עד הערב לא נדע אם 'ביקור התזמורת' הישראלי ייצא מקאן עם פרס משמעותי או שיסתפק בכמה פרסים קטנים, אבל בכל מקרה הוא יצא ווינר. הסרט נרכש להפצה בארה"ב, ומעטים מאוד הם הסרטים בפסטיבל שזכו לביקורות נלהבות כל כך. |
27.05.2007
|
יומית
עד הערב לא נדע אם 'ביקור התזמורת' הישראלי ייצא מקאן עם פרס משמעותי או שיסתפק בכמה פרסים קטנים, אבל בכל מקרה הוא יצא ווינר. הסרט נרכש להפצה בארה"ב, ומעטים מאוד הם הסרטים בפסטיבל שזכו לביקורות נלהבות כל כך.
עד הערב לא נדע אם 'ביקור התזמורת' הישראלי ייצא מקאן עם פרס משמעותי או שיסתפק בכמה פרסים קטנים, אבל בכל מקרה הוא יצא ווינר. הסרט נרכש להפצה בארה"ב, ומעטים מאוד הם הסרטים בפסטיבל שזכו לביקורות נלהבות כל כך.
הטריילר הרגיש לי קצת השוטר אזולאי פוגש את אוואנטי פופולו.
לא שאני מתלוננת, או משהו. שני הסרטים מוצלחים להפליא. זה פשוט שילוב קצת מוזר.
דווקא נראה נחמד.
שום מילה? אף כתבה? כלום? תמוה, מפתיע, מאכזב.
אנשים יקרים, עורכיי האתר,
אוהבי קולנוע.
שבוע הבא נערך בנתיבות
(במקום בשדרות כבכל השנה, עקב הקסאמים) אירוע רחב היקף,
מושקע בטירוף, ובהפקה ענקית של כמיליון ש"ח:
פסטיבל קולנוע דרום, שהשנה יהיה מדהים מתמיד.
אתם מוזמנים מאוד לכתוב עליו איזה מאמר או כתבה, ולעודד את קוראיכם לקחת בו חלק בשבוע הבא..
יתרה מזו, אתם מוזמנים לפסטיבל עצמו, למען הקולנוע, למען היצירה המקורית, ולמען התרבות.
באמת תמוה
שעורכי האתר מעדיפים לכתוב על דבר שקורה השבוע ולא על דבר שקורה שבוע הבא.
נכון, אבל למען האמת
אני לא בטוח שתוקדש יומית לפסטיבל קולנוע דרום גם בשבוע הבא. כמו שלא הוקדשה יומית לפסטיבל הקולנוע של אילת או לפסטיבל אשדוד. הסיבה היא פשוטה: עם כל הכבוד לעשייה, לקולנוע, לשדרות, ולעוד כל מיני דברים, מדובר בסינמטק אחד עם אולם בודד שמקרין כמה סרטים במשך כמה ימים – ועם כל הרצון הטוב, לא ראיתי ברשימה אף סרט שעשוי לגרום למישהו לקום ולנסוע לשדרות במיוחד בשבילו. כל אחד יכול להקרין שני סרטים ולקרוא לעצמו "פסטיבל", ומצידי שיהיה לו בהצלחה, אבל את עניין הציבור צריך להרוויח בזכות ולא בחסד – ואני מאמין שאת הרוב המוחלט של הקוראים הארוע הזה ממש לא מעניין.
למען מי שבכל זאת עשוי להתעניין, זה היה עוזר אם חוץ מדברי הפירגון פליני היה מוסיף לינק לאתר הפסטיבל, הנה כך:
http://joomla.sapir.ac.il/csf/
היי, לא לזלזל.
הקרנה חגיגית של "סודות" של אבי נשר…
וגם, בפסטיבל אשדוד, ככל הידוע לי, לא כל הסרטים מוקרנים באולם אחד.
היי, לא לזלזל.
וואו
הציפיות מהסרט הזה בטח בשמיים.
בצד
הסרט הקודם של אבי נשר היה שובר הקופות הישראלי הגדול ביותר מזה לפחות שני עשורים. בנוסף, הסודות נעשה עם צוות בינלאומי ברמה גבוהה ועם פאני ארדן בתפקיד חצי-ראשי (בסרטים של אבי נשר אין ממש תפקידים ראשיים בד"כ). הציפיות אולי לא בשמים, אבל אם הוא לא מביא בסביבות 150-200 אלף צופים, ניתן לרשום אכזבה גדולה.
נראה נחמד
מישהו יודע באיזה מקום (אותה עיירה נידחת שכל הביקורות מזכירות) ובאיזו שנה מתרחש הסרט?
נראה נחמד
הסרט מתרחש במחצית הראשונה של שנות ה-90, באיזור הסכם אוסלו. ממה שהבנתי, התזמורת אמורה להופיע בפתח תקוה, אבל מגיעה בטעות למקום נידח (ומומצא) בשם בית התקוה.
דבר אחד שעוד לא ברור לי
מה השפה העיקרית בסרט? מתבקש שהוא יהיה בעיקר בעברית וערבית, אבל הדיאלוגים בין מצרים וישראלים הם באנגלית. הטריילר נועד לקהל דובר אנגלית, כך שלא מפתיע שהחלקים האלה הודגשו. עכשיו, מכיוון שמדובר בבעל סיכויים חזקים מאוד לזכות בפרס אופיר השנה, השאלה היא האם הוא כשיר להתמודד על האוסקר לסרט בשפה זרה.
(הודעה זו לא מנוצלת כדי לבקש מהאקדמיה הישראלית שתפריד כבר בין פרסי אופיר לבחירת הנציג באוסקר. מה פתאום?)
ב''סינמסקופ'' התייחסו לזה
הובא שם לינק לאחת הביקורות מקאן, שלפיה הסרט מדבר ברובו אנגלית (ואם זה נכון, זה פוסל אותו מלייצג את ישראל באוסקר הסרט הזר).
השאלה היא כמה אנגלית באמת יש
למבקר שאינו דובר עברית, כמות האנגלית בולטת לטובה. זה גם יסביר איך הסרט מצא מפיץ אמריקני כל כך מהר. מצד שני, "איזה מקום נפלא" מכיל לא מעט דיאלוגים באנגלית ולא נפסל מלהתמודד לאוסקר.* שאלתי בסינמסקופ מישהו שראה את הסרט, אבל עוד לא התקבלה תשובה. נראה לי שעם כל הויכוח המקוון שמתנהל שם עם יקיר אלקריב, הוא אפילו לא ישים לב לשאלה.
*שוב, בלי לנצל את ההזדמנות לטעון כנגד השיטה הנוכחית, חבל שלא שלחו את הכלה הסורית במקום.
יש טוויסט בסוף הסיפור, מסתבר
היתה ציפיה מאוד גדולה ש'ביקור התזמורת' יקבל את "מצלמת הזהב", הפרס בין כל הקטגוריות בקאן לסרט ביכורים. וסרט ישראלי באמת זכה, אבל לא 'ביקור התזמורת' אלא 'מדוזות' (שרוב התגובות אליו היו הרבה פחות נלהבות). מעניין.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3405221,00.html
עם כל הכבוד
וברכות על הזכייה,זכייה או שבחים בקאן הם ערובה לכך שהסרט יהיה שנוא המבקרים(והקהל) לכשייצא בארץ,נקווה לפחות שזוכרים לקרת חסד נעורים.
למה?
את "אור" ו"עאטט" המבקרי םדווקא מאוד אהבו. לדבי הקהל- שני הסרטים ששהלוו ממילא לא היו נגישית לקהל גדול. "מדוזות" עושה רושם, יהיה כאן להיט.
ככה
בקשר ל"אור"-אני זוכר בעיקר "מניפולציה זולה" והוא גם לא היה להיט בקנה מידה כלשהוא.
בעניין "עטאש"-זכרוני מעורפל.
אמרו את זה קודם(קליין כמדומני)גם לא יהיה מנוס מלהזכיר זאת לכשייצא,אבל "מדוזות" הוא העתקה בוטה,עפ"י העלילה לפחות(עלילות מצטלבות בת"א עם שחקנית-שרה אדלר-שמשחקת בשניהם את אותו התפקיד של אם חד הורית קשת יום), של
"שנת אפס" של פ'יצחדזה מ-2004,מי שראה את "שנת" לא יוכל להתעלם מכך.
אם "מדוזות" אכן יהיה להיט זה אומר משהו רק על הקהל שנתן "לשנת אפס" לעבור לו מתחת לאף.
מקרת-שיא המקוריות של האלף הקודם-מצפים ליותר.
לא ראית את הסרט
ולכן אתה לא יכול לקרוא לו "העתקה בוטה". אם הדמיון שלו ל'שנת אפס' מתמצה ב"עלילות מצטלבות בת"א עם שרה אדלר בתור אם חד הורית קשת יום", זה לא מתקרב להשפעה, שלא להזכיר העתקה, בוודאי שלא העתקה בוטה.
ההיסטוריה מוכיחה שבדרך כלל אין קשר בין הפרסים שמחולקים בקאן לבין ההצלחה של הסרטים אצל מבקרים, הקהל, או פרסים פופולריים יותר, כגון האוסקר. לכן אני עדיין מאמין יותר לביקורות המהללות על 'ביקור התזמורת' מאשר לפרס של 'מדוזות' (ובכל זאת, מגיע מזל טוב לקרת גפן).
''עפ''י העלילה לפחות''
גם אם זה רק העלילה ,אתה רגיל לזה שמעתיקים מקרת (מי לא ניסה להיות אתגר קרת הבא?) ולא להיפך ,אחרי צפייה ב"שנת אפס" ההשוואה, לכשייצא "מדוזות" תהיה בלתי נמנעת(עם כל החיבה לקרת)
גיתאי וסרטיו מהעשור האחרון הם ההוכחה שהצלחה בקאן היא ערובה לכך שישנאו אותך בארץ.
אם אנחנו כבר עם מילון פתוח
אז בוא נחפש גם את ההגדרות של המילים "מעתיקים", "הוכחה", "ערובה" ו"מדוזות". רגע, בעצם לא מדוזות.
ההשוואה בין 'מדוזות' ו'שנת אפס' תהיה בלתי נמנעת? כן, כי עושה רושם שיש לסרטים האלה הרבה במשותף. זה לא הופך אחד מהם להעתקה, בוטה או לא, של השני. אתה יודע, 'שנת אפס' לא היה בדיוק הסרט הראשון שהכיל הרבה עלילות מצטלבות.
גיתאי וסרטיו (חלק מהם; רובם לא זכו בקאן בשום דבר) הם *דוגמה* טובה לסרטים שזכו בפרסים בקאן והיו שנואים בארץ. הם לא *הוכחה * לכלום ולא *ערובה* לשום דבר.
שורה תחתונה-
אתגר קרת של תחילת האלף איבד כיוון
או שאולי מצא אותו בחדש ב''מדוזות''
עדיין אי אפשר לדעת.
שורה עוד יותר תחתונה
כל סרט עלילות מצטלבות ישראלי הוא לא שיא המקוריות,בכולם העלילה מתרכזת בשוליים של הבועה התלאביבית:"שנת" ,"ג'ירפות","מדוזות","עלילה"(?)
לגבי אור הביקורות היו מעורבות
ונעו בית מניפולציה זולה, טוב וקשה ולצפייה ואחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו בארץ. שני האחרונים היו יותר פופלרים בקרב המבקרים. גם לגבי העטאש הדעות היו חלקות- האם זה אחד מן הסרטים הישראלים הטובים של השנה או של כל הזמנים.
ובנימה אופטימית זו...
אמנם "ביקור התזמורת" לא יצא עם פרס, אבל מגיע מזל טוב לכותבים המוכשרים שירה גפן ואתגר קרת על זכייתם בפרס מצלמת הזהב על סרטם "מדוזות"!
מזל טוב! :)