטר פן 2003):
או לאלו שמעדיפים סרט אחר (לאאל"ל):
ולנוסטלגים שבייננו (הייתי חייבת, לא להתלונן-פיטר פן של דיסני):
"…הכוחב השני מימין, ואז הם יעופו עד אור הבוקר."
סתם פרט טריוויה על לאאל''ל (באדיבות ימד''ב)
בניגוד למה שמוצג בסרט, בעלה של סילביה עוד היה בחיים כשג'יימס פגש אותה ואת הילדים. סילביה הייתה בהריון עם ילד חמישי בזמן שהמחזה נכתב, אבל הילד לא מוזכר בלאאל"ל. האישה ששואלת "אתה פיטר פן?", היא הבת של ניקולס לואלין דיוויס, האח החמישי.
סתם מעניין אותי לדעת
איך אתה יודע את זה ולמה אתה יודע את זה?
אני לא מזלזלת בך (למרות שזה נשמע ככה) אני אפילו מעריכה את העובדה שהעשרת את הסכלתי בנוגע לסרט אבל איך אתה יודע את זה?
אם מה שאמרת נכון אז הבמאי שינה את כל הסרט! הוא יכל לעשות מזה מיני טלנובלה או משהו בסיגנון. תחשבו על זה: אם בעלה עדיין היה חי והיו הורגים אותו באמצע הסרט כשסילביה כבר חברה של ג'יימס ואז הוא עוזר לה יה יכול להיות הרבה יותר מעניין, במיוחד אם היא הייתה בהריון ואף אחד לא היה יודע אם זה מג'יימס או מבעלה ואז הייתה לאישתו סיבה נוספת לכעוס עליו-בגלל השמועות!
בתכלס', יש לי עוד מלא שינויים אבל אני חושבת שאני אשמור אותם לעצמי עד שאני אמצא במאי שילהק אותי בתור סילביה בסרט לאאל"ל2 בתמורה לרעיון שאני אספק ואז אאאנננייי () אקבל את כל הקרדיט (ולא ג'וני).
אני לא יודע, רק מביא פרט טריוויה שהופיע בימד''ב
(שהוא האתר IMDB-התנ"ך של הסרטים)
אם זה נכון, מדובר בעיני ברעיון ליהוקי נחמד מאוד שלא מוסיף לעלילה, אבל מלמד משהו על ההשקעה של הבמאי. השינוי הוא לא של הבמאי במקרה הזה, אלא של המחזאי אלן ני שכתב את המחזה עליו מבוסס הסרט. הוא כנראה זה שהחליט להרוג את האב כמה שנים קודם לכן. אמנם אם הבעל היה בחיים בסרט וסילביה הייתה נכנסת להריון, זה היה מוסיף עוד מימד לעלילה, אבל די נוגד את רוח הסרט. באופן כללי, מדובר בסרט מאוד נאיבי וסימפטי יחסית.
קראו לה 'סילביה'???!
קראו לה 'סילביה'???!
למה נימת ההתחלחלות?
כי
כנראה שלא שמתי לב לשם שלה (או לעובדה שהיה לה שם). הייתי בטוחה שיש לה איזה שם אנגלי כזה כמו "ג'יין" או "אליזבת"'.
"סילביה" מזכיר לי מיד את אמא של פראן דרשר ב"הנני" (וזאת לא אסוציאציה שכל כך מתקשרת לסיפורו של J.M. Barry)
כנראה שלא זכרתי את השם הפרטי שלה בגלל שרוב הסרט קוראים לה
או שהוגים את כל השמות שלה ביחד…
אני לא יודע, רק מביא פרט טריוויה שהופיע בימד''ב
אתה יכול להוסיף קישור לאתר ימד"ב – זה נשמע אתר מעניין, וגם נשמע די מוקר. יכולתי כמעט להישבע לך שקראתי עליו באיזה שהוא מקום באתר הזה אבל לא נכנסתי לקישור…..
אני לא יודע, רק מביא פרט טריוויה שהופיע בימד''ב
http://us.imdb.com/
תודה
ימד''ב? בעין הדג?
לא יכול להיות…
ימד''ב? בעין הדג?
אני מסכים- הרעיון אבסורדי לחלוטין! מה יש לו לעשות כאן?
התבלבלתי -*כוכב
דןןקא בסרט הזה
לדעתי- ג'וני היה פחות טוב מבד"כ. כלומר- הוא עדיין היה טוב, אבל היה חסר משהו-גם הסיפור וגם בארי האמיתיים היו יותר מורכבים, רבי-פנים ומעניינים ממה שהוצג בסרט, שהיה אמנם יפה, אבל קצת קיטשי לדעתי-וגם ג'וני היה קצת קיטשי ולקה מעט בחוסר הייחוד הג'וני-דפי שאין לאף אחד אחר. עם כל הכבוד-יש לו תפקידים יותר ראויי-אוסקר מזה.
הוליווד-תנו לדפ אוסקר על מפעל חיים!!!
הוק...
אבל גם, כי את ארץ לעולם לא אני לא רואה כעוד גרסא לפיטר פן, הוא מעבר לזה. אם השאלה היתה מנוסחת אחרת, הייתי מצביעה לו בטוח.
ואני גם מצטרפת לפינגווין – למה חנוך רוזן לא פה ועופר שכטר כן? הוא היה מקבל את קולי בלי למצמץ בכלל.
לענות ברצינות?
כי שניהם לא השתתפו בסרט. זאת אפשרות "זאב רווח", כלומר, לא רצינית, והרעיון של סרט עם עפר שכטר בתפקיד פיטר פן הוא, לטעמי לפחות, מופרך (או מזעזע) הרבה יותר מאשר סרט עם חנוך רוזן.
אבל למה לא זאב רווח קצת יותר מעניין?
למשל The Lost Boys?
לא היית חייב...
נראה לי שהיו כבר כמה פעמים בהם אנשים מסויימים התייחסו לזאב רווח של הסקר ברצינות גמורה. זו יכלה להיות אחת מהן. חוץ מזה, ההצגה יצאה על קלטת וידאו. P:
לא סבלתי את הוק!
ולא ראיתי את "למצא את", אז הצבעתי ל-2004.
עם כל אהבתי להוק
כי רבה היא, רבה היא מאוד, מה לעשות – ג'וליה רוברטס פשוט לא טינקרבל. האם זה יכול להוריד סרט למקום שני? כן, בהחלט, בעיקר אחרי שרואים את למצוא את ארץ לעולם לא…
וכמובן
פיטר פן המקורי של דיסני; בתור מי שדווקא יש לה פינה חמה בלב לסרטי דיסני (ישנים, לפחות), דווקא פיטר פן לא עשה לי את זה. אולי בגלל שנחשפתי אליו שוב בגיל מאוחר יחסית ובדיבוב לעברית (אך, אחיות קטנות), ויכולתי להנות ממלוא השוביניזם המזעזע (וונדי מסבירה לילדים מה זה אמא, למשל, סצנה שמושארת מאחור רק על ידי קפטן הוק מסביר לסמי ש"נקבה קנאית מוכנה לכל דבר"). זה גם איך שהוא לא אותו דבר אחרי שגדלים על הסדרה המצויירת.
נכון!
האמת היא שגם אני, בתור מעריצה גדולה של הרבה מסרטי דיסני, לא אהבתי את הגרסה שלהם ל"פיטר פן". משהו שם (כן, קוראים לו "וונדי") ממש מפריע. היא יותר מדיי… בת. זה ממש יכול לעלות על העצבים.
לכן באמת שאין כמו הסדרה המצויירת בטלויזיה.
אמת נוראה הכתה בי:
מעולם לא נעשה סרט טוב על פיטר פן. בהתחשב בעובדה שהספר הוא, אכן, מופלא, זה ממש מדכא.
בכל זאת הצבעתי לגרסה (המקורית) של דיסני, כי ראיתי אותה בילדותי ואז אהבתי אותה מאוד (היום הרבה פחות).
דיסני עם הסתיגות
אני מצביע לגירסה של דיסני למרות שאת הוק נורא אהבתי, והמשחק של רובין ויליאמס מדהים. אבל יש לי הסתיגות, קודם כל אם הספר היה מופיע הייתי מצביע לו וזה קשור להסתיגות שלי, דיסני הרגו את הסוף של הספר, גנזו לחלוטין את הפרק האחרון "שונדי התבגרה" שאם תשאלו אותי הוא הפרק הכי מרגש בכל הספר.
בכל מקרה, סקר מעולה
ממש אהבתי:)
בדיוידי של גרסת 2003
מופיע הסיום הזה ב-deleted scenes.
החברה האמריקאית המשוחתת?
הסיפור לא מתרחש בכלל באנגליה?
והאם באמת אפשר להגדיר את המסרים על התבגרות וזקנה בסרט כמו פיטר פן, סמויים? :)
למיטב הבנתי ההודעה דיברה על הוק
אמנם גם שם המסרים לא סמויים במיוחד, אבל שם כן דובר על אנשי עסקים אמריקאיים…
"בראד, תהית פעם איך זה מרגיש לעוף?"
גם אני דיברתי על הוק...
משום מה זכרתי, או שסתם היה נראה לי הגיוני, שהוא מתרחש גם באנגליה.. בכל זאת, וונדי אנגליה. אבל כנראה שטעיתי.
הסרט מתרחש גם באנגליה
המשפחה של פיטר חיה בארה"ב, שם הוא עובד. הם טסים לאנגליה (ופיטר שונא טיסות) לבקר את סבתא וונדי.
הוק ובגדול
1. גירסת דיסני נראית מיושנת גם מבחינת גרפיקה וגם קונספטואלית.
2. פיטר 2 מעדכן את הסיפור אבל לא מחדש (וגם לא מרגש)
3. פיטר 2004 יפה ומרגש וגם משוחק טוב -פיטר כמו שפיטר אמור להיות. זה כמעת זה.
4. למצוא את א.ל.ל עדיין לא ראיתי ואת "גירסת שכטר" אדיף לא להכיר- אבל היה חסר לי "גירסת מריאנו" מארץ נהדרת שלפי כל דעה מעפ"ג .
5. אנד די אוסקר גוס טו : הוק!
ויליאמס, הופמן, הוסקינס, רוברטס(אפילו) וספילברג חוזרים לילדות ונותנים הופעה מדהימה גם לקטנים וגם להורים.
היתכן?
גרסת דיסני קיבלה יותר קולות מגרסת 2003 המופלאה? איך?
עם כל הנוסטלגיה וכו', קשה לי להבין איך אנשים עדיין נמשכים לסרט שהוא בעיני הכי שוביניסטי ורדוד שדיסני עשו אי פעם. אם מישו יכול להסביר, בבקשה.
יש שם וונדי שיודעת רק להגיד "הו, פיטר!" בכמה ווריאציות שונות; פיטר שהדבר היחיד שמחבר בינו לבין הדמות המקורית הוא השחצנות, בלי שמץ מהקסם האישי שאמור להתלוות אליה; קפטן הוק שטחי ונלעג; וילדים אבודים מהמעצבנים שנראו על המסך.
זה כנראה הסרט היחיד של דיסני שאני ממש מתעבת.
לטעמי גרסת 2003 עשתה הכל הרבה יותר יפה, עם הרבה יותר עומק, ולא פנתה רק לילדים קטנים שנראה להם מגניב לעוף.
ולכן הצבעתי לה, למרות אהבתי הגדולה ל"הוק" (שהוא גם מופלא, אבל טיפה פחות. למרות שדסטין הופמן לוקח את ג'ייסון אייזקס בהליכה.)
בכלל לא ראיתי את גרסת 2003, אבל בלי קשר אליה, "פיטר פן" של דיסני סרט ירוד ומאכזב במיוחד.
היו שם רק שתי שניות נחמדות – כשפיטר פן נלחם בהוק על הספינה, והתנין שלמטה שולף שעון זהב על שרשרת, ומסתכל בו בעצבנות, כי הוא כבר מחכה חצי שעה שהוק ייפול למים.
מכל בחינה אחרת, בזבוז זמן מוחלט, ועיבוד שהוא איבוד של הספר המדהים.
הממ. האם חובבי אורסולה לה גווין חולקים גם טעם דומה בסרטים?
הגיוני שכן
ואם הייתי מפיק סרטים והייתי רוצה לעשות עיבוד לקולנוע של ספר, הייתי לוקח ספר שלה. במיוחד "על הסף", "מעבר לעלטה" (הידוע יותר כ-the left hand of darness"), "העולם ביער", או הבחירה המתבקשת – סדרת "ארץ ים". ל"ארץ ים" עשו לאחרונה עיבוד טלוויזיוני, אבל קראתי איפשהו, אולי בימד"ב, שהוא לא היה משהו.
הנה מה שלה גווין חשבה על העיבוד...
http://www.locusmag.com/2005/Issues/01LeGuin.html
אהה. טוב, לא קראתי את זה קודם, אבל תודה על הלינק
וכל הכבוד לה. אורסולה שולתת!1 – וכמו שהיא כתבה, גם אוטקים.
תמיד רציתי אוטק.
יכול להיות שפה:?
http://slate.msn.com/id/2111107/
גם את זה לא קראתי קודם
ושוב, כל הכבוד לאורסולה השולתת!1. טוב לדעת שהיא ואני חושבים בדיוק אותו דבר על "הכללים" של עיבודים של ספרים לטלוויזיה /קולנוע.
להגנתי-
כשפרסמתי את הלינק, עוד לא הייתה ההודעה של הממסד…
העיבוד שהייתי רוצה לראות
הוא של הספר the telling. השלג.. המערות.. אחח..
הגיוני שכן
היה לי העונג המפוקפק לראות את העיבוד של ערוץ הסיי-פיי ל"ארץ ים"… למרבה הצער, "לא משהו" זה האנדרסטייטמנט של העשור. מדובר בעיבוד הכי גרוע לספר(ים) שנעשה אי פעם.
אם הייתי מפיקה הייתי בהחלט מעדיפה את "ארץ ים" על הספרים האחרים של לה גווין. אלה ספרים שפשוט נכתבו לקולנוע (אולי חוץ מהטיולים של טנר בחושך מוחלט).
אוווף!
התיאור של אורסולה לגבי מה עשו בסרט הוא פשוט מדכא.
בפעם הבאה, אני מקווה שיימצאו במאי ותסריטאי שיודעים משהו על פנטזיה…
אתה מתכוון לבמאי/תסריטאי סרטי פורנו?
נו, התאפקתי עד עכשיו
אבל מאחר והדיון על "ארץ-ים" כבר התפתח פה, שווה להזכיר שמיאזאקי הוא מעריץ גדול של סדרת הספרים, ואפילו רצה פעם להפיק עיבוד קולנועי שלה (לא יצא אל הפועל, למרבה הצער). אפשר לקרוא הסבר קצר על ההשפעות שהיו לסדרה על מיאזאקי אצלי באתר (אין ספוילרים):
http://miyazaki.sam-hosting.co.il/articles.php?article=5
והסבר קצת יותר מפורט, של אנדרו אוזמונד (אם כי כאן יש ספוילרים – גם ל-"ארץ ים" וגם ל-"נאוסיקה", ומומץ מאוד לקרוא את שתי היצירות לפני שנכנסים ללינק):
http://www.imasy.or.jp/~fukumoto/n/nshow.cgi?19859
איזה יופי!
המון תודה על הלינקים! נראה לי שהזיתי מתישהו ששמעתי על איזה קשר בין מיאזאקי לארץ-ים, אבל עד היום לא מצאתי שום מידע על זה.
באמת עצוב שהעיבוד שלו לא יצא לפועל… זה היה יכול להיות מדהים.
ובהמשך לדברי הקודמים, עכשיו מסתובבות שמועות
לפיהן ג'יבלי קנו את הזכויות על ספרי "ארץ-ים" ומיאזאקי מתכוון לביים סרט על פי הסדרה.
אם כי הסיכוי שזה יתברר כנכון הוא קלוש.
איזה סקר!
רק חיכיתי ליום ש"הוק" יופיע באחד הסקרים כדי לרוץ לתת לו את קולי..
לאאל"ל אומנם הכי טרי, ו-2004 הכי פיטר-פני, אבל אותי לימדו ש"הוק" יש רק אחד וקוראים לו דסטין הופמן…
וחוצמזה, שנים הייתי דלוקה קשות על פיטר הצעיר [מ"הוק" כמובן…] שאומנם מופיע למשך דקה וחצי בסרט, אבל הוא עדיין יותר חתיך מהאוסטרלי המחומצן עם הרווח בשיניים…
ראיתי את כל הסרטים שבסקר חוץ מ'הוק'.
מישהו יכול לומר לי מדוע הסרט הזה כל כך שונה, מופלא ומדהים? כי אני תמיד חשבתי עליו כסרט ספילברגי-מוקדם שגרתי. (משהו כמו 'איטי' או 'פארק היורה').
לא להיות קטנונית..
אבל הוק, פארק היורה ו… איטי, כולם ביחד נחשבים לסרטיו המוקדמים של שפילברג? כמה עולה היום ?
אי.טי שגרתי?
לפני או אחרי המעבר לפנסים?
והרי ידוע שחיילי ארה"ב רודפים אחרי חייזרים חמושים בפנסים מאיימים, בעיקר מאז ה-11/9…
לפני או אחרי המעבר לפנסים?
כן, אבל רק אחרי שהאן סולו יורה שני אל החיזרים המאיימים עליו…
עוד סרט לרשימה
דיסני, מסתבר, שוקלים להפיק מין-פריקוול שמתרחש בימינו (לא, אני לא מבין איך זה עובד) ל'פיטר פן' באנימציה ממוחשבת.
http://www.comingsoon.net/news.php?id=8407
פיטר פן
הוא באמת אחד מהסרטים היותר מתאימים (בעלילה) כדי להיות סרט תלת מימד. אבל למה להרוס ככה?
כן
סרט על יהויקים שגדל עם הילדים האבודים עד שהוא מתפתה לצד האפל והופך להיות קפטן הוק מנהיג הפיראטים.
למה באמת
גרסת 2004? זה לא יצא ב-2003?
בארץ הוא יצא ב-2004.
חסרים עוד שני פיטר פנים חשובים
מה עם המחזמר עם חנוך רוזן ? מה עם הסדרה המצויירת בטלויזיה??
בשבילי הפיטר פן המושלם הוא המחזמר עם חנוך רוזן ואולי אני אשמע בלי חיים כרגע אבל אני עוד זוכרת את כל המחזמר בעל פה
….:)
שאלת הסקר מתייחסת מפורשות ל*סרט* הטוב ביותר על פיטר פן.
לפי מה שסיפרו לי, מחזה הוא לא סרט, וגם סדרת טלוויזיה היא לא סרט. אז בפשטות, זו הסיבה שהם לא חסרים פה.
אני די בטוח שגם גרסת עופר שכטר היא מחזה
איזו מהסדרות? היו שתיים (לפחות).
אם אני לא טועה, בנקודה מסוימת הן אפילו שודרו במקביל.
מה זאת אומרת?!
הסדרה הקלאסית!
(לילי, שבשעה מוקדמת זו של הבוקר לא הצליחה לחשוב על תשובה פחות יעילה ונאלצה להתפשר. אה, וגם שממש מזועזעת מההנחה שאפשר להתכוון לסדרה אחרת..)
מה זאת אומרת?!
אני זוכרת רק אחת… זו שבה ציירו לדמויות שפתיים משום מה, וזה נראה ממש מוזר. לזו התכוונתם?
המובן האפשרי היחיד של הביטוי
"הסדרה הקלאסית" הוא "הסדרה שראיתי", לכן זה לא ממש עוזר (מצד שני זה גם לא ממש אכפת לי, אז זה בסדר. רק רציתי להדגיש שיש יותר מגירסה אחת).
סליחה על תגובה מאוחרת
אבל רק עכשיו יצא לי לראות את הסקר
פיטר פן עם מר ע.שכטר הוא לא סרט.. למה הוא בכלל אופציה?
בדיחה.