בכדי להילחם בתופעת
הפיראטיות הגואה, החליטה
השנה האקדמיה הלאומית
למבקרי קולנוע מטעם עצמם
שהם גם דגים אדומים שלא
לשלוח לכל חברי האקדמיה
עותקי DVD של הסרטים
המועמדים. החלטה זו התקבלה, כמובן, במורת רוח רבה בקרב חברי האקדמיה, שמעולם לא קיבלו ממנה שום דוידים, אבל חושבים שזה היה יכול להיות ממש נחמד אילו הם כן היו מקבלים (אם כי בהחלט יכול להיות שהם היו משתמשים בטעות בדיסק של 'השעות' כדי לחתוך פיצה). למרות כל ההפצרות והבקשות לדבר על זה פעם שניה, ראשי האקדמיה עמדו על דעתם. ולכן, אותם, ורק אותם, אתם יכולים להאשים בכך שגם השנה האקדמיה, כלומר, אני, לא ראינו מספיק סרטים. אנחנו מתנצלים. סליחה. אנחנו מבטיחים להשתפר בשנה הבאה. מצד שני, את זה הבטחנו גם בשנה שעברה ובזו שלפניה, מה שמראה לכם מה המילה שלנו שווה.
ובכל זאת, כבכל שנה, האלמקטעד"א גאה להציג את פרסי דג הזהב® והדג המלוח® השנתיים, לסרטים וכל מה שקשור בהם. הפרסים מייצגים את דעתה של האקדמיה והחבר היחיד בה בלבד, ואינם מיצגים את הדעה הכוללת של אתר 'עין הדג', עורכיו או כותביו.
טרנדים
כאמור, אחד הנושאים החמים של השנה היו הפיראטים. אלה עם האייליינר. ג'וני דפ וגור ורבינסקי (טוב, שיהיה, גם אורלנדו) עשו את אחד מסרטי הקיץ המוצלחים ביותר מאז אני-לא-יודע-מתי. והיו בו ספינות מפרש! הרבה מהן! הן כיכבו גם ב'אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם', שהיה גם הוא, באופן שונה לחלוטין, סרט מצוין, וב'כוכב המטמון' – שם הספינות גם עפו, שזה בכלל מגניב בתכלית. היה גם את 'סינבד', אבל בואו נתעלם ממנו לרגע, ונעניק לסרטי ספינות את פרס דג הזהב לטרנד המצטיין של השנה.
בשנה שעברה הוענק פרס הדג המלוח לסרט הגרוע של השנה ל'פיתוי', לא מעט משום ש'פיתוי' הוא למעשה לא סרט קולנוע, אלא מוטציה של סרט וידאו שנופח מעבר לגודלו הטבעי. השנה התברר ש'פיתוי' הוא לא היחיד: "סרטים" ישראליים רבים שהוקרנו בקולנוע היו, בעצם, סרטי וידאו. הסרטים עשויים להיות טובים (באמת שאין לי שום דבר נגד 'הכוכבים של שלומי'), אבל הם נראים פשוט רע, והם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך: אותו ישראלי טיפוסי שהולך לסרט ישראלי אחד בשנה, אם ייפול במקרה על אחד הסרטים האלה, עלול לדלג לגמרי על הסרט של השנה הבאה. סרטי וידאו בקולנוע זוכים בדג המלוח לטרנד האיכסה של השנה.
ייבוא
האקדמיה מבולבלת: נדמה שדג הזהב והדג המלוח בתחום הייבוא מגיעים שניהם לאותה חברה. דג מלוח מצופה זהב מוענק ל'יונייטד קינג', החברה שהביאה לנו השנה סרטים מעניינים ולא שיגרתיים כמו 'המסע המופלא', '28 יום אחרי', 'לתפוס את הפרידמנים' ו'אחוות הזאבים' – סרטים שאלמלא 'יונייטד', ספק אם היו מגיעים לארץ ללא התערבות אלוהית. רק מה, היא מביאה אותם מאוחר. מאוד מאוחר. 'המסע המופלא' הגיע לארץ שנתיים אחרי שיצא לקולנוע לראשונה, וגם את 'אחוות הזאבים' ו-'28 יום' אפשר היה להשיג ב-DVD הרבה לפני שהגיעו למסכי הקולנוע בארץ. אז מה, יונייטד קינג זה טוב או רע ליהודים?
עיברות
הדג המלוח לשם העברי הגרוע של השנה: מעולם, בכל תולדות 'עין הדג', לא היתה באתר הסכמה רחבה יותר על נושא כלשהו, מאשר על העובדה ש'שתיים מהיר שתיים עצבני' הוא השם ה"עברי" הגרוע של השנה. גם האקדמיה מצטרפת לדעת העם, ושואלת בפעם המי יודע כמה את ארבע הקושיות המתבקשות: א. WTF? ב. באיזה שפה זה? ג. מי קיבל את ההחלטה? ד. למה, לעזאזל, למה?!
ובכל זאת, צריך להזכיר גם כמה שמות נוספים, גרועים רק מעט פחות: 'מטריקס Reloaded' ו'מטריקס Revolutions' שהגדירו מחדש – שוב – את המושג "תרגום", ו-'המסע המופלא' ('Spirited Away'), שם כל כך חסר תוכן שהוא כמעט לא קיים. ובמעבר חד, את דג הזהב לשם העברי המוצלח של השנה מקבל, כמובן, 'Daddy Day Care', שבעברית זכה לשם המוצלח פי כמה, 'אבא בא לגן'. הברקות קורות.
הפצה
במשך כל חייה, פחות או יותר, האקדמיה רק התלוננה על המפיצים/בעלי בתי הקולנוע בארץ. ובצדק – היחס של המפיצים לקהל, בדרך כלל, גבל באכזריות בלתי נסבלת. השנה יש לנו גם מילים טובות. דג הזהב בתחום הפצת הסרטים מגיע לרשת "תיאטראות ישראל", המוכרת יותר בשם "רב-חן". "חן" היו הראשונים שהורידו את המחירים לכל סרטיהם למשך ארבעה חודשים, ל-25 ש"ח, וגררו בעקבותיהם גם את יתר הרשתות למבצעים דומים. הם גם פתחו השנה את מועדון "רב-חן פלוס", שבזכותו צופים שמגיע להם מקבלים דרך קבע קולה, פופקורן ואפילו סרטים בחינם.
"רב-חן" עדיין נמצאים 8 מייל (לפחות) מלהיות רשת של בתי קולנוע מושלמים. עדיין יש פרסומות, הפסקה, אידיוטים בשורה מאחורה ועוד הפרעות קטנות, אבל רשת רב-חן נמצאת בכיוון הנכון. ייתכן שאולי אפילו איכפת להם מהצופים. חדשני, נכון?
אכזבה
לא, זה לא מה שאתם חושבים.
אכזבת השנה היא לא 'מטריקס'. לא שסרטי 'מטריקס' לא היו אכזבה בסדר גודל אינטרגלקטי. הם כן היו. כלומר, איך זה קרה?! איך אותם אנשים שיצרו דבר כל כך מופלא כמו 'מטריקס' יכולים להיות אחראים לבדיחה עצובה כמו 'מטריקס Revolutions'? אבל לא על ההיעלמות המחשידה של הקוליות של 'מטריקס' באנו לדבר.
הדג המלוח לאכזבת השנה הולך ל'סינמה סיטי'. בשנה שעברה התלהבנו ממנה: זאת היתה אמורה להיות עיר האלוהים של הקולנוע בישראל. בהתחלה עוד סלחנו על הבעיות שהתעוררו וההבטחות שלא קוימו (אי אפשר להסתיר? ועוד איך אפשר להסתיר), אבל 100 ימי החסד של 'סינמה סיטי' נגמרו באותן הקרנות בכורה ידועות לשימצה של 'מטריקס Reloaded', שנערכו בסאונד לקוי עד דפוק. לא בשביל זה נסענו עד לצומת גלילות. צופים שהתלוננו נתקלו בזלזול, ופתאום נחתנו אל המציאות. לשמרטפיה המובטחת אין זכר; למרות ההבטחות המפורשות, בסרטים של הסינמה סיטי יש הפסקות, ואפילו פרסומות; וה'סינמקס' – הקולנוע דמוי-האיימקס – אמנם עובד, אבל הקרין, מאז פתיחת הקומפלקס ועד היום, בדיוק סרט אחד(!) שנוצר עבור הפורמט הזה. כרגע, 'סינמה סיטי' הוא לא קולנוע גרוע במיוחד, הוא פשוט רחוק מגן העדן שהבטיחו לנו. סתם בית קולנוע. התאכזבנו.
טריילרים
הטריילר הטוב ביותר של שנת 2003, ואחד הטובים ביותר אי פעם, הגיע בדיוק יומיים אחרי תחילת השנה. כבר אז היה כמעט ברור שאת דג הזהב לטריילר השנה יקבל הטיזר של 'להרוג את ביל'. אומרים שאת הטיזר הזה ערך קוונטין טרנטינו עצמו, וזה מספיק כדי לחדש את תעודת הגאון שלו. המוזיקה, החרבות, האומה, והשילוב הכל כך מצוין בין המוזיקה לחרבות ולאומה. בלי קשר לסרט שממנו הוא לקוח, הטריילר הזה הוא יצירת מופת.
במקום השני, המרוחק אך המכובד, נמצא הטריילר מקפיא הדם של
'Lost Skeleton of Cadavra'. לא סביר שהסרט עצמו יעמוד ברף הגבוה שהטריילר הציב. צפו בו, אם תעזו.
על פרס הדג המלוח לטריילר הזוועתי של השנה נערך מאבק צמוד יותר מהמרוץ האחרון לנשיאות ארה"ב. חברי האקדמיה התלבטו רבות, אבל בסופו של דבר, בהפרש זעום, ההחלטה התקבלה: הטריילר
ל'תני סימן חיים' הסתפק במקום השני, בעיקר משום שיש לו ערך בידורי מסוים ("בית המשפט, המקום שקשה לעמוד בפניו"). לעומת זאת, לטריילר של 'החתול' – הדבר הזה שאמור להיות מבוסס על 'חתול תעלול' של דוקטור סוס – יש ערך רק בתור מעורר הקאה.
קרדיטים
מעטים בלבד יכולים להתחרות בפיקסאר בנושא כותרות הסיום. ב'מוצאים את נמו' – סרט חמוד בהחלט, אבל לא ממש ברמה הפיקסארית – אמנם לא היו "פספוסים" בסוף, אבל עדיין, הקרדיטים של הסרט היו משעשעים ביותר. אלא שאז הגיע רגע הסיום של 'מטריקס Revolutions', ושירה אדירה פרצה מכל גרון: מזל טוב, מזל טוב מאיה! שבועיים אחר כך האקדמיה עדיין פיזמה לעצמה ולחבריה "מזל טוב מאיה" (עד שהחברים שקלו ברצינות הרשמה לסדנה לעצבים). 'מטריקס Revolutions' זוכה בדג הזהב לכותרות הסיום המוצלחות של השנה.
שיר השנה
…אבל עם כל הכבוד ל"מזל טוב מאיה" (או בשמו הרשמי, 'נאבראס' של ג'ונו ריאקטור), הוא לא יכול לקחת את דג הזהב לשיר השנה מ'קרב ללא כבוד ואנושיות' של הוטאי טומיאסו, הידוע ביותר בכינויו "השיר מהטריילר של 'קיל ביל"'.
משחק
בדג הזהב לשחקן השנה זוכה ניקולס קייג'. פעמיים. כן, גם אנחנו מופתעים. למעשה, האלמטקטעד"א היתה בטוחה שהיא לא סובלת את ניקולס קייג', ופתאום האיש בא ומפגין משחק? ועוד פעמיים? צעד קטן מאחוריו נמצאים סוזן סרנדון מ'מייל לאור הירח', וכמובן, מלך ומלכת הכיתה: ג'וני דפ (ענק!) ב'שודדי הקאריביים' ואומה תורמן (אלוהית!) ב'להרוג את ביל'.
אין שום הפתעות בדג המלוח למשחק הגרוע של השנה: קיאנו ריבס, 'מטריקס Revolutions'. קיאנו, איך לומר בעדינות, לא כל כך מוצלח בהפגנת רגשות, וגם לכסות לו את העיניים לא עוזר. גם קארי-אן מוס, לורנס פישברן והילד המעצבן ההוא (שלמרות מחאותיו הנמרצות של הקהל, נשאר בסרט) הפליאו במשחק מינימליסטי ביותר, מה שעורר את החשד שמא מי שלא מבין מהחיים שלו בסיפור הזה הם לא השחקנים, אלא הבמאים. אבל היי, הסוכן סמית' היה דווקא מגניב.
הסרט המוזר של השנה
אני לא יפני. אם הייתי יפני, הייתי מבין יותר. אבל אני לא בטוח שאפילו יפנים באמת מבינים את 'המסע המופלא' ('Spirited Away'). הוא מבריק, הוא מרהיב והוא נפלא, והוא גם מאוד, מאוד מוזר. וזה, לשם הבהרה, דבר מצוין.
הסרט הגרוע של השנה
שוב הגיע הזמן להתנצלות: האקדמיה משתדלת להימנע מסרטים גרועים, ולכן רבים מהסרטים הגרועים ביותר של השנה לא יזכו לכבוד שבדג מלוח משלהם. לא, לא ראינו את 'תני סימן חיים', 'אמריקן טריפ', או 'לוכד החלומות'. כן ראינו את 'טומב ריידר: סוד החיים', 'בחורים רעים 2', 'פרדי נגד ג'ייסון', 'קורונדו' ו'מתנה משמים' – ומעל כולם מתנשא הזוכה בדג המלוח לסרט הגרוע ביותר לשנת 2003: 'ג'וני אינגליש'. הבדיחות בקומדיה הזאת הן כל כך צפויות מראש שהחליטו פשוט לוותר עליהן. רואן אטקינסון, שככל הנראה מסכים איתי, התאשפז לאחרונה במוסד לטיפול בדיכאון. אני מבין לליבו ומאחל לו החלמה מהירה. אבל לא מהירה מדי, אם אפשר. אנחנו באמת לא צריכים סרט המשך.
סרט השנה
היה כיף השנה. היו הרבה קרבות מגניבים מכל סוג אפשרי, אבל לא היה הרבה יותר מזה. היו הרבה סרטים השנה שמהם האקדמיה נהנתה, אבל מעטים מאוד שגרמו לה להתרגש. 'שיקגו' היה כיף מוזיקלי נהדר; 'המסע המופלא' היה מופלא; 'שר הטבעות' היה 'שר הטבעות', והיה, כמובן, ענק – אבל גם הפעם לא גרם לאקדמיה להתמכר לחלוטין; 'עיר האלוהים' הברזילאי היה מדהים; 'גיבור' היה הדבר הכי יפה שיש; 'אדפטיישן' היה התחכמות כיפית; 'שודדי הקאריביים' היה כיף נטו ו-'להרוג את ביל' הוא כיף שלא מהעולם הזה, החל מקצת לפני כותרות הפתיחה ועד למשפט הסיום. ברגע שיצאנו ממנו רצינו לראות אותו שוב. ולקנות את ה-DVD. ואת הפוסטר. והפסקול. ולקרוא רשימות אנציקלופדיות של עשרות הציטוטים והמחוות שהוא מכיל. ולבנות מקדש קטן לאומה. וללוסי לו, ולגו-גו יובארי. אבל, למרות כל זה, 'קיל ביל' היה בסך הכל חצי סרט. אפשר לתת פרס לחצי סרט?
אתם כבר יודעים את התשובה.
הזוכה בחצי דג זהב לחצי-סרט השנה הוא 'להרוג את ביל, פרק 1'. עכשיו רק חסר לקוונטין שהחצי השני לא יהיה טוב באותה המידה.
10 דקות של יאוש
ולסיום: בכל שנה בוחרת האקדמיה את הדקות הטובות ביותר בקולנוע השנה. השנה, באופן חד פעמי (אנחנו מקווים), אנחנו מגישים כשירות מיוחד לציבור גם את 10 הדקות המביכות של השנה.
10. הדקה האחרונה ב'קיוב 2': הקהל מגלה לזוועתו שאין פואנטה.
9. איזו דקה ייצוגית מ'ג'וני אינגליש'. בואו ניקח, לצורך הדוגמה, את זאת שבה מחרבנים לו על הראש.
8. הבריכה היקרה של מרטין לורנס ב'בחורים רעים 2' מתמוטטת ונופלת בפעם השניה, כי פעם אחת לא הספיקה.
7. די. ג'יי. מורפאוס נואם בפני קהל של אלפי בני ציון, ומשלהב אותם לרייב סוער. אני רוצה את הגלולה הכחולה, בבקשה.
6. 'פרדי נגד ג'ייסון': "אולי נוכל להשתמש בזה?!" אולי הרגע המצחיק ביותר בקולנוע השנה. בכוונה? לא ברור.
5. הראש של אריק באנה ('הענק') מתנפח. ונהיה ירוק. כנראה משהו שהוא אכל.
4. "אתה מזהה אותי, מיסטר אנדרסון?" ניאו, נעלול פלא, לא מבין.
3. הפעם הרביעית שבה מורמת למישהי השמלה ב'מתנה משמים'. בשלוש הפעמים הראשונות עוד חשבנו שאולי יש מאחורי זה איזה רעיון שאינו מתמצה במילה "פורנו".
2. מסיבת הפיג'מות, 'שיבת המלך': פיטר ג'קסון נפרד. ונפרד. ונפרד.
1. 'מטריקס Revolutions': טריניטי נפרדת. ונפרדת. ונפרדת. ונפרדת. ונפרדת.
20 דקות בגן עדן
ולסיום נוסף (אם ל'שר הטבעות' מותר, אז גם לנו): 20 הדקות הטובות של השנה בקולנוע, על פי בחירת האקדמיה.
20. 'לרכב על הלווייתן': על החוף, בדרך להצגת בית הספר.
19. 'אדפטיישן'. טווווווווווווווווווווווווווווווו.
18. מגנטו בורח מהכלא בסטייל, ב-'אקס-מן 2'
17. סמארה יוצאת. 'הצלצול'.
16. 'האויב שבפנים', הדקה האחרונה.
15. 'המסע המופלא': צ'יהירו יורדת במדרגות. לא, אני לא יכול להסביר למה דווקא הדקה הזאת.
14. החתול דה ז'ה וו מכה שנית, 'מטריקס Revolutions'.
13. סופו של ג'ו המצפצף, 'אכזריות בלתי נסבלת'.
12. 'שליחות קטלנית 3': "את מזכירה לי את אמא שלי". וזה מסביר כל כך הרבה.
11. 'הטיסה האחרונה של אוזיריס' – פורפליי, אלא מה.
10. הקרב הימי בתחילת 'אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם'.
9. 'להרוג את ביל: פרק 1': קפה וקורנפלקס אחרי הקרב בין "הכלה" לורניטה גרין.
8. קרב אחר – הבאטל הסופי, '8 מייל'.
7. קרב אחרון ודי: 'שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה' קפטן ג'ק (ג'וני דפ) נגד לגולאס (אורלנדו בלום). קרב הסיוף הטוב ביותר מאז 'הנסיכה הקסומה'.
6. היי! הידד! פילים הגיעו! 'שיבת המלך'.
5. מהספינה אל הרציף, ומהרציף, בארון, אל הספינה. מחזור חייהם של מהגרים ב'כנופיות ניו יורק'.
4. פופ, סיקס, סקוויש, אה-אה, סיסרו, ליפשיץ: טנגו בית הסוהר ב'שיקגו'.
3. סופה של אוטוסטרדת המידע. בכל זאת, היה שווה לראות את 'מטריקס Reloaded'.
2. הגיבור חסר השם עורך הדגמה בעזרת כוס תה והרבה מגילות. וגם פחות או יותר כל סצינה אחרת מ'גיבור'.
1. פיפין שר. 'שר הטבעות: שיבת המלך'.
- דג זהב/דג מלוח 2002
- הסכמה רחבה על '2 עצבני'
- שודדי הקאריביים
- המסע המופלא
- 28 יום אחרי
- לתפוס את הפרידמנים
- אדון ומפקד
- כוכב המטמון
- סינבד
- מטריקס Reloaded
- מטריקס Revolutions
- Lost Skeleton of Cadavra
- הטיזר של 'להרוג את ביל'
- תני סימן חיים – טריילר
- החתול – טריילר
- מוצאים את נמו
- אדפטיישן
- מייל לאור הירח
- פרדי נגד ג'ייסון
- ג'וני אינגליש
- שר הטבעות : שיבת המלך
- עיר האלוהים
- שיקגו
- גיבור
- להרוג את ביל
19. 'אדפטיישן'. טווווווווו.
את הסרט ראיתי, את ה…משפט הזה(?) לא הבנתי.
מריל סטריפ וכריס קופר
עושים חיקוי של קו טלפון.
טווווווווווו
נו, אתה יודע, הקול שעושה טלפון כשמרימים אותו
שני אנשים. מאושרים בצורה לא חוקית.
מדברים בטלפון. מצפצפים יחד מרוב אושר.
מממ... מקהלת פישאיי מכה שוב.
טוב, איו ספק
שזה דג הזהב שהכי הזדהיתי איתו מראשית ימי כאן היום. אולי זה בגלל שהיו השנה פחות סרטים שוברי מוסכמות, שנויים במחלוקת ורצים על הקצה, אבל המון סרטים טובים, מה שהפך את השנה הזאת ללא משמעותית אולי, אבל כמו שאמרת, מאוד כיפית.
סיכום נפלא, והפתעתם אותי עם פיפין בתור רגע השנה.
אותי הפתיע הנע
אני מקנא באקדמיא על כישורי ההדחקה שלה.
בעוד שהדקה האחרונה של "קיוב 2" עדיין חמימה וטרייה בזכרון האקדמיא, הרי שנראה כאילו הדקה האחרונה של "ספיידר" הודחקה. אותה דקה בה אמור הקהל להבין שהסרט הוא סרט עם טוויסט, ומה שהיה ברור ומובן מאליו לאורך כל הדרך הוא בעצם הפואנטה המפתיעה והמחרידה והמדירת שינה של הסרט. בהא. מטופש להחריד. כמו שמישהו אמר, רק אחרי שהסרט נגמר, אתה מבין עד כמה הוא היה גרוע לאורך כל הדרך.
עוד דקה מביכה, אבל מכיוון אחר – סיבוב אחרון (Last Orders) – הרגע שבו אני מבין כי לדויד ששאלתי אין כתוביות, ואין סיכוי שאני אבין את המבטא האנגלי הכפרי של הסרט.
מאידך, היו גם כמה רגעים משובחים, מהם התעלמה האקדמיא:
– סימה ועקנין מכשפה – עמי סמולארצ'יק מנבל פיו.
– היו זמנים במקסיקו – סלמה האייק בועטת בישבנים.
– מלחמת האופל – כל רגע שבו רואים את קייט בייסינגל לבושה ב-PVC.
אני מקנא באקדמיא על כישורי ההדחקה שלה.
אתה מדבר על ספיידר של קרוננברג? מה בדיוק גרוע בסרט הזה? הסרט הוא לא עם טוויסט – למי שמרוכז די ברור מההתחלה הבלבול בין מציאות לדמיון. הוא פשוט סרט שמכניס אותך לבפנוכו של המוח של משוגע. לא יותר, אמנם, אבל הוא עושה את זה פחות או יותר הכי טוב שראיתי אי-פעם. סרט איטי ולא נעים, אולי, אבל יוצא מהכלל.
ומי שרוצה לצפות בסרט ''ספיידר''
שלמיטב ידיעתי, לא הוקרן בבתי הקולנוע בארץ, יוכל לעשות זאת ביום שישי, ה-23.1.2004 ב-21:45, עת ישודר ב-yes2 (במסגרת סופש דיוויד קרוננברג. ישודרו גם הסורקים – כולל שני המשכיו שלא בוימו ע"י הבמאי, אזור הדמדומים, וידאודרום, תאומי המריבה ורפואה טובה)
הוקרן גם הוקרן בקולנוע.
אזור הדמדומים? רפואה טובה?
ו"ספיידר" כן הוקרן בבתי הקולנוע בארץ לפני פחות משנה. זהו מן הסתם שיא כלשהו במעבר מהיר בין קולנוע לטלוויזיה, לפחות לסרט דובר אנגלית.
תחליפו את המילה ''ידיעתי'' ב''זכרוני''...
לגבי איזור הדמדומים, אאז"נ, מדובר בסרט שמורכב מארבעה סרטים שאחד מהם בוים ע"י קרוננברג.
ובאשר לרפואה טובה, מתוך מגזין יס:
BROOD, קנדה 1979. אימה. מוטציות אנושיות רצחניות המתפתחות במרפאה לטיפול בהפרעות נפשיות, פוגעות בחולים, בקרוביהם ובמטפלים במרפאה. עם: אוליבר ריד, סמנתה אגר, ארט הינדל. (ישודר בשבת, 24/1, 23:41)
ואגב שיאים, זה לא נדיר כשמדובר בסרטים שהם לא של האולפנים הגדולים. ודבר נוסף, אנחנו כבר ב-2004. וזה אומר? החל מחודש זה, האולפנים הגדולים מקצרים את חלון ההקרנה (וידאו > PPV > ערוצי סרטים בתשלום) לארבעה חודשים, במקום שישה עד כה. מה שיקצר קלות גם את הגעתם של סרטי מייג'ור למסך הקטן.
תבדוק שוב
ג'ו דאנטה, ג'ון לאנדיס, ג'ורג' מילר וסטיבן פילברג. שום קרוננברג.
http://us.imdb.com/title/tt0086491
''אזור הדמדומים'' הוא השם העברי שניתן לסרט The Dead Zone
על פי ספרו של סטיבן קינג, בבימויו של דייויד קרוננברג.
זאת על פי תרגומון:
http://www16.brinkster.com/targumon/filmdetail.asp?id=6677
ביקורת שלי על הסרט, הספר וסדרת הטלוויזיה, אגב:
http://www.sf-f.org.il/story_562
בע
זה כבר לא סתם שם דבילי, אלא שם מטעה במפורש.
מרתק
את הסרט ראיתי בדי.וי.די. אמריקאי, אז לא היה לי מושג מה שמו העברי. ו(עוף): הסדרה עלתה מאז? מתי משודרת?
יוקרן פרק בפנטסיקון
במקרה שאתה רוצה להתאכזב
אתה מוזמן להציץ בסרטו של רוברט אלטמן Images, שעושה (אמנם בסגנון שונה) את כל מה ש"ספיידר" עשה ויותר, רק שלושים שנה לפני.
במקרה שאתה רוצה להתאכזב
אתה חייב לצאת מהסרט הזה שלך של "זה וזה עשה ככה וככה מספר כזה של שנים לפני ההוא", זה לא באמת הופך סרטים לפחות טובים.
לא זה לא
והאנשים שיוצאים בהצהרות שמתחילות ב"זה הסרט שהכי…" או "זה הסרט הראשון שראיתי ש…" גם צריכים לחשוב פעמיים ו/או לצפות לתגובה מהסוג הזה. בקולנוע כמו בקולנוע עצם העובדה שראית משהו לראשונה מאה-פלוס שנים אחרי המצאת המדיום בדרך כלל רק מוכיח שזה *כן* נעשה לפני, ובדרך כלל יותר טוב.
לא זה לא
איזה חלק ב"שראיתי" אתה לא יודע לקרוא?
את ה-י' הראשונה
מה הקשר? אנשים (תיאורטיים לגמרי) שראו את "אקוויליבריום" אבל לא את "מטריקס" לא תפנה לראות את "מטריקס"?
במקרה שאתה רוצה להתאכזב
כל ביקורת מובחנת שתוכנה אינו חוויה אישית (בכיתי, צחקתי, התרגשתי,
נמתחתי) או פרט פעוט ערך (הכתם על החולצה של הניצב השלישי מימין נעלם
בחיתוך) – מן הראוי שתיסמך על הכירות רחבה עם המדיום, שאם לא כן, אל לו
– למבקר – להלין על שלא נלקח בכובד ראש ואף רצוי שלא יתפלא אם יצא עליו
קצפו של מלומד זה או אחר.
כמדומני, רוח דברים אלה הלהיטה את הנר לאורו שוכנת, במישור הרעיוני,
האכסניה המארחת את שנינו כעת. ברור, אם כך, שאין בדברי זילות השיח
שתיארתיו בראשית דבריי. נהפוכו: רבה הערכתי לקלות הדעת הנשקפת מתפיסה
בריאה זו.
על אף חיבתי הכפולה (ואין מן הנמע: בשלה) לשתי דרכים אלו, טריפתן למעין שענטז (כדוגמת "דעתי שהסרט חדשני") רעה בעיני, כמו גם בעיני רייבי, היה והבנתיו נכונה. זה הכל.
מה שהיא אמרה
כן, מה היא אמרה?
דברים מאוד חכמים, לדעתי
היסטרי!
לרוב החלוקה אני מסכימה ,אבל כהרגלי על חלק מההחלטות אני מוכרחה לחלוק.
הדבר הכי חשוב-הסגידה (הבלתי מוסברת חשוב לציין) לקיל ביל ו/או קווינטין טרנטינו.
אוקיי,ברור לכולנו וכולנו בטוחים שהבחור יודע מה הוא עושה ואין עוד אחד שעושה את זה כמו שהוא יכול אבל(!) מספיק!
הסגידה המוזרה הזאת עברה כל גבול.
אני לא אומרת שלסרט לא מגיע להיות "סרט השנה" כי האמת-לא ראיתי אותו…
אבל ישנה הגזמה נוראית בכל מה שקשור לסרט.
למשל-את שני הטריילרים כן ראיתי. ולא הם לא עד כדי כך טובים…ראיתי יותר טובים. המוזר בזה שיותר טובים היו הטריילרים של המטריקס,וזה יוצא מאנטי מטריקסית גאה.
ותקראו לי מוזרה , אבל הטריילרים של הבילים לא גרמו לי לרצות לרוץ לבית הקולנוע הסמוך לביתי ולצפות בסרט, אני אמתין בשקט עד לצאת הדויד.
ולעומת זאת הטריילר של נמו ,למשל, גרם לי לחכות לסרט בצורה בלתי רגילה.
נכון, האתר לא חייב להיות אובייקטיבי לגמרי אבל עדיין. יש דברים יותר טובים מהבילים.הרבה יותר טובים.
תראי...
אני חושש שפיספסת את הנקודה כאן. עד כמה שידוע לי פרסי דג הזהב\מלוח מוענקים לסרטים ולא לטריילרים.
אבל במאמר
מתייחסים בפירוש לפרס 'דג הזהב לטריילר השנה' שמוענק לטריילר של קיל ביל. את זו שפספסה את הנקודה.
אבל במאמר
אתה.
וכנראה באמת פיספסתי את הנקודה, קורה.
יפה יפה!
אני מאוד מזדהה עם אם הבחירות של האקדמיה (או אקדמיא?) ורוצה לציין לשבח את חוכמתה הרבה בהענקת רגע השנה לשירו של פיפין. זה היה כל כך מרגש.
כמה שאלות מטופשות:
מה זה "מזל טוב מאיה" ומה הקשר לרבולושנז?
איזה מהקטעים בקיל ביל הוא זה שזכה בשיר השנה?
האם המילה "פעמיים" בהקשר לניקולס קייג' נובעת מהתפקיד הכפול שלו ב"אדפטיישן" או משני התפקידים הטובים שהוא עשה השנה ("אדפטיישן" ו"אנשי המזימות")?
האם אכן הדקות מסודרות עפ"י סדר עולה או שסדרן מקרי בלבד?
איך זה שבחלק של הדקות לא הייתה אף בדיחה על חשבון "השעות"?
למה נפקד מקומה של רשימת "הסרטים עם הפוטנציאל להיות איכותיים במיוחד אבל הדג לא צפה בהם ולכן לא נכללו בטקס"? והאם "השעה ה- 25" נמצא ברשימה הזו או שפשוט לא נחשב בעיני האקדמיה לטוב במיוחד?
אבל פרט לשאלות אלו, אכן טקס מרשים. אהבתי במיוחד את המחשוף של אלן דג'נרס כשהגישה את פרס השחקן הטוב ביותר.
מותר לי לענות בשמו של הדג?
• "מזל טוב, מאיה" – השיר שליווה את הקרדיטים של 'רבולושנס'. נכון, הם אמורים לשיר בסנסקריט עתיקה או משהו בדומה, אבל כל בר דעת ישים לב שמה שהם אומרים על ההתחלה זה "מזל טוב, מזל טוב, מאיה!" (בביקורת לסרט יש לינק לשיר, אם תרצה להתנסות).
• 'קיל ביל' – הכוונה ל-theme song, שליווה את הטריילר, ובסרט הופיע לשתי שניות בקושי.
• קייג' – על תפקידו כדונלד וצ'ארלי (הדג לא ראה את 'אנשי המזימות').
• 'השעה ה-25' לא מוזכר כי גם אותו הדג לא ראה, אז אתה יכול להכניס אותו ל"סרטים עם פוטנציאל, שלא נכללו בטקס כי האקדמיה לדגים לא ראתה אותם".
• הדקות אכן מסודרות לפי סדר עולה.
אני מוחה!
אני כן ראיתי את 'השעה ה-25'!
אני רק לא התלהבתי ממנו, לצערי.
התנסיתי ואני מכיר את המאיה הזאת
שני דברים
1. כרגיל, אבל הייתי מוסיף עוד שלוש דקות: מיסטיק מתחזה לרבקה רומיין סטיימוס (X2), המחסל מרכיב משקפיים ורודים (T3), הכרישים (נמו). חוץ מזה, טנגו בית המאסר הוא בלי ספק 6 הדקות הכי טובות שהעברתי השנה בקולנוע.
2.אם לך מותר, אז גם אני רוצה. פינגווין הזהב 2003:
http://www.zvuv.co.il/limon_city/city.asp?user=265&pid=19146
אגב
העמוד של פינגווין הזהב עבר היום שיפצור וכעת יש בו תמונות וצבע זהבהב. אתם מוזמנים להציץ בו שוב (או פעם ראשונה, אם לא הסתכלתם קודם).
אני לא יודעת אם זה רק אצלי
אבל אף תמונה לא עלתה לי.
זה לא רק אצלך
יופי של פיצ'ר...
טוב, לפחות אני נהנה ממנו
מכיוון שהאתר (שמנת בצל) אמור לייצג את הטעם שלי בלבד, הגיוני שרק אני אוכל באמת להנות ממנו, לא?
דג לי.. קראתי לו דג לי..
טוב, אני יודע שאני quite the silent reader לאחרונה, אבל בדג"ז אני חייב להגיב:
1. פיראטים – זה תמיד באופנה ותמיד מהנה. דריל האנה עם רטייה רק מזכירה לנו את זה. הידד. הידד. הידד.
2. לגבי ס"ס – אט אט החבר'ה שם מתחילים להתעורר. בחנוכה, כך עליי לציין, צפייה ב"לוני טונס" בסטריאו סיטי הוכיחה צורך בבדיקה מחדש. הסופגניות החינמיות והשיפור האחרון ביחס (באמת.. הם מנסים..) עלול בהחלט להחזיר אותי לאולמות ס"ס אם וכאשר המקרינים שלהם יתאפסו על עצמם. בינתיים נמשיך בניסוי ובטעייה. (ואף מילה על צרצרים)
3. קיל ביל – מותר לי להתייחס אליו בכלליות? ולא רק כ"סרט מדהים, סאונדטראק מדהים, טריילר-טיזר מדהים, משחק מגניב ובימוי נהדר"? טרנטינו הוכיח שיש לו עדיין את מה שכולנו נהנים להסניף בכל פעם מחדש וכל מה שנותר לנו לעשות הוא לחכות לחלק 2 (ולDVD הכפול והמגניב).
4. ולגבי שיר השנה אגב, עם כל הכבוד להוטאיי טומיאסו, "טוויסטד נרב" עושה לי את זה יותר. טו-טו-טוטוטו..
5. ניק קייג'? הממ? חוששני שהחמצתי את אדפטיישן (בבוא העת..) אבל, ניק קייג'? בטוחים? אנשי המזימות היה חביב אבל, ניק קייג'? 100%? אני אשאר לי כאן בפינה עם הג'וני שלי – האיש שעשה לי את השנה.
6. גיליתי.. שחסרים לי רגעים.. (בלי סדר מסויים)
א. let it burnnn… (מדליקים משואות בשיבת המלך)
ב. הפריצה של מגנטו.. אבל.. ממש.. ממש.. וואו! מי ידע שגנדלף מחזיק בחובו כאלה קסמים מגניבים?
ג. טו-טו-טוטוטו (דריל האנה מפזמת לה בנפתולי בית החולים בקיל ביל).
ד. בכלל, כתוביות הפתיחה המלוות בשיר של ננסי סינאטרה.. זה היה ממש ממש פשוט, אבל החתול הוקסם.
ה. "דבר על היד" במבטא גרמני כבד (T3).
ו. וגם – המרדף הכבד שם בT3 שמישהו שכח לציין כמדומני.
ז. שיקאגו – למה חיכיתי עם הסרט הזה כל-כך הרבה זמן? קטע הריקוד של קת'רין שם בכל מקרה גרם לי להרגיש.. .
ח. בוינגי בוינגי – מרלין ודורי בעולם המדוזות (נימו).
ט. טוב, הרבה מ"אנשי המזימות" אני לא זוכר, אבל את המכונית של השותף של ניק אני זוכר. כל פעם שרואים אותה בערך.. המממ..
י. אני נמנע מעבודה על בסיס עשר. ממתי הפכנו למשועבדים למספר הזה? מה רע בתשע? מספר ראשוני בחזקת מספר ראשוני אחר.. נהדר.. וזהו.
ואם כבר כולם מציינים את נימו
ורוב הסיכויים שאני טועה פה בניסוח
אלן דג'נרס בתפקיד חייה
תיקון קל
לא, ממש לא גארפילד
הטריילר של 'גארפילד' לא מלהיב, אבל לא מגלה שום דבר שלא ידענו קודם. הרעיון להפוך את גארפילד לבובת אנימציה ממוחשבת היה מפוקפק מההתחלה. לרשימת הטריילרים הדוחים של השנה (שלא נמצאים הרבה מאחורי 'החתול') אפשר להוסיף את 'דופלקס' (מהשבוע בבתי הקולנוע בארץ. הישמרו לנפשותיכם) ו'המסכה 2'.
המסכה 2?
סקרנת אותי. אפשר לינק?
בבקשה
ותזכרי, את ביקשת את זה.
http://www.themaskisback.com/trailer/Mask2_0700.mov
בפעם הבאה שאני מבקשת...
פשוט תגיד לא!
:)
סתם. לא כזה נורא. זה טיזר שהייתי קוראת לו "מתחיל טוב, נגמר רע". אולי הטריילר המלא כשיצא יראה יותר טוב.
אנדי סירקיס הוא שחקן השנה שעברה
השנה הוא ממש לא הבריק.
נכון, הוא סתם חזר על התפקיד משנה שעברה
*גולום* הוא שחקן השנה שעברה
קטונתי מלשפוט האם האחראי להופעה המדהימה שלו הוא אנדי סרקיס או האנימטורים שעבדו עליו. והוא היה מוצלח בהחלט גם השנה, לדעתי, אבל זה היה בסך הכל חזרה על אותו התפקיד, ולא היתה לו סצינה אחת בולטת וגאונית לחלוטין כמו הויכוח הראשון עם עצמו ב'שני הצריחים'.
יופי של סיכום, דג.
את כל מה שאפשר היה להגיד על 2003 אמרת אתה, ואת מה שלא אמרת – אמרו אחרים.
בחירת השירה בשר"ה כרגע השנה היא הבחירה המוצדקת ביותר בטקס והבחירה שלך בקיל ביל כסרט השנה גורמת לי לתהות אולי הפעם שרה לא תיקח את סקר סוף השנה בכזאת קלות.
2 מהיר 2 עצבני
לא יודע אם מישהו התייחס לזה כבר, אבל זה נורא אירוני שהתרגום של שם הסרט הראשון זכה במקום ראשון לפי אחד הסקרים כאן, אבל תרגום שם הסרט השני הרס את כל ההישג.
'מהיר ועצבני'
זכה בדג הזהב לתרגום הטוב ביותר לשנת 2001. (וכן, זה אירוני).
כתבה מספר 737
זה לא אירוני, זה משלים זה את זה.
זה צדק פואטי. זו יד הגורל.
או שזה סתם מגניב.
זה לא אירוני, זה משלים זה את זה.
אבל עדיין, זה אירוני.
ואגב, האם אתה אדם שמאמין ביד הגורל???
את מתכוונת למאנוס?
יופי של סיכום, באמת.
"קיל ביל" הוא ללא ספק סרט השנה, הרבה מעל סרטים מצוינים אחרים, וזה עוד לפני שהתחילה ההפסקה הכי ארוכה בתולדות "רב-חן" (זו שעדיין נמשכת, עד להגעת החלק הבא, בינתיים אני מסתפק בפופקורן).
אבל:
החמצתם את "מיסטיק ריבר" לאיסטווד, אחד מהסרטים המרגשים והטובים של השנה החולפת.
והערה עובדתית:
"28 יום אחרי" הופץ בארץ על ידי "א.ד. מטלון" ולא "יונייטד קינג". לא יודע אם זה ישנה את הבחירה או לא, אבל למרות הראש ה"יונייטד קינגי" משהו של הסרט, "מטלון" הפיצו אותו.
הפרסים שלי:
את טרנד השנה מקבלים כמובן הפיראטים החביבים וספינותיהן החביבות אף יותר.
את הטרנד האיכסה של השנה אני מעניקה ברוב תשואות (לי, לא לטרנד) לסרטי פארודיות מפגרים.
את תואר שחקן השנה יקבל לא אחר מאשר ג'וני דף, האיש והאיילינר.
שחקנית השנה תהה אומה תורמן.
את תואר השחקן הגרוע של השנה (או עציץ השנה, לא, סתם) אני מעניקה להוגו-אלרונד-פרסיליה- תסתכלו עליי אני סוכן.
מה לעשות הקהל לא צריך לדמיין את הסוכן סמית בכל סצנה בשר הטבעות שלו.
השחקנית הגרועה של השנה היא קריסטין דאנס, היא ולא אחרת.
אני אנמק את הבחירה התמוהה ואומר שהיא לא שיחקה טוב, והייתה משכנעת בתור האישה הקטנה וחסרת עמוד השדרה. פאדיחות..
סרט השנה:::: לפחות בשבילי…
שר הטבעות- שיבת המלך.
כי אחרי כל כך הרבה צפיות ג'קסון לא מכזיב. היה מדהים.
עשרים הדקות הטובות והגרועות ביותר: אני מזדהה לחלוטין אם הכתבה. לילה טוב.
אחרי שאני, מומחה מטעם עצמי לעינייני פארודיות מפגרות
ניסיתי למנות את כל הפארודיות המפגרות של השנה הגעתי ל-1 בדיוק, "מת לצעוק 3" שמו. והוא אמנם היה מפגר בצורה בלתי רגילה ( הרבה יותר מ"ג'וני אינגליש"), אבל מקרה בודד לא קובע טרנד.
'ג'וני אינגליש' לא היה פארודיה מפגרת?
והיתרון הגדול של 'מת לצעוק 3' עליו הוא שהיו בו בדיחות. חלקן אפילו מצחיקות.
ובקשר לבחירות של wow – באיזה סרט השתתפה השנה קירסטן דאנסט?
וואלה, אכן פארודיה
אבל זה עדיין לא הופך לטרנד, בטח שלא לטרנד שהפציע השנה.
'ג'וני אינגליש' לא היה פארודיה מפגרת?
ספיידרמן.
זה היה ב-2002.
זה היה ב-2002.
מצטערת. תוצאה של הרבה מאוד אקמול.
אז לתואר שחקנית השנה אני בוחרת את קרי אן לא רוצה למות מוס.
''חיוך של מונה ליזה''
זה בעיקרון הסרט הרציני היחידי שהיא השתתפה בו השנה.
(לצד ג'וליה רוברטס וג'וליה סטיילס)
כן, אבל הסרט הזה עוד לא יצא בארץ,
ומכיוון שכך, רובנו לא יכולים להעריך את כישוריה בו, ולחלק ציונים על השתתפותה בסרט.
ג'וני דפ, עם דגש בפ'
וכפי שרד כתב – קירסטן ולא קריסטין.
הוגו וויבינג
את תפקידו כאלרונד סיים לצלם בדצמבר 2000 (כן, *כל* הטרילוגיה צולמה "במכה אחת" לפני 3 שנים).
את תפקידו כסמית-גרסה-2.0 החל לצלם רק במרץ 2001.
איך בדיוק השני השפיע על הראשון? או שאולי את בעצם זוכרת אותו עוד מהגרסה הקודמת?
לי באופן אישי, כשצפיתי באחוות הטבעת, הוא היה מאוד מוכר אבל
לא מיד זיהיתי מאיפה.
האם לפי הגישה הזו (שנקראת typecast) את גם רואה בכל תפקיד של ג'וליה רוברטס את הפרוצה מאישה יפה? או שאולי זה רק נגד כוכבי המטריקס?
אני מודה שכשראיתי את ממנטו לקח לי כמה דקות טובות להבין שנטלי היא לא טריניטי (אבל מה אני אשם שהם ליהקו לשם גם את סייפר…)
הוגו וויבינג היה ליהוק לא טוב ל'שרה'
בדיוק מהסיבה הזאת. זו, כמובן, לא אשמתו, אבל עוד כשראיתי את 'אחוות הטבעת' (הרבה לפני שהמשכי המטריקס יצאו) לא יכולתי לחשוב עליו כעל משהו אחר פרט לאייג'נט סמית, או מקסימום השחקן הוגו וויבינג, שלשם שינוי מנסה לא להיות אייג'נט סמית. לרגע אחד לא יכולתי להסתכל עליו ולחשוב פשוט 'אלרונד'.
הוגו וויבינג היה ליהוק לא טוב ל'שרה'
נכון. אני לא טוענת שזו אשמתו, אני רק אומרת שהמצב הקיים הוא שכל פעם שאני רואה אותו בתור אלרונד הוא נורא מזכיר לי את אייג'נט סמית.
נגיד בשיבת המלך (ספוילר, נניח)
כשהוא בא לתת לארגורן את החרב חשבתי שהוא עומד להגיד אתה מזהה אותי? מר ארגורן?
לא אשמתו, אבל זה עדיין שם.
אפרופו...
משום מה בשר"ה: שיבת המלך היו מספר סצינות בהם ציפיתי מ-Arwen להגיד:
הוגו וויבינג היה ליהוק טוב ל'שרה'
אהבתי אותו בתור אלרונד והוא השתלב לי מצויין עם הדמות. נכון, כשראיתי אותו זכרתי שהוא גם סמית ממטריקס, אם כי בשבילי הוא תמיד יהיה מיצי מ'פריסילה' (ועם כל השיער הארוך והשמלות שהוא לובש שם, זו כבר אסצויאציה הרבה יותר קרובה). מה לעשות, יש שחקנים שכבר ראינו בסרטים קודמים והם תמיד עלולים להזכיר לנו תפקיד קודם ברמה זו או אחרת. ע"ס זה להגיד שהוא היה ליהוק רע? אני מצאתי את אלרונד דמות מאד לא סמיתית, כך שפרט לבדיחות מתבקשות, זה ממש לא היה במחשבתי רוב הזמן.
[הרבה יותר קשה להמשיך לחשוב על ויגו מורטנסן כסקסי אחרי שתפסתי שידור חוזר של ג'י אי ג'יין לפני עשרה ימים].
הטרילוגיה סיפקה הרבה הפתעות כאלה.
נורא כיף ללכת לאנשים ולומר להם דברים כמו: גימלי? זה הפרופסור מגולשים בזמן. אלרונד? מיצי מפריסילה. אראגורן? הנאצי מג'י איי ג'יין. כי לי אישית לקח המון זמן עד שירד לי האסימון, בעיקר לגבי ויגו.
הולי, מאז המטריקס והמשכיו,
כל פעם שראיתי את וייבינג בשר"ה דמיינתי אותו ניגש לפרודו, נועץ בו מבט אפל, ואומר:
הולי, מאז המטריקס והמשכיו,
כשאלרונד שוחח עם ביתו על אראגורן ציפיתי לדיאלוג הבא:
אני מסכימה
שתיים מהיר, שתיים עצבני – אכן דורש…כישרון? אפשר לקרוא לזה כישרון. ובכל זאת (ולמרות שהוא יצא ממש עכשיו, אני יודעת):
לתרגם את השם
לאבודים בטוקיו, זו אמנות.
צודקת. צודקת.
אין ולא יהיה תרגום מחוכם כמו שתיים מהיר שתיים עצבני. אין ברירה אלא להפנים שהמתרגם לא מבין אף אחת מהשפות, לא עברית ולא אנגלית.
ובלי קשר, העובדה שאף אחד לא מזכיר את שון פן ב"מיסטיק ריבר" מכאיבה לי ברמה האישית (אני יודע זה לא זה לא סרט כיפי-צחוקים-שיגועים, אבל איזה שחקן…).
תלונות על מפיצי סרטים?
לא רק אצלנו.
מירמקס ומאבקה באנשים שרוצים לראות סרטים אסיאניים –
http://www.cinemaeye.com/pageone/386_0_8_0_C/
(למדו משהו מסרטי שפירא?)
סתם (עוד) שאלה.
יש סיבה מיוחדת שהבותב שונא את אורלנדו בלום?
זה נראה כאילו הוא ממש לא מחבב אותו.
כמות תלת ספרתית של הודעות ''אורלי שולת!!!1'' שצריך למחוק.
(רק שהן, כמובן, לא שנונות כמו "אורלי שולת!!!1")
סתם (עוד) תשובה.
ראית אותו בשודדי הקאריביים? כל שניית מסך שלו זו שניה מבוזבזת שאפשר היה לנצל כדי לראות ספינות, או שלדים, או את ג'וני דפ….
בעצם, כל שניית מסך שלו חוץ מקרב החרבות בהתחלה.
סתם [עוד (עוד)] תשובה.
אורלנדו הוא לא באמת שחקן *כל כך* גרוע. בעצם, אני חושב שהוא לא רע בכלל. כל האנטי נובע, לפי נקודת המבט שלי, מג'וזיליוני המעריצות הפאנטיות שלו שמקפידות להתפרץ על כל אחד שנושא שם אורלנדו לשווא, ומשתדלות להראות לבורים את נפלאות ה'בלומולוגיה'. ואכן, בהחלט הייתי רוצה לראות במקומם שלדים.
אורלי הוא הליאו החדש
לא, הוא ה החדש
יודע לשחק?!?
סתם (עוד) תשובה.
חה חה חה.
טוב, זו זכותך לחשוב ככה.
בקשר ל'תני סימן חיים'...
יהודה סתיו נתן היום לסרט שלושה כוכבים! ועוד הוסיף "מלודרמה כמו שצריך". ואני עוד חשבתי שליהודה סתיו נשארה טיפה של הגיון בריא.
בקשר ל'תני סימן חיים'...
לא קצת מוגזם, לבקר את הביקורת מבלי שראית הסרט?
ובכלל, כמה ביקורות שליליות על הסרט קראת?
מי אמר שלא ראיתי את הסרט?
נכון, לא ראיתי אותו, אבל אתה לא ידעת את זה… חוץ מזה, אני חושב שאפשר להתרשם מאיכות ההפקה של הסרט כבר מהטריילר.
היה די ברור מהתגובה שלך.
אם היה לך מה להגיד על הסרט, היית אומר. ובעצם, אם היית רואה את הסרט, היינו כבר שומעים על זה קודם.
ובכן, ערכי הפקה זה הרבה, הרבה מאוד. אבל זה לא כל הסרט.
מישהו ראה כדי להגיד לנו אם זה שווה?
אבל, אבל...
הם גם לא יודעים לשחק. והדיאלוגים (בית המשפט…) והצורה שבה הם הולכים מכות… זה פשוט לא יכול להיות סרט טוב, אני מאוד מצטער. זה נראה כמו חלטורה שהיתה מביישת סטודנטים לקולנוע.
ובכל זאת,
למרות שמהטריילר אפשר ללמוד הרבה מאד על הסרט, כבר קרו מקרים מהם הסרט היה שונה לחלוטין מהטריילר. יכול להיות שרק העורך של הטריילר אידיוט, ובחר קטעים לא טובים.
לא שאני אומר שזה המקרה, ממה ששמעתי על תני סימן חיים, אבל זה אפשרי.
איזה שיר יש בטריילר של ''קיל ביל''
שנתת לו את פרס הדג הזהוב (או שזה המוזהב?), כי בטריילר שבלינק יש רק מוזיקה? ובקשר לזכיה של קייג' בקטגורית המשחק, לא הזכרתם את שמו של הסרט.
ואני חייב לכם התנצלות על כך שאני ממלא את תיבת המתמשכים שלכם בשטויות.
נראה לי שמדובר באדפטיישן:
ניקולס קייג' בתור התסריטאי צ'רלי קאופמן ואחיו התאום הדמיוני. הרוויח את דג הזהב שלו מאוד ביושר.